Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 118

Ämne: Speedparts och ARN (Allmänna Reklamationsnämnden)

  1. #41
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 145
    Medlem#
    8758
    Du har en poäng.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  2. #42
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    758
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Ska klubben hantera det?
    Tråden ligger under allmänt och inte under klubbfrågor.
    Jag ser tråden som information ATT SP finns på ARN'S svarta lista och diskussionen kring det.
    Jag tycker som Herman.

    Det är givetvis elände när folk inte är nöjda hos en leverantör. Själv har jag intet ont att säga om SP.

    Är det fråga om missnöje eller ilska så bör kunden vända sig till SP direkt och inte använda detta fina forum som någon smuts-trampolin.

    Ja, Speedparts är eller har varit med och sponsrat STCS.

    Har man som kund problem med ett köp/reklamation så bör det direkt avhandlas hos leverantören.

    Tycker nu att "tjötet" om Speedparts i var och vartannat inlägg börjar bli tjatigt.

    Tycker faktiskt att OM detta fortgår, ska SP OCKSÅ få chans att uttrycka sig.

    Rimligt eller orimligt?

    /Lufto

  3. #43
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 145
    Medlem#
    8758
    Fast den här tråden handlar inte om det. Problemet är att SP hamnat i tidningarna på ett mindre smickrande sätt.

    För min egen del har det fungerat ganska bra med SP, tack. Och jag hoppas att SP löser problemet genom att skärpa till sig en aning. Eller om man ser det som en principfråga, lägga till en ny "princip" om att om de förlorat i ARN så betalar man även om man fortfarande tycker man har helt rätt, helt enkelt därför att det är så resten av samhället förväntar sig att företag gör.

    1 användare gillar detta inlägg


    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  4. #44
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    758
    Citat Ursprungligen postat av Långmilare Visa inlägg
    Fast den här tråden handlar inte om det. Problemet är att SP hamnat i tidningarna på ett mindre smickrande sätt.

    För min egen del har det fungerat ganska bra med SP, tack. Och jag hoppas att SP löser problemet genom att skärpa till sig en aning. Eller om man ser det som en principfråga, lägga till en ny "princip" om att om de förlorat i ARN så betalar man även om man fortfarande tycker man har helt rätt, helt enkelt därför att det är så resten av samhället förväntar sig att företag gör.
    Så förväntar jag mig utfallet blir. I annat fall är jag säker på att STCS-styrelse också har en hel del synpunkter.

    Men kom ihåg.....missnöje mot aktörer borde du sköta privat. Inte genom medier som du "antar" tar din sak i beaktande.
    Så tycker jag.

    /Lufto
    Senast redigerat av Lufto den 2016-03-01 klockan 13:21.

  5. #45
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    151
    Problemet är väl att det är snudd på omöjligt att få tag i SP, därav viss frustration som gör sig synlig i forumet.

    2 användare gillar detta inlägg


    F.d Jetblack SAAB 9-3 Aero SC B207R XWD. Numera V70 2.5FT 2011 R-design Polestar.

  6. #46
    Helt original MultiMans avatar
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Kramfors
    Inlägg
    642
    Citat Ursprungligen postat av Lufto Visa inlägg
    Jag tycker som Herman.

    Det är givetvis elände när folk inte är nöjda hos en leverantör. Själv har jag intet ont att säga om SP.

    Är det fråga om missnöje eller ilska så bör kunden vända sig till SP direkt och inte använda detta fina forum som någon smuts-trampolin.

    Ja, Speedparts är eller har varit med och sponsrat STCS.

    Har man som kund problem med ett köp/reklamation så bör det direkt avhandlas hos leverantören.

    Tycker nu att "tjötet" om Speedparts i var och vartannat inlägg börjar bli tjatigt.

    Tycker faktiskt att OM detta fortgår, ska SP OCKSÅ få chans att uttrycka sig.

    Rimligt eller orimligt?

    /Lufto
    På vilket sätt har SP hindrats från att yttra sig?

    1 användare gillar detta inlägg


    SAAB 9-5 2.0t 2002 - BMW K100RS Motorsport 1986 - 9-5 2.0t 2002 Vector (skrotas)

  7. #47
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av Lufto Visa inlägg
    Jag tycker som Herman.

    Det är givetvis elände när folk inte är nöjda hos en leverantör. Själv har jag intet ont att säga om SP.

    Är det fråga om missnöje eller ilska så bör kunden vända sig till SP direkt och inte använda detta fina forum som någon smuts-trampolin.

    Ja, Speedparts är eller har varit med och sponsrat STCS.

    Har man som kund problem med ett köp/reklamation så bör det direkt avhandlas hos leverantören.

    Tycker nu att "tjötet" om Speedparts i var och vartannat inlägg börjar bli tjatigt.

    Tycker faktiskt att OM detta fortgår, ska SP OCKSÅ få chans att uttrycka sig.

    Rimligt eller orimligt?

    /Lufto
    I normala fall har du helt rätt, men problemet med Speedparts är att dom helt enkelt inte går att kommunicera med.
    Dom väljer godtyckligt vilka mail dom vill svara på, och att nå dom via telefon verkar i bästa fall vara slumpartat, i normala fall omöjligt.

    Tanken är inte att använda forumet som en smuts-trampolin, tanken är att få STCS att stå upp för sina medlemmar och markera kraftigt mot ett företag som använder klubben för att få kunder och sedan blåser dom. Så länge STCS inte reagerar så är det detsamma som att acceptera det, och en förening som inte har något emot att deras medlemmar blir blåsta på betydande summor har jag inget intresse av att vara medlem i.

    6 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  8. #48
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    147
    Medlem#
    9893
    Såg detta i Aftonbladet idag:

    http://www.aftonbladet.se/bil/article22397703.ab
    Saab 9-5 2.3t Vector Griffin 2009 . Saab 9000 2.3t CSE 1996

  9. #49
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    353
    Citat Ursprungligen postat av Wyrten Visa inlägg
    Såg detta i Aftonbladet idag:
    Det kunde ha varit värre - de kunde ha varit "återkommande".

    Givet diskussionerna i diverse trådar här får man intrycket att de jobbar hårt för just det, en permanent plats på listan.

  10. #50
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177
    Hej,

    Jag sedan länge tagit till mig informationen här om detta bolag, och visst man får ta allt man läser med en nypa salt, alla bolag har sina strider.

    Jag har försökt men detta bolag har noll förtroende för mig, såmånga kunder kan inte ha fel, om, då kan man inte misslyckas att göra så många kunder nöjda!

    Jag vet att göra en missnöjd kund Nöjd, är den absolut bästa marknadsföringen, för den berättar gladigen om sinpositiva erfarenhet.

    Jag har bara en enkel fråga, varför är dessa kvar som sponsor?

    Mvh
    Matte

  11. #51
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    227
    Jag har inte haft problem med dom på 8 år, men nu för några veckor sen vart det strul, beställde bromsköldar som fanns hemma enligt deras sida, men dom skickade inget så jag frågade och då sa dom att sköldarna var slut och dom väntade på dom, men enligt deras sida fanns dom hemma då när jag fick det svaret, ett par dagar efter det fick jag tillbaka mina pengar, och det var förra veckan, tänkte att jag skulle testa dom igen så jag beställde samma saker i går kväll fast denna gången mot postförskott, och se idag fick jag mess att grejerna är på väg till mig.

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-5 2005

  12. #52
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 669
    Är över fem veckor sedan jag meddelade Speedparts att blinkersen jag fick av de var trasig vid leverans. Åtta mail senare med bilder i tre av dem så är det fortfarande inte löst.

  13. #53
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 751
    Medlem#
    9176
    Det är mänskligt att göra fel ibland även om många företag jobbar på att få bort alla fel. Leverantörer till fordonsindustrin måste ibland (ofta?) lova att dom skall ha 100% leveranssäkerhet och 100% riktiga delar. Det kan vara kämpigt. Men lovar man inte det (och lever upp till det) så blir man inte leverantör speciellt länge.

    Det är dessutom välkänt inom affärsvärlden att om något går snett i en leverans så får man trognare kunder om man hanterar reklamationen på ett seriöst och riktigt sätt än om inget gått snett över huvud taget.
    Troligen beroende på att köparen känner att "fel kan alla göra men med denna leverantör kan man vara säker på att dom gör allt dom kan för att rätta till felet". Den positiva känslan om leverantören förstärks därmed.

    Undrar just vilken känsla kunderna får om leverantörerna tar lätt på fel dom gör?

    Per L

  14. #54
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 751
    Medlem#
    9176
    Ser nu att Speedparts fått en ny ägare (Mikael Edstrand)!

    Per L

    1 användare gillar detta inlägg



  15. #55
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378 Visa inlägg
    Läser man under rubriken "Garanti" samt under rubriken "Allmän Ansvarsbegränsning" så inser man att det är nåt som inte stämmer. Man frånskriver sig inte ansvar på det här sättet om man bryr sig om sina kunder. Jag tror inte att deras egna hemsnickrade försäljningsvillkor håller vid en tvist i rätten.

    Jag har för länge sen slutat handla av Speedparts och kommer aldrig handla nåt där igen såvida de inte byter ägare och totalt ändrar försäljningsvillkoren.
    Det första är uppfyllt, dvs ny ägare
    Det andra kanske kommer?
    Sök på Dok ID 264914 och 309928 hos Konsumentverket
    När lägger du din nästa order hos SP?
    Jag är i alla fall glad att något händer
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  16. #56
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Bra med ägarbyte. Hoppas också att förra ägaren inte är kvar i verksamheten.

    Innan de ändrat köpvillkoren till vad som kan anses rimligt och normalt så kommer jag ändå inte handla där.
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-03-14 klockan 12:27. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  17. #57
    Vem är förre ägaren?

  18. #58
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Claes Kile?

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  19. #59
    Kan ju vara bra att veta ifall det dyker upp något annat företag med honom inblandad..
    Tack!

  20. #60
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 669
    Citat Ursprungligen postat av Per L Visa inlägg
    Ser nu att Speedparts fått en ny ägare (Mikael Edstrand)!

    Per L
    Det är en Mikael som slutade svara på mina mail om min trasiga blinkers, bra början....

Liknande ämnen

  1. OpenSID och lite allmänna funderingar
    Av Henriklof i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-09-11, 14:52
  2. Allmänna prisråd för köp av ny 9-3 SS?
    Av bil_lös i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 10:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •