Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 118

Ämne: Speedparts och ARN (Allmänna Reklamationsnämnden)

  1. #81
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    6000:- per år kostar det att vara sponsor. Pengar som klubben både kan ha och mista vilken dag som helst.

    Frågan gäller: hur många medlemmar kommer vi mista på att avsluta avtalet med Speedparts som sponsor/rabattgivare och hur många medlemmar kommer vi mista på att ha kvar Speedparts som sponsor/rabattgivare?
    Vår bedömning är att vi mister fler medlemmar på att inte ha dem med. Alltså att fler medlemmar gynnas av att ha dem kvar än som missgynnas.
    Ett rent matematiskt och ekonomiskt beslut alltså. Att företaget blåser flertalet medlemmar spelar alltså ingen roll så länge tappet inte är större än vad man får in från sponsorn.
    Jag säger inte att det är fel, rent logiskt är det säkerligen det rätta beslutet. Personligen skulle jag dock hellre ha en klubb som värnar om sina medlemmar och deras intressen än som går helt och hållet på hur mycket pengar man kan dra in.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  2. #82
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 751
    Medlem#
    9176
    Jag lutar nog åt att Bollmans resonemang totalt sett är mest rätt eller minst fel. Det är säkert ingen felaktig gissning att de flesta kunder hos Speedparts inte har några problem.
    Jag har i och för sig handlat rätt få gånger hos dom men har aldrig haft några problem med leveranserna.

    Det jag ville med att starta denna tråd var att som nöjd kund hos Speedparts uttrycka min förvåning och oro över deras hantering av en kund som resulterat i en plats på "Svarta lista". Det måste vara många tokiga beslut tagna av ansvariga på Speedparts på vägen mot denna lista.
    Men jag tycker att det är bättre att vi mest diskuterar relationerna mellan oss kunder och Speedparts och vad vi tycker om det och mindre relationerna mellan klubben och Speedparts.

    Det är ju trots allt vi som handlar hos Speedparts och är vi medlemmar så har vi viss rabatt vid våra köp. Och gillar vi inte Speedparts av någon anledning är det bara att låta bli att handla hos dom. Det är en mycket effektivare påtryckning på företaget än aldrig så många diskussioner i frågan mellan Speedparts och denna klubb.

    Per L

  3. #83
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Ett rent matematiskt och ekonomiskt beslut alltså. Att företaget blåser flertalet medlemmar spelar alltså ingen roll så länge tappet inte är större än vad man får in från sponsorn.
    Jag säger inte att det är fel, rent logiskt är det säkerligen det rätta beslutet. Personligen skulle jag dock hellre ha en klubb som värnar om sina medlemmar och deras intressen än som går helt och hållet på hur mycket pengar man kan dra in.
    Vad var det jag sa om "fan läser bibeln"? Styrelsen gör bedömningen att fler medlemmar gynnas av att ha SP som rabattgivare än som missgynnas av att fortsätta ha dem kvar. Ekonomi är ytterst sekundärt i frågan!

  4. #84
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av Per L Visa inlägg
    Det är ju trots allt vi som handlar hos Speedparts och är vi medlemmar så har vi viss rabatt vid våra köp. Och gillar vi inte Speedparts av någon anledning är det bara att låta bli att handla hos dom. Det är en mycket effektivare påtryckning på företaget än aldrig så många diskussioner i frågan mellan Speedparts och denna klubb.
    Den absolut effektivaste påtryckningen är jag övertygad om hade varit om klubben gjort helt klart för Speedparts att deras metoder inte accepteras och att klubben inte vill associeras med ett företag med så dåligt rykte. Men den vägen provades mig veterligen aldrig, av anledningar som jag fortfarande inte förstår.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  5. #85
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Vad var det jag sa om "fan läser bibeln"? Styrelsen gör bedömningen att fler medlemmar gynnas av att ha SP som rabattgivare än som missgynnas av att fortsätta ha dem kvar. Ekonomi är ytterst sekundärt i frågan!
    Jag anser det fortfarande vara en ytterst matematisk och ekonomisk bedömning.
    Så länge flertalet medlemmar tjänar på det så ignoreras det faktum att företaget upprepade gånger blåst en minoritet av medlemmarna, om än dock ett skrämmande stort antal i sammanhanget.
    I princip säger ni att det är helt ok att behandla kunder som skit, så länge man inte gör det med alla kunder.

    Jag vet inte om det är jag som har en ovanligt moralisk syn på frågan, men för mig är det helt självklart att ett beteende som Speedparts accepterar man inte! Att dom gör rätt 9 gånger av 10 spelar för mig ingen roll om dom den tionde gången totalt tappar bollen och dessutom uppvisar en likgiltighet som är helt förbluffande.
    För att dra en liknelse så umgås jag inte privat med människor som utnyttjar och behandlar andra människor som skit, även om dom är trevliga mot mig.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  6. #86
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Jag tycker nog att jag varit rätt så tydligt med hur vi tänkt. Uppenbarligen är du inte kompatibel med vårt resonemang så då får vi bara ta och lämna det hela här för den här diskussionen leder ingen vart.

  7. #87
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 665
    Har frågan ens tagits med Speedparts eller har man varit för rädd att ens peta i brasan?

  8. #88
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Hur tror du vi fick reda på att Speedparts skulle byta ägare? Och det var redan förra hösten!

  9. #89
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Vi kan ju omöjligt veta om det försvinner fler medlemmar om Speedparts försvinner som sponsor eller om fler försvinner för att de är kvar...

  10. #90
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Nej, det kan vi inte. Styrelsen har gjort bedömningen att vi har att förlora på att mista dem, i nuläget. Veta kan vi inte.

  11. #91
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 665
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Hur tror du vi fick reda på att Speedparts skulle byta ägare? Och det var redan förra hösten!
    Synd att det inte verkar ha hjälpt. Men det är ju Speedparts fel och ingen annans...

  12. #92
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Nåja, vi kan väl ge dem lite mer tid? Det var ju rätt nyligen som de bytte ägare och vad jag hört håller de på att "städa upp" än så länge, därav denna stora utförsäljning.
    När vi fick reda på att de skulle byta ägare så valde vi såklart att ge de nya ägarna en ärlig chans. Det hade ju varit rätt ruttet att avsluta alla samarbeten med företaget lagom till att de skulle byta ägare.
    Sponsoravtal skrivs ett år i taget, varje år funderar vi såklart på vilka vi vill ha med till nästa säsong. Ser vi ingen förbättring hos Speedparts så finns såklart anledning att ta upp deras medverkan till diskussion igen.

    1 användare gillar detta inlägg



  13. #93
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 665
    Ja nu var det ju just den nya ägaren som slutade svara på mina mail vilket inte inger hopp för framtiden.

  14. #94
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Följande långa text blir både off- och ontopic. Det kan vara intressant historia för en del. Som ni kan se i min underskrift längst ned i inlägget, så blev jag från att ha varit mkt aktiv på forumet så less för ca 8 år sedan att jag inte ville ha så mkt med STCG att göra (eh, STCS heter det väl? – kommer till det senare).

    Vi tar det från början, nästan, ungefär som bronsåldern istället för att börja med stenåldern. Jag var inte med när STCS startade och var en liten klubb som jag brukade se annonsera i Teknikens värld långt innan Internet. Men när E-mail var bara barnet, så skaffade sig den dåvarande medlemsansvarige ett mail-konto. Trevligt tänkte jag, och mailade en massa teknisk avancerade frågor kring min turbosaab. Han svarade att han kunde tyvärr inte svaren på mina frågor. Efter ett par månader mailade han och skrev att de hade funderat på det där med frågor och kommit på att det fanns ngt nytt fenomen på nätet som kallades ”forum”, och skrev att de jobbade på att starta ett sådant. Jag var en av de första av alla här att skriva på STCS första forum. Det var typ max 30 topics, och bumpade ingen upp en fråga innan den blev nr 31, så försvann den för evigt (med alla tillhörande svar). Jag tänker inte slå mig för bröstet och säga att ni har ett forum idag tack vare mig, för det hade bara varit en tidsfråga, men min stora efterfrågan på massor av knöliga frågor var troligen en del av startskottet. Och i början var jag nog forumets största ”Guru”, tills det kom mer erfarna snubbar – idag är mina kunskaper högst mediokra jämfört med de riktigt kunniga. På den tiden kände alla till Tomtefar på detta forum samt Zatzy – det kapitlets Dr. Boost. Nu är jag nog mer som ”Vem f-n är Nisse Hult?” . (Zatzy ändrade dock karaktär och blev så obskyrt att jag ej besökt det på 15 år.)

    I början var det ganska öppna diskussioner, där man liksom inte kunde ”göra fel”. Sedan har forumets form uppgraderats några gånger (antagligen av olika skäl, för det har inte varje gång varit till det bättre). I och med forumet blev det också en medlemsexplosion, då man nådde ut till fler via nätet än i tidningsannonserna. Jag HADE, som man kanske kan förstå, ett relativt lågt medlemsnummer när jag blev medlem på 90-talet. Forumet växte och inläggen strömmade in. Sedan kom moderatorerna, vilket är fullt förståeligt att sådana behövdes. Men det var ju på både gott och ont. Det fanns ett par pennalister till moderatorer som förstörde stämningen. De flyttade trådar helt godtyckligt och ofta felaktigt. Det blev ganska lågt till tak och man fick inte invända mot de varningar och avstängningar som frikostigt delades ut till höger och vänster av de allsmäktiga moderatorerna. Jag tror och hoppas att forumet sköts av mer ödmjuka moderatorer idag, det är åtminstone det intryck jag fått när börjat läsa och skriva lite mer frekvent här senaste året. Jag ska inte nämna några namn, men det verkar som man fått bort rooten till det onda på moderatoraspekten…

    Under denna tid var jag inte den enda som var riktigt förbenad på hur forumet sköttes, och det är inte bara en ”känsla” jag har, utan jag VET att forumet gick miste om en rad riktigt kunniga skribenter – jag vet för att jag hade mailkontakt med dem vid sidan om, och de hade tröttnat av precis samma anledning som jag. Så det har ibland gått år utan att jag varit in på forumet.

    Sedan kommer vi till styrelsen (på den tiden). Det kändes som en liten intern kärna för inbördes beundran. Nu kommer förklaringen till att jag kallar klubben för STCG. Vadå Sweden? Allt kretsade kring och i Götaland (ja, bortsett då en liten träff i Sundsvall precis efter att folk hade slut på semestern – finns den träffen ens kvar idag?).

    Det är väl nu jag kommer ontopic för denna tråd. Jag var inte intresserad att köra hundra mil för att käka gratis grillad korv och åka svänga runt några koner. Men alla medlemmar var välkomna till dyrt hyrd Knutstorp, vare sig man bodde i Helsingborg eller Kiruna. I sann kommunistisk anda var det lika gratis för alla (men man fick väl skylla sig själv om man bodde i norrland). I samma kommunistiska anda skulle alla betala lika, och allt vara öppet för alla medlemmar, rättvist och bra…..hrm. Det var fler än jag som gick ur, för vi ville inte betala varje år för att några inom ett geografiskt område skulle ha nytta av ngt som många av oss sällan eller aldrig skulle kunna vara med på om vi ens ville. Jag var inte ens sugen. Vi var bara nettobetalare…nja, vi fick ju en tunn blaska 4 ggr om året, alltid minst 3 månader försenat – då producerade i ngns svartvita kontorskopiator (av utseendet att döma iaf.) skriven/korrekturläst/redigerad av ngn som åtminstone inte i ämnet svenska var smartare än en 5:e-klassare… Det hela påminde om en socialdemokratisk humanitär stormakts budget mellan skattebetalare och bidragstagare.

    Jag föreslog att man skulle ha två olika medlemskap. Ett med alla förmåner för fullpris, och ett stödmedlemskap, där man inte hade tillträde till evenemangen, men ändå hade rabatterna som övriga medlemmar. För det är helt korrekt så som skrivits i tråden, att många av oss var/är med för att vi köpte prylar. Personligen har jag aldrig haft några problem med Speedparts trots att jag handlat för ca 50-100 tusen kr där. Det var många som tyckte som jag. Vet inte hur många fler än jag som gick ur när årskostnaden steg ytterligare en 50 lapp, så vissa fick fler grillade korvar.

    Så mitt tips, när ni sitter i styrelsen (förhoppningsvis nytt folk med lite mer öppet sinne) med ekvationen om hur intäkterna påverkas av den okända faktorn X som representerar antal medlemmar som är med enbart för SP:s rabatter, är att fundera över hur intäkterna skulle bli med ett evenemangsfritt medlemskap för typ en hundralapp. Då skulle jag gå med igen, och jag vet flera till som skulle göra det. Vissa skulle byta över till det billigare alternativet, vilket blir en minuspost, men hur många fler skulle komma till (och tillbaks)? SP skulle också vinna på det, för utan rabatterna är de ofta inte billigast, så jag handlar på andra ställen fast jag gärna skulle handla av SP (har alltid fått bra service där, inte minst från Claes som en del verkar hacka på).
    Skulle vara intressant att se STCG:s budget, och begrunda var ni lyckas göra av med så stora belopp. Eller har ni missat A-kursen i ekonomi om kurvorna Pris/Efterfrågan så den höga avgiften gör att antalet blir färre, vilket kompenseras med ytterligare höjningar?

    4 användare gillar detta inlägg


    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  15. #95
    Grundladd mazurkas avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    340
    Medlem#
    7447
    Citat Ursprungligen postat av Psycho Dave Visa inlägg
    Ja nu var det ju just den nya ägaren som slutade svara på mina mail vilket inte inger hopp för framtiden.
    Lika för mig. Efter många mail till 3 olika SP adresser så fick jag svar av Jocke att jag skulle få igen pengarna för det som jag har betalat men inte fått.
    Då hade det gått 2 månader och efter 3 månader kan dom tydligen stryka bort delleveransen och då måste det vara omöjligt att få igen pengar.
    9-3 Aero TX Hirsch -10, 9000 2.3T Classic -98, 900 S -90
    http://www.garaget.org/aeropiloten

  16. #96
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Okej, egentligen är det inte helt rätt att jag skall försvara hela klubben, men eftersom jag är den i styrelsen som är mest på forumet så lär det väl bli så.

    Jag tycker forumet kommit en lång väg sen du valde att bli mindre aktiv. Moderatorerna har en betydligt mer "light touch" numera, och diskussionerna är betydligt mer städade "automatiskt" nu när folk har blivit mer vana att uttrycka sig på internet. Det stormade betydligt mer för 8 år sen och det var irritation både från medlemmar, moderatorer, ledning osv.

    Styrelsen är numera också betydligt mer spridd över landet, om än bara i den södra delen (jag bor ju vid Smygehuk, Paul i Växjö och Samuel i Linköping). Det har ju blivit möjligt allteftersom tekniken utvecklas och det krävs inte längre att man har dyrbara resor för att kunna träffas och ha styrelsemöten, sånt gör vi via internet eller telefonkonferens numera. Med det skulle jag vilja säga att Trollhätte-fokuset har minskat. I år kommer vi också ha en officiell träff i Söderhamn i samband med Gävleträffen. Faller den väl ut så kan man mycket väl tänka sig att den kommer bli ett permanent inslag i klubbens träffkalender.
    Avsaknaden av träffar norrut förr, berodde på ett misslyckat försök som en tidigare ordförande gärna hänvisade till och därmed avfärdade alla vidare försök. Han är inte längre kvar och nya vindar blåser.

    Därmed inte sagt att allt är bra nu och att styrelsen lutar sig tillbaka, utan arbetet fortgår, Rom byggdes inte på en dag. Tyvärr är det ju så att det tar tid med förändring i en klubb där alla jobbar ideellt. Det finns massor jag skulle vilja göra, men dygnet har bara så många timmar och det skall även rymma en familj, hus, jobb och såna där andra störningsmoment och detsamma gäller ju de andra styrelsemedlemmarna. Ibland får man då höra att man borde kliva av om man inte har tid, men problemet är ju att det inte direkt är kö till styrelseplatserna och alla de lockande arbetsuppgifterna som ingår där (obs: ironi). Man skall ju vara medveten om att ersättningen för styrelsearbetet de senaste åren har varit ett julkort och 2 biobiljetter, knappast någon Garbolön för nerlagd tid. Jag säger inte det för att leka martyr, utan för att punktera föreställningen om att vi i styrelsen åtnjuter saftiga ersättningar och därmed sitter kvar år efter år för att skinna medlemmarna på pengar. Jag tror nog de flesta i styrelsen skulle kunna tänka sig att ge upp sin styrelseplats om någon annan var intresserad. Då kanske man skulle kunna få köra lite bana någon gång igen, jag vet inte när jag hann med något varv senast, träffdagarna brukar vara fullspäckade med arbete och möten eftersom vi passar på när vi ändå träffas.

    Att hantera olika medlemskap är inget vi i dagsläget riktigt kan, det skulle bli så pass mycket merjobb att det inte är värt det, och ärligen så är ju många med för träffarnas skull. Dessutom är det ju knappast unikt för STCS att inte allt klubben gör gynnar alla medlemmar. Det är ju en bedömning man gör när man går med: har jag mer ut av att vara medlem i klubben än av 300 kronor i näven?
    I nuläget har vi över 1200 medlemmar redan innan Knutstorp vilket är en högre siffra än på många år. Följaktligen är det så pass många som anser att klubbmedlemskapet är värt 300 kronor, och ärligen, inte kan du påstå att det är dyrt? Det brukar ju räcka med en större beställning från en rabattgivare eller att åka på en enda banträff så har man fått ut betydligt mer av sitt medlemskap än vad 300 kronor hade kunnat köpa på egen hand.

    Någon höjning av medlemsavgiften har ju inte varit aktuellt på många år (jag minns inte när det var man höjde från 250 till 300, men det var troligen innan mitt första år som medlem, alltså 2003) utan istället jobbar ju klubben på att fler skall bli medlemmar genom att synliggöra oss och erbjuda saker som fler är intresserade av. Att hyra banor är ju onekligen den största kostnaden för klubben, jag minns faktiskt inte vad det kostar, men det är betydligt dyrare än man tror.
    Om du vill se klubbens budget så är det absolut möjligt. Kontakta Törnros så kan han säkerligen bistå med den filen, jag hittar inte den på datorn. Stig som är kassör håller hårt i stålarna, de rinner verkligen inte iväg på onödigheter, det skall ni veta.

    6 användare gillar detta inlägg



  17. #97
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 665
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Avsaknaden av träffar norrut förr, berodde på ett misslyckat försök som en tidigare ordförande gärna hänvisade till och därmed avfärdade alla vidare försök.
    Om detta är träffen som var på Mittsverigebanan i augusti 2005 som det efteråt snackades mycket om från styrelsen om att det var dålig uppslutning och som blev den sista där, jag var där och här är min syn på det.

    En vecka innan den träffen så var det svårt att veta om den alls skulle bli av. Det annonserades inget om den träffen, jag kan inte minnas att det stod något om den i klubbtidningen. Bara dagar innan fanns det ingen information om vilken tid det skulle vara, det kröp fram två dagar innan på forumet. Konstigt att det blev lite folk? De från styrelsen som var där och höll i det hade visserligen kört långt för att ta sig dit men det kändes mer som efter en blöt kväll. Förargenomgången? Jadu, förargenomgång... Det enda som sas var vilka pass som skulle köras, inget om hur och om säkerhet. Sedan blev de sura för att folk som aldrig varit på någon av deras träffar körde för aggressivt på familjekörningen.

    Ja det var dålig uppslutning men det berodde till viss del på bristande engagemang från STCS.
    Svenska Saabklubben har ju dock återkommande bankörning där numera och har samma rabatt hos Speedparts.

  18. #98
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296
    Citat Ursprungligen postat av Psycho Dave Visa inlägg
    Om detta är träffen som var på Mittsverigebanan i augusti 2005 som det efteråt snackades mycket om från styrelsen om att det var dålig uppslutning och som blev den sista där, jag var där och här är min syn på det.

    En vecka innan den träffen så var det svårt att veta om den alls skulle bli av. Det annonserades inget om den träffen, jag kan inte minnas att det stod något om den i klubbtidningen. Bara dagar innan fanns det ingen information om vilken tid det skulle vara, det kröp fram två dagar innan på forumet. Konstigt att det blev lite folk? De från styrelsen som var där och höll i det hade visserligen kört långt för att ta sig dit men det kändes mer som efter en blöt kväll. Förargenomgången? Jadu, förargenomgång... Det enda som sas var vilka pass som skulle köras, inget om hur och om säkerhet. Sedan blev de sura för att folk som aldrig varit på någon av deras träffar körde för aggressivt på familjekörningen.

    Ja det var dålig uppslutning men det berodde till viss del på bristande engagemang från STCS.
    Svenska Saabklubben har ju dock återkommande bankörning där numera och har samma rabatt hos Speedparts.
    Det var väl den gången en Volvo hamnade på taket under "familjekörningen".

    Nåja, det blåser nya vindar nu.
    STCS har ju planerat en träff i höst på Mittsverigebanan och Saabklubben har sin träff i Maj så det är dags att börja se över bromsar och bandäck
    Det har varit ganska få även på Saabklubbens träffar på Mittsverigebanan men vi som vill köra får obegränsat med körtid. Efter lunch brukar man behöva ta en tur till byn för att tanka
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  19. #99
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 665
    Citat Ursprungligen postat av SaabAero Visa inlägg
    Det var väl den gången en Volvo hamnade på taket under "familjekörningen".

    Nåja, det blåser nya vindar nu.
    STCS har ju planerat en träff i höst på Mittsverigebanan och Saabklubben har sin träff i Maj så det är dags att börja se över bromsar och bandäck
    Det har varit ganska få även på Saabklubbens träffar på Mittsverigebanan men vi som vill köra får obegränsat med körtid. Efter lunch brukar man behöva ta en tur till byn för att tanka
    Stämmer bra det, en 740.

    Funderade på om jag skulle ha varit dit i maj men har nog bara ng9-5 dieseln som är körbar nog.

  20. #100
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Mittsverigeträffen tog jag upp som ett exempel på hur det var förr och att det är på väg att ändras, alltså inte som något positivt...

    1 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. OpenSID och lite allmänna funderingar
    Av Henriklof i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-09-11, 14:52
  2. Allmänna prisråd för köp av ny 9-3 SS?
    Av bil_lös i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 10:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •