Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Tips: Slipp stor del av din oönskade reklam i brevlådan

  1. #1
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173

    Tips: Slipp stor del av din oönskade reklam i brevlådan

    Är du också trött på att det dyker upp en massa brev i stil med "Vi har en tid för din bil reserverad" ?

    Jag sköter min bokning själv tack så idag fixade jag reklamspärr på adresserad reklam.
    Vill du också ha det ringer man 020-557000 och följer instruktionen

    Mer info finns här


    Och ni vet säkert man även kan spärra hemtelefon och privatmobil genom att ringa 077-2280000 (och man måste ringa från det numret man vill spärra

    Mer info finns här

    4 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  2. #2
    Grundladd BigPetes avatar
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Lövestad
    Inlägg
    316
    Medlem#
    8906
    TACK! Har spärrat telefonen sedan länge men denna tjänsten visste jag inte fanns förrän nu Ringde dit direkt
    Saab 9⁵ Aero MY04 - BioPower - 315 hk/450 Nm
    http://www.garaget.org/?car=315585

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Fatta hur kul det är när man har 5-6 påställda bilar... Jag kan snart värma huset med alla erbjudanden om besiktning, assistans, försäkring, biltvätt, reservdelar... urk

  4. #4
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Fatta hur kul det är när man har 5-6 påställda bilar... Jag kan snart värma huset med alla erbjudanden om besiktning, assistans, försäkring, biltvätt, reservdelar... urk
    Känner igen det där.
    Har 4 påställda bilar, en släpvagn och en skoter. Det är få dagar jag kommer hem utan att hitta någon form av erbjudande om försäkring, besiktning eller service.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  5. #5
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Fixade spärr för något år sedan och det ångrar jag inte. Gott att slippa allt det ni räknat upp. Något att tänka på är att de bolag man t.ex besiktigat hos, om så en enda gång på stenåldern, ofta anser att man är kund hos dom forfarande. Detta innebär att spärren fungerar bra mot det mesta, men precis som nix-registret inte alltid mot all reklam. Dock så brukar ett telefonsamtal om att få bli borttagen ur kundregister fungera bra oavsett reklamtyp. Detta om det inte handlar om den där @%#$£* Richard med sin &@!%# grannyra.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  6. #6
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 866
    Medlem#
    4458
    Ja, grannyran är ett elände att bli av med helt. Trots att vi bett att bli borttagna så dyker det upp adresserad reklam med jämna mellanrum.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg
    Fixade spärr för något år sedan och det ångrar jag inte. Gott att slippa allt det ni räknat upp. Något att tänka på är att de bolag man t.ex besiktigat hos, om så en enda gång på stenåldern, ofta anser att man är kund hos dom forfarande. Detta innebär att spärren fungerar bra mot det mesta, men precis som nix-registret inte alltid mot all reklam. Dock så brukar ett telefonsamtal om att få bli borttagen ur kundregister fungera bra oavsett reklamtyp. Detta om det inte handlar om den där @%#$£* Richard med sin &@!%# grannyra.
    Långt från ämnet, men https://www.postkodlotteriet.se/Kont...lamutskick.htm kan jag passa på att rekommendera

    2 användare gillar detta inlägg



  8. #8
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av Schnabeln Visa inlägg
    Långt från ämnet, men https://www.postkodlotteriet.se/Kont...lamutskick.htm kan jag passa på att rekommendera


    Toppen!
    Spärra din adress för reklamutskick
    Tack!

    Vi har tagit emot din begäran och verkställer den så fort som möjligt.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  9. #9
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 288
    Tackar! Spärrat postkodlotteriet och beställt en blankett

  10. #10
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 053
    Medlem#
    1540
    <gnäll-gubbe mode>
    För att vara en tråd startad ev en moderator tycker jag rubriken var lite "sådär" faktiskt...
    Förtydligas den kommer fler hittatråden som är riktigt bra.

    (Så länge ni inte spärrar reklam från oss på DEKRA )

    </gnäll-gubbe mode>

    <nyfiken-gubbe mode>
    Fast lite tråkigt att inte få all denna intressanta samhällsinformation...
    </nyfiken-gubbe mode>
    Senast redigerat av perr den 2016-03-03 klockan 20:59.
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    1 256
    Medlem#
    6069
    <gnäll-gubbe mode2>
    "Här pratar vi allmänt om Saab. Det som inte platsar i Motor, Chassi, Styling, Ljud eller Finans ska skrivas här."
    </gnäll-gubbe mode2>

    96 DE LUXE -61, Volvo V60 T6 -11

  12. #12
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Perr, vad tycker du rubriken skall vara då?
    Och när du gnällt färdigt förstår jag att det även gäller folk med DKW och liknande så jag är inte sämre än att jag kan flytta tråden långt ner under off-topic till Motor- och trafikrelaterat så fler hittar den.

    Och kan vi få en länk att spärra reklam från DEKRA specifikt
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  13. #13
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 053
    Medlem#
    1540
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Perr, vad tycker du rubriken skall vara då?
    "Tips: Slipp stor del av din oönskade reklam i brevlådan."

    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Och kan vi få en länk att spärra reklam från DEKRA specifikt
    Nä!

    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Och när du gnällt färdigt förstår jag att det även gäller folk med DKW och liknande så jag är inte sämre än att jag kan flytta tråden långt ner under off-topic till Motor- och trafikrelaterat så fler hittar den.
    Det var inte jag som påpekade att den låg i fel(?) forum faktiskt.


    Kram pårej!
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  14. #14
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Jag gillar att man får OffTopic-inlägg raderade i en OffTopic-tråd. Jag tror någon moderator behöver tagga ner

  15. #15
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Rensade undan irrelevant när den låg i Allmänt :-)
    Sedan flyttades det till off-topic
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  16. #16
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Misstänker att många tänker att Ja, jag måste spärra mot reklamen! men sen händer inget mer.
    Det tog ju 3 veckor att få hem ett simpelt papper så jag har fixat så det skall vara lite lättare för er, fyll i pdfen, skriv ut och posta med ett frimärke på så borde brevbärarn´få lite lättare väska framöver :-)
    Bifogade filer Bifogade filer

  17. #17
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Hej

    Har en till man kan spärra för att slippa delta i undersökningar som inte lyder under NIX


    Skicka ett mail till dem och be den att inte ringa nr nnn

    Uppringd av oss

    Norstat genomför opinions- och marknadsundersökningar på uppdrag av olika aktörer inom privat och offentlig sektor. Om vi har ringt dig är det troligen i detta syfte, för att be att få ta del av dina åsikter inom något specifikt ämne.

    Om du har synpunkter eller kommentarer på en uppringning från oss får du gärna höra av dig till oss på info@norstat.se. Frågor besvaras vanligen inom 24 timmar under vardagar.


    Vi vill uppmärksamma på att registrering i NIX-registret inte gäller uppringningar i form av marknadsundersökningar och att man således inte kan reservera sig mot att bli kontaktad av Norstat via NIX. Deltagande i undersökningarna är dock självklart helt frivilligt. Om du vill att vi ska ta bort ditt telefonnummer från kommande undersökningar får du gärna skicka ett mail till info@norstat.se eller kontakta våra intervjuledare på 013-489 40 15 (Linköping) eller 054- 771 88 00 (Karlstad) så hjälper vi dig.
    Källa: http://www.norstat.se/kontakta-oss/uppringd-av-oss/
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Liknande ämnen

  1. Guide: Slipp flimrande LED
    Av Bruno_S i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2019-04-15, 07:21
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-08-10, 16:21
  3. Tips på stor axelremsväska!
    Av Styrman_Jansson i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-18, 18:18
  4. Försäkring i brevlådan?
    Av Blue Spirit i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 10:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •