Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 118

Ämne: Speedparts och ARN (Allmänna Reklamationsnämnden)

  1. #21
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Klubbledningen är väl medveten om situationen, men trots att många klagar så finns det ju väldigt många som finner stort värde i att SP är sponsor/rabattgivare till klubben. Vi följer dock utvecklingen noga och har pågående dialog med SP.

    2 användare gillar detta inlägg



  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kävlinge / Skåne
    Inlägg
    129
    då jag inte är med i klubben så vet jag inte vad ni får för fördelar hos dom eller vad klubben får av sp som sponsor men det är ju många som inte har problem med dom och jag har inte haft problem med sp dom gånger jag handlat där men ska man utesluta alla ställen så fort ngn råkar ha problem med ett ställe så kan man ju stänga ner allt istället och så kan ju klubben låta bli sponsor helt så kan det ju inte klagas på klubben heller för att dom har kvar ngt ställe som gynnar klubben kanske med en slant till att kunna ha igång en träff eller liknande för sina medlemmar.

    som sagt alla styr ju själva över var en o var handlar sina saker så vill dom gå på andras ord så skiter man i o handla där så e ju deras problem borta där och kommer de fram att dom inte vinner ngt att vara sponsor så lär dom ju vara det i längden sen att dom som styr i klubben inte lägger ngn energi i att bry sig om att där e medlemmar som gnäller om sp så får dom ju stå sitt kast för det har ju gnällts hur länge som helt utan att det hänt ngt o lär ju så förbi känns det som och då bryr man sig än mindre

    finns många ställen som har mindre bra så kallat sponsorer men ändå finns dom kvar för det gynnar klubben ändå i längden imed att dom får in intäkter därifrån som gör att saker o ting kan hållas igång
    9-5 Aero -02
    Ford T-bird V8 -94 Bmw 352 e36 coupe -94 Subaru Impreza WRX - 06 Subaru Impreza WRX STI - 18

  3. #23
    Helt original MultiMans avatar
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Kramfors
    Inlägg
    642
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Skiljetecken

    Jag håller med övriga som tycker att det kastar en skugga över klubben.

    4 användare gillar detta inlägg


    SAAB 9-5 2.0t 2002 - BMW K100RS Motorsport 1986 - 9-5 2.0t 2002 Vector (skrotas)

  4. #24
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    685
    Medlem#
    116
    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378 Visa inlägg
    Jag har inte betalt medlemsavgiften för 2016 till STCS ännu och är fortfarande osäker på om jag kommer göra det så nån motion lär inte komma från mig.
    Oviljan från klubbledningen att ta tag i den här typen av problem som Speedparts utgör är den orsak som gör att jag än så länge avvaktar med att förlänga mitt medlemskap.
    VAD tycker DU att klubbledningen ska göra?

    Mvh. Sven

    1 användare gillar detta inlägg


    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  5. #25
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av Sven Visa inlägg
    VAD tycker DU att klubbledningen ska göra?

    Mvh. Sven
    Jag tycker avtalet med Speedparts ska sägas upp och då givetvis med en tydlig förklaring varför.
    Så länge de kan hålla på och missköta sig utan att det får några konsekvenser så lär de fortsätta.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
    då jag inte är med i klubben så vet jag inte vad ni får för fördelar hos dom eller vad klubben får av sp som sponsor men det är ju många som inte har problem med dom och jag har inte haft problem med sp dom gånger jag handlat där men ska man utesluta alla ställen så fort ngn råkar ha problem med ett ställe så kan man ju stänga ner allt istället och så kan ju klubben låta bli sponsor helt så kan det ju inte klagas på klubben heller för att dom har kvar ngt ställe som gynnar klubben kanske med en slant till att kunna ha igång en träff eller liknande för sina medlemmar.

    som sagt alla styr ju själva över var en o var handlar sina saker så vill dom gå på andras ord så skiter man i o handla där så e ju deras problem borta där och kommer de fram att dom inte vinner ngt att vara sponsor så lär dom ju vara det i längden sen att dom som styr i klubben inte lägger ngn energi i att bry sig om att där e medlemmar som gnäller om sp så får dom ju stå sitt kast för det har ju gnällts hur länge som helt utan att det hänt ngt o lär ju så förbi känns det som och då bryr man sig än mindre

    finns många ställen som har mindre bra så kallat sponsorer men ändå finns dom kvar för det gynnar klubben ändå i längden imed att dom får in intäkter därifrån som gör att saker o ting kan hållas igång
    Det är ju inte precis så att "någon" har fått problem med Speedparts. Otaliga medlemmar och andra kunder har haft hundratals olika problem med Speedparts. Det är inte det att de skickar fel grejer eller packar saker dåligt då och då. Problemet är oviljan att rätta till det då de gjort fel och att de gör sig okontaktbara när man försöker nå dem.

    4 användare gillar detta inlägg



  6. #26
    Grundladd Trailers avatar
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Sjöbo
    Inlägg
    269
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Klubbledningen är väl medveten om situationen, men trots att många klagar så finns det ju väldigt många som finner stort värde i att SP är sponsor/rabattgivare till klubben. Vi följer dock utvecklingen noga och har pågående dialog med SP.
    Hur många då? Klubbledningen som njuter av sponsorernas sprit?
    Saab 9-5 2.3t -04 Vector, Uppgraderad med TD04-15


  7. #27
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Yeah, right...
    Vad tror ni egentligen vi håller på med i styrelsen? Vi har en planeringshelg per år, där bjuder klubben på 2 middagar, en lunch. Vi delar rum med varandra, jobbar större delen av tiden och bekostar all dricka utöver kranvatten själva. Utöver det brukar klubben ge 2 biobiljetter per år som tack för insatsen under året.
    Nu senast jobbar vi på att få ner kostnaderna för styrelsens möten genom att utnyttja annan tjänst än Telias telefonkonferens för att vi tycker det är för dyrt för klubben.
    Jag förstår att många verkar tro att vi i STCS styrelse har mycket gemensamt med Kommunal-topparna och att vi solar oss glansen och går på dyra besök på strippklubbar. Inget kunde vara längre från sanningen. Jag har inga som helst problem med att ställa min plats till förfogande till vem fan som helst här precis vilken sekund som helst. Att sitta i styrelsen är något jag gått med på för att det är så förbaskat svårt att hitta folk som är intresserade av att lyfta ens lillfingret för klubben, och knappast för att det skulle vara nått jävla glidarjobb med Garbolön. Något mer oglamoröst skitgöra är nog rätt svårt att hitta faktiskt. Jag har ju inte hunnit köra ett varv på någon träff på flera år heller eftersom träffarna går åt till diverse möten eftersom vi träffas så sällan och klubben inte vill lägga ner en massa pengar på att vi reser över hela Sverige så vi passar på när vi ändå träffas på banträffarna.
    Den som tycker det är känns som ett lockande prospekt att betala 300 spänn om året för att få sitta i en massa möten och bli bjuden på 2 middagar och 2 biobiljetter är välkommen att höra av sig till valberedningen!

    13 användare gillar detta inlägg



  8. #28
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Jag kan personligen stå för något gott och välförtjänt till bollman om så önskas för det är förbannat otacksamt att göra något för andra samtidigt som man skall försvara sig.
    Den stora massan glider gärna med så länge det är medvind.

    Var och en bör istället fundera på man man själv kan bidra med.
    Hur många som tycker något är betalande medlemmar?

    Fast nu gällde topic SP, det är inte STCS som hamnat på svarta listan.
    Svaret i post #21 visar att det finns på agendan, det är gott nog för mig och det är ingen enkel fråga att lösa.


    Klappar Patrik på axeln, Keep up the good work!
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  9. #29
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Du behöver inte oroa dig David! Jag avnjöt "Bitter&Kränkt" redan tidigare ikväll

    4 användare gillar detta inlägg



  10. #30
    Ordvitsare
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Arjeplog at the polar circle
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Trailer Visa inlägg
    Hur många då? Klubbledningen som njuter av sponsorernas sprit?
    SKÄMSKUDDE TILL DIG TRAILER!!!
    Bollman med flera lägger ner ett stort jobb med klubb och hemsida och nu har även Herman börjat lägga massa jobb här, supert!

    1 användare gillar detta inlägg



  11. #31
    Grundladd BigPetes avatar
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Lövestad
    Inlägg
    316
    Medlem#
    8906
    Än en gång är det bristen på information som leder till onödiga och kränkande inlägg som det ovan. Jag vet att man som styrelse inte måste informera medlemmarna om vad som sker bakom kulisserna och att man helst inte vill det, men med tanke på hur infekterat allting med SP har blivit så hade det ju varit en fin gest från styrelsen att kanske dela med sig lite av vad som sker med SP, annat än ett "dialog pågår" var sjätte månad? Jag tror att väldigt många medlemmar hade lugnat ner sig ett bra stycke då. Det finns inget värre än ovisshet

    Jag kanske är helt fel ute, men jag tror att det kan minska de här tråkiga utbrotten mot styrelsen och den allmänt negativa tonen som inte alls hör hemma här.

    Jag valde att tagga ner, betala in medlemsavgiften, slutade handla från SP, och väntar och ser vad som händer; uppenbarligen klarar inte alla av att göra det lika snyggt som mig

    Jag tycker att styrelsen har skärpt till sig på ett antal punkter och de har fått förnyat förtroende av mig. Man kan inte förvänta sig att allt ska redas ut över en natt. Tålamod, mina vänner!

    Och för övrigt så ska Bollman ha en enorm eloge för allt arbete han lagt/lägger tid på här, HeRmAN har gjort ett kanonarbete sedan han tog rollen som forumambassadör, och tack till styrelsen för allt ni gör som inte syns direkt här på forumet

    7 användare gillar detta inlägg


    Saab 9⁵ Aero MY04 - BioPower - 315 hk/450 Nm
    http://www.garaget.org/?car=315585

  12. #32
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 163
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av MultiMan Visa inlägg
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Skiljetecken

    Jag håller med övriga som tycker att det kastar en skugga över klubben.
    Det är trist att behöva säga det, man måste ta sig en funderare på om man verkligen kan ha ett företag på svarta listan som sponsor. Oavsett vad man tycker om ARN, och om deras utslag är rättvist, så förväntas alla seriösa företag följa deras rekommendationer. Det handlar inte om huruvida ARN bedömt situationen rätt, utan om att när de gjort ett utslag så ger det skumrask-vibbar att inte respektera det.

    Kan man inte det så måste man faktiskt låta Speedparts förstå vad konsekvenserna av detta är, och om de väljer att inte göra något åt det måste i sin tur klubben stå för sin åsikt.

    5 användare gillar detta inlägg


    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  13. #33
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Jag håller fullkomligt med. Att ha Speedparts som sponsor visar klart och tydligt att klubben inte har något problem med deras beteende. Att i åratal påstå att "diskussioner pågår" blir efter ett tag ganska meningslöst så länge inget händer.
    I min värld så står en förening på sina medlemmars sida och för deras talan, men i fallet med Speedparts har det alltid känts som om klubben gör allt för att försvara Speedparts mot sina medlemmar. Jag begriper verkligen inte varför, och då informationen är i princip obefintlig börjar man givetvis fundera vad det beror på.

    Om det hade varit något enstaka ärende så hade jag inte ens reagerat, att fela är mänskligt. Men detta är ett uppenbart mönster som pågått i många år! Speedparts skiter konsekvent i sina kunder, men försvaras ändå av både klubb och många medlemmar. Varför? Jag begriper det bara inte.
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-02-29 klockan 11:44. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  14. #34
    Det är väl bara att bestämma, från och med nu finns det inga sponsorer knutna till klubben som finns på diverse svarta listor. (?)

  15. #35
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128

    Post

    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Speedparts skiter konsekvent i sina kunder, men försvaras ändå av både klubb och många medlemmar. Varför? Jag begriper det bara inte.
    Kanske för att det fortfarande finns medlemmar som anser att SP är den viktigaste rabattgivaren vi har? Det är ju självklart därför som det är svårt med SP. De har historiskt sett varit störst och bäst, och trots dessa internet-tider så finns det medlemmar som inte är medvetna om sina alternativ (tro mig, har en i bekantskapskretsen). Att stryka SP är då inte helt okontroversiellt och vi inom styrelsen bedömer än så länge att det skadar klubben mer att mista dem än att ha dem kvar, men det kan självklart ändras: droppen som urholkar stenen och andra liknelser.
    Vi gör ju vårt bästa för att hålla en dialog med dem för att lösa de problem som våra medlemmar upplever.

    Jag tycker snarare att de som inte förstår situationen är de som inte man begriper sig på.

    4 användare gillar detta inlägg



  16. #36
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 163
    Medlem#
    8758
    Jag tycker också det vore trist att mista SP som rabattgivare.

    Men att ha en sponsor på svarta listan kan också avskräcka (potentiella) medlemmar.

    Den uppenbara lösningen är naturligtvis att SP ser till att försvinna från svarta listan genom att göra som ARN rekommenderar.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  17. #37
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    Såna här trådar om speedparts urartar ju alltid i samma sak men om man ska fortsätta i samma anda så har jag funderat på en sak och det är varför SP anses dominerande som sponsor? varför inte ta in flera? Eller har SP dikterat villkoren för detta och isåfall varför? Är det inte STCS som bestämmer vem och vilka man tar in? Eller är det så att SP tycker sig vilja vara ensamma och har sagt att ska ni ha oss så får ni inte ha nån annan? Isåfall undrar man ju vad det är för summor som ligger bakom såna beslut?

  18. #38
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    De flesta som gör sin sak hörd i dessa trådar är ju de som lackat ur på problemen med SP och således känner att måttet är rågat. Den stora massan som aldrig haft problem med SP (som jag t.ex.) och som inte heller är på forumet (väldigt många) hörs inte här.
    Det är väldigt lätt att tro att man bör agera på såna här trådar, men man måste ha i åtanke att det inte alls är säkert att de som skriver på ett internetforum är representativa för hela gruppen. Klubbstyrelsens uppdrag är ju att tillgodose alla klubbmedlemmars behov och önskningar, därför kan man inte bara rusa åstad så fort "internettrollen" (obs: skämt) börjar kvida.

  19. #39
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 163
    Medlem#
    8758
    Fast nu handlar inte den här tråden om Speedparts service som sådan, utan snarare om hur klubben ska hantera att de hamnat på svarta listan.

    1 användare gillar detta inlägg


    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  20. #40
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Ska klubben hantera det?
    Tråden ligger under allmänt och inte under klubbfrågor.
    Jag ser tråden som information ATT SP finns på ARN'S svarta lista och diskussionen kring det.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Liknande ämnen

  1. OpenSID och lite allmänna funderingar
    Av Henriklof i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-09-11, 14:52
  2. Allmänna prisråd för köp av ny 9-3 SS?
    Av bil_lös i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 10:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •