Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 101 till 107 av 107

Ämne: T8suite - Guide någon?

  1. #101
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    220
    Citat Ursprungligen postat av Elin96 Visa inlägg
    Undrar också vad Only p-bus rutan i trionicflasher är bra för? går det snabbare?
    Den är till för att tvinga trioniccanflasher att använda p-bus och inte försöka automatiskt detektera om den är ansluten till till i-bus först.
    Ibland har den nämnligen otur och misslyckas, är adapter beroende hur känslig den är. På t8 ska den vara på, och lite snabbare går det allt att koppla upp då....

    Kul att du vill lära dig, TuneMeUp är mest bra för att se vad man kan behöva ändra för mappar.
    Har man kört den så "måste" man fin justera med bredbandslambda.

    Rekommenderar med eftertryck att du kollar runt efter ett annat forum där det hänger många likasinnade.
    Jag är övertygad om att den som lägger ner tid och energi på att bygga kunskap och ett kontaktnät inte kommer behöva köpa en enda programvara i sitt liv.
    Däremot kommer man att berövas på nattsömn, men få så mycket mer tillbaka när det slutligen lyckas.

    Ta en titt på St1 som ligger i tuningwizarden och guiden som mackan länkade till.

    /Mattias Claesson
    Senast redigerat av mattias claesson den 2016-03-03 klockan 17:16.
    9-3 Aero 02
    9-5 Aero 06

  2. #102
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2015
    Inlägg
    158
    Medlem#
    -
    Tack för svaren, provade lite med st1 från wizard och gjorde en tune me up därifrån verkade fungera bra utan spikningar/knack men vridkurvan kändes inte hälsosam för lådan så nu kör jag med ett riktigt köpt steg 3. Känns som effekten är mer över hela registret jämfört med mitt "ketchup" men annars ungefär lika 60-120 tider osv.

    Är 4.8 en bra 60-120 tid? Vad gör t.ex en steg 3 9-5 Aero samma intervall?

    För att få rätt tider ska man stampa fullt när man startar klockan eller stampa fullt innan och starta klockan vid rätt hastighet?

    Kommer byta till större turbo och spridare efter sommaren så jag har gott om tid att lära mig hur allt fungerar så jag kan justera vidare på nuvarande program.
    Senast redigerat av Elin96 den 2016-03-03 klockan 19:27.

  3. #103
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    758
    Citat Ursprungligen postat av Elin96 Visa inlägg
    Tack för svaren, provade lite med st1 från wizard och gjorde en tune me up därifrån verkade fungera bra utan spikningar/knack men vridkurvan kändes inte hälsosam för lådan så nu kör jag med ett riktigt köpt steg 3. Känns som effekten är mer över hela registret jämfört med mitt "ketchup" men annars ungefär lika 60-120 tider osv.

    Är 4.8 en bra 60-120 tid? Vad gör t.ex en steg 3 9-5 Aero samma intervall?

    För att få rätt tider ska man stampa fullt när man startar klockan eller stampa fullt innan och starta klockan vid rätt hastighet?

    Kommer byta till större turbo och spridare efter sommaren så jag har gott om tid att lära mig hur allt fungerar så jag kan justera vidare på nuvarande program.
    Lycka till !

    /Lufto

  4. #104
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186
    Citat Ursprungligen postat av Elin96 Visa inlägg
    Tack för svaren, provade lite med st1 från wizard och gjorde en tune me up därifrån verkade fungera bra utan spikningar/knack men vridkurvan kändes inte hälsosam för lådan så nu kör jag med ett riktigt köpt steg 3. Känns som effekten är mer över hela registret jämfört med mitt "ketchup" men annars ungefär lika 60-120 tider osv.
    Ajabaja, INTE blanda tuning wizard med tune me up!
    1: Ta en originalfil
    2: Kör Tuning Wizard som faktiskt har en vettig st1 fil (måhända inte med monstervrid men en säker st1)
    3: Jämför den nya filen med din originalfil (compare binary)
    4: Analysera förändringarna i mapparna, läs beskrivningarna för varje mapp för att underlätta inlärningen
    5: Testa i bil, analysera och fundera över vilka ändringar du vill ha
    6: Sätt dig och fundera över vilka av mapparna från jämförelsen du kan tänkas behöva ändra för att få önskad effekt (oftast mer vrid/effekt)

    Tune me up skall användas med extrem försiktighet då det kommer ge oönskade resultat om du är det minsta petig med bilens körbarhet...
    ///Mackanized
    Tillbaka

  5. #105
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2015
    Inlägg
    158
    Medlem#
    -
    Tack Mackan ska göra som du säger, är det samma princip i t7 suite? Tänkte börja experimentera med en billig 9-3 og till att börja med

  6. #106
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186
    Ja samma sak med T7. Jag har lagt upp st1 filer som är bra för att börja med under Tuning School på ett annat forum. Där får du se vilka mappar som behöver ändras.
    ///Mackanized
    Tillbaka

  7. #107
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2022
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -

    Söker en vänlig själ som kan svara på frågor ang. T8suite

    Halloj halloj!


    Jag har lite frågor kring t8suite till någon som har hållt på lite med den. Inga avancerade frågor och har fått en hum av allting när jag "självstuderat" både på manualen från deras sida samt trionictuning forumet.
    Men vissa saker är lite oklara (eller så övertänker jag bara)

    Bor du i närheten av Eskilstuna kan jag bjuda på en kopp kaffe också

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •