Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 33

Ämne: Facebook och deras administratörer

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 426
    Medlem#
    3020

    Facebook och deras administratörer

    Punkt 8:a!
    8: Fejkade användarnamn portas också löpande. I denna gruppen står vi för vem man är och vad man tycker.
    Blocka inte admins. Användare med en eller flera admins blockade kickas direkt.

    Man får ha fejkade anväddarnamn om man är admin!, Pelle Ahlqvist och Tessan Lisell är smeknamn vad jag förstår.
    Är det då lämpligt att de avböjer andras deltagande som har översatt sitt namn till ett främmande språk och det namnet
    fick man som smeknamn när Pelle hade lärt sig cykla och Tessans föräldrar inte hade kommit i puberteten ännu.

    Trist att de skall sitta och göra regler som de själva inte klarar av att leva upp till.

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  2. #2
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hej Magnus!

    Jag pratar med dom.

    Mvh Michael

  3. #3
    Sugmotor EliasAs avatar
    Reg.datum
    mar 2016
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Medlem#
    -

    Facebook och deras admins

    Hej,
    Min polare vet att jag gillar Saab och motorer, han tipsade mig Saab turbo club Sweden på Facebook. Självklart tyckte det lät som en bra forum och mötesplats för alla Saabälskare därför skickade jag en förfråga att gå med i gruppen men icke, jag blev nekad 4-5 gånger därför tog jag kontakt via mail till webbansvarig men trots det blev jag spärrad från sidan!!
    Jag har varken fejk namn eller varit dryg/otrevlig mot någon där! Jag överlever utan att gå med i gruppen men att bli spärrad för ingenting är löjligt.
    Jag vill påpeka att jag ville gå med i den grupp som är till vanliga användare och inte VIP gruppen.

    /Elias

  4. #4
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Hej Elias, Du är hjärtligt välkommen till forumet här istället!

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  5. #5
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 218
    Medlem#
    8541
    Elias: Skicka ett PM till mig med ditt namn så ska jag se om jag kan kolla upp vad som hänt!
    Det kan vara något missförstånd kanske. Ibland är det väldigt många ansökningar av fejk-konton som vi försöker sålla bort för att vi inte av misstag ska godkänna något spam-konto som sedan lusar ner hela gruppen.
    Så när t.ex. en användares Facebook-profil inte innehåller något publikt innehåll alls som gör att man kan verifiera att den personen är ett äkta konto, eller om vi söker efter namnet i folkbokföringen och inte får några träffar (helst då i samband med föregående kriterie) så kan det bli avvisning.

    Mvh,
    En av admins för STCS på Facebook.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  6. #6
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Låter jättetråkigt om du skulle ha fallit genom systemet på nåt sätt och jättekonstigt att du inte fått nåt svar från vem du nu mailade. Minns du mailadressen, och fick du nåt svar?

    Jag har gått igenom våra loggar för gruppen och jag hittar bara en enda Elias A****** som ansökt. Det har bara ansökts en gång, vad jag kan se. Nåt måste ha blivit fel där? Också, om man går vidare med efternamnet på denne ende Elias A****** som ansökt, finner man ett drygt hundratal med det efternamnet i folkbokföringsregistret, där tre har ett namn som börjar på "E" och ingen av dessa tre heter nåt i närheten av Elias.

    Detta skulle iallafall kunna vara en bidragande orsak till att DEN personen inte blivit insläppt. Jag vet ju absolut inte om det var du, men isåfall har vi ingen annan Elias A-nånting som ansökt någonsin och då vill jag nog lägga skulden på Facebook, hur orealistiskt det än skulle te sig.

    Mvh
    Ännu en admin för STCS på Facebook
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  7. #7
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Nu har jag dålig koll på FB-biten, men kan det ha varit fel Saab Turbo Club of Sweden som du råkat söka till? Har för mig att det under åren diskuterats här på forumet att det funnits några olika. Klubbens egna plus ett ett par till. Bara en tanke.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  8. #8
    Sugmotor EliasAs avatar
    Reg.datum
    mar 2016
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Medlem#
    -
    Jag är säker på att det är rätt grupp jag skickade förfråga till, och det var gratis versionen och inte VIP gruppen för betalande medlemmar.
    Jag fick veta att man ska vara folkbokförd med samma namn som på fb, ha helst ett nr på Eniro/hitta och inte ha låst fb dvs man ska ha stynliga vänner, bilder och jobb osv.

    Jag ville gå med en Saab grupp där man diskuterar bilar och Saab men med alla dessa krav känns det som att jag sökte till Polishögskolan eller sökte jobb till FBI och de ville göra en bakgrundskontroll så jag inte tillhör italienska maffia

    Jag skulle förstå om man blev godkänd i grupp och sen har jag varit troll mot alla i gruppen eller gjort massa spam inlägg och sen admins blockerade mig men men

    Glad påsk allihopa

    2 användare gillar detta inlägg



  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    353
    Citat Ursprungligen postat av EliasA Visa inlägg
    Jag är säker på att det är rätt grupp jag skickade förfråga till, och det var gratis versionen och inte VIP gruppen för betalande medlemmar.
    Jag fick veta att man ska vara folkbokförd med samma namn som på fb, ha helst ett nr på Eniro/hitta och inte ha låst fb dvs man ska ha stynliga vänner, bilder och jobb osv.
    Milde.
    (Facebook i sig innebär ju ett potentiellt intrång i privatlivets helgd, och då tänker jag inte på vad en del väljer att dela ut för information, om sig själva och andra, att man sedan sätter så rigorösa krav för medlemskap i skapade "grupper" ... om något så trivialt. Om detta stämmer; vad skiljer administrationen av Facebook mot forumet, som gör att man måste ställa dessa krav? Är det så enastående svårt att blockera någon på Facebook?)

    Inte medlem i klubben, men Glad påsk, och välkommen till forumet!

  10. #10
    Grundladd AeroMackans avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    261
    Medlem#
    9053
    Citat Ursprungligen postat av EliasA Visa inlägg
    Jag är säker på att det är rätt grupp jag skickade förfråga till, och det var gratis versionen och inte VIP gruppen för betalande medlemmar.
    Jag fick veta att man ska vara folkbokförd med samma namn som på fb, ha helst ett nr på Eniro/hitta och inte ha låst fb dvs man ska ha stynliga vänner, bilder och jobb osv.

    Jag ville gå med en Saab grupp där man diskuterar bilar och Saab men med alla dessa krav känns det som att jag sökte till Polishögskolan eller sökte jobb till FBI och de ville göra en bakgrundskontroll så jag inte tillhör italienska maffia

    Jag skulle förstå om man blev godkänd i grupp och sen har jag varit troll mot alla i gruppen eller gjort massa spam inlägg och sen admins blockerade mig men men

    Glad påsk allihopa
    Admin där är lite roliga där. Medlemmarna ska ha sitt riktiga namn för man ska våga stå för vem man är. Sen att 2 admin har smeknamn är ju en annan sak jag blev kickad för att jag hade ett smeknamn.

    3 användare gillar detta inlägg


    Saab 9000 Aero Taklucka -95, Saab 9-3 Viggen -99, Saab 9-5 Aero -05, Saab 9-5 2,3T kombi Biopower -06, Saab 9-5 2,3T kombi biopower -08.
    http://www.garaget.org/AeroMackan

  11. #11
    Inte helt original !!
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    1 120
    Lägg ner Facebook!!!!


    (...om denna uppmaning inte funkade så får jag önska Glad Påsk istället!!!)

    1 användare gillar detta inlägg


    ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kävlinge / Skåne
    Inlägg
    129
    Ja det e ju tur man inte har fb så man slipper sådana problem hehe
    Glad påsk på er

    1 användare gillar detta inlägg


    9-5 Aero -02
    Ford T-bird V8 -94 Bmw 352 e36 coupe -94 Subaru Impreza WRX - 06 Subaru Impreza WRX STI - 18

  13. #13
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Jag klagar inte på de som kör sakta, de får göra som de vill. Jag kör om!

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  14. #14
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 218
    Medlem#
    8541
    Citat Ursprungligen postat av EliasA Visa inlägg
    Jag fick veta att man ska vara folkbokförd med samma namn som på fb, ha helst ett nr på Eniro/hitta och inte ha låst fb dvs man ska ha stynliga vänner, bilder och jobb osv.
    Vad du fick veta är att för att inte släppa in falska profiler som sedan kommer spamma ner gruppen med löften om billiga lån (som vi måste sätta oss och rensa ut manuellt från alla trådar de postar detta i) så håller vi ganska hårt på "säkerheten" genom att:
    A) Kolla användarens profil, är denna helt nerlåst så man inte ser ett skit där så går vi vidare och kollar
    B) Om användaren går att hitta på t.ex. Eniro eller via någon site som håller koll på folkbokföringen.

    När användaren som ansökt inte går att hitta för att denne inte finns någonstans alls med det efternamn hen använder på sin facebook-profil så blir det ibland som det blev i detta fall med ansökan då du inte har ett ens i närheten av liknande namn i folkbokföringen som du använder på Facebook.


    Citat Ursprungligen postat av AeroMackan Visa inlägg
    Medlemmarna ska ha sitt riktiga namn för man ska våga stå för vem man är. Sen att 2 admin har smeknamn är ju en annan sak jag blev kickad för att jag hade ett smeknamn.
    Vi följer så bra vi kan Facebooks egna regler för namn:
    "Facebook är en community där alla använder sina riktiga identiteter. Vi kräver att användarna uppger det namn de använder i verkliga livet. På så sätt vet du alltid vem du har kontakt med. Det bidrar till att skydda vår community"

    "Smeknamn kan användas som förnamn eller mellannamn, men bara om de är en variation av ditt namn, t.ex. Kalle istället för Karl."
    Fullständiga regler finns att läsa på Facebooks egna hjälp-sida angående vilka namn som är tillåtna: https://www.facebook.com/help/112146705538576

    Citat Ursprungligen postat av Procedomani Visa inlägg
    Lägg ner Facebook!!!!
    Det där får du ta upp med Mark Zuckerberg.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  15. #15
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Man kan även i forumet välja sina ord för att visa att man är lite upprörd.

    §1 Sundhet och "netiketten"
      • Var trevlig, respektera andras åsikter. Forumet är här för er skull!


    Edit: HeRmAN syftar på ett inlägg som numera är raderat. //Brisse
    Senast redigerat av Brisse den 2016-03-25 klockan 11:57.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  16. #16
    Sugmotor EliasAs avatar
    Reg.datum
    mar 2016
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Medlem#
    -
    "Redigerar inlägget och tar bort mina "opassande ord")
    Så ni har tid bakgrundskontrollera användare för att se om h*n har riktiga personuppgifter osv, kolla på hitta/Eniro och och folkbokföring t.o.m. MEN du tycker at det tar längre tid att spärra användare som trollar. Dagens tips från tidigare admin från flera sidor: klicka på medlemmar i gruppen, sök på namn/efternamn och sen spärra..tar mindre än 1min

    Det handlar om makt inte trollande eller medlemmar med falska namn/profilbilder. Enligt er Elias Eliasson sköter sig bättre än Elias Eli..logik?!

    Det <piiiiip> löjligaste argumenten jag har hört på länge, att ni försöker dölja riktiga anledningen som är makt och vissa vem som bestämmer! Du/ni kan behåll era <piiiiip>policys men ni förlorar många bra och duktiga människor som skulle göra gruppen bättre och mer intressantare, skulle bidra med mer kompetens osv.

    Några sista tips:
    * Idag inte många har sina nr sökbara pga telefonförsäljare eller andra orsak.
    * Har smeknamn eller bild på bilen, sina barn eller sin mormor eftersom personen gillar sin bil, mormor eller barn mer än sig själv eller det kan vara så att personen vill vara anonym för många anledningar men han har normal jobb, familj och lever hederlig.
    *Sist men inte mist..sluta ha massa fördomar och tro massa saker, ni tror att människor gör si och so utan några som helst grunder!

    Jag är glad att ni inte bestämmer över hela fb. Nu kan ni radera min profil härinne också, jag gillar Saab och bilar men köper inte era policys och argumenter.

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-03-25 klockan 13:08. Anledning: Snälla Elias, använd gärna ett vårdat språkbruk

  17. #17
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Det här inlägget må hända innehåller färre könsord än det tidigare inlägget, men att skriva att de av klubben utsedda moderatorerna skulle försöka dölja sanningen, vara maktgalna och ha något gemensamt med Hitler tycker jag är lågt. Detta samtidigt som inlägget ber oss att inte ha massa fördomar och tro massa saker utan några som helst grunder.

    Varit medlem i klubben och forumet länge och kan konstatera att alla inte alltid gillat alla regler alla gånger, men reglerna har ändå gjort betydligt mer nytta än skada för de flesta under min tid här tycker jag. Ungefär som reglerna i samhället i övrigt.


    Procedomani - Uppmaningen fungerar nog inte, så jag önskar dig detsamma.
    Senast redigerat av mioh den 2016-03-25 klockan 12:43. Anledning: Glad Påsk
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  18. #18
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av EliasA Visa inlägg
    Nu kan ni radera min profil härinne också, jag gillar Saab och bilar men köper inte era policys och argumenter.
    De accepterade du när du registrerade dig på forumet och du accepterade även att följa reglerna.
    Och vill du inte vara en del av forumet är det ju bara att låta bli att besöka det men läser du ändå detta önskar jag dig och er andra Glad Påsk!


    Och jag kan tillägga att jag heller inte gillar alla regler men jag försöker förändra dem med sakliga argument.

    2 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  19. #19
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 218
    Medlem#
    8541
    Att jämställas med Hitler och kallas för maktgalen är en del av vardagen när man administrerar facebook-grupper (helt seriöst).

    2 användare gillar detta inlägg



  20. #20
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Förr var det forumen som ansågs vara den främsta plattformen för yttrandefrihet i Sverige, nu är det FaceBook. Av någon för mig totalt obegriplig anledning har folk fått för sig att bara för att Sverige har yttrandefrihet så är det en rättighet att säga vad man vill på alla plattformar som tillåter att man som medlem/deltagare/förbipasserande publicerar text på internet.
    Lagen om elektroniska anslagstavlor har de aldrig hört talas om, och om man skulle påpeka att det helt enkelt är de som bestämmer över plattformen som till fullo bestämmer vem som får säga vad skriker folk censur och tror att de på något vis skulle kunna gå till domstol och hävda att de visst får posta vad de vill med hänvisning till yttrandefriheten.

    4 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. Facebook vs hemsidan
    Av SAAB93TS i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2015-07-10, 00:02
  2. Om man inte har Facebook?....
    Av Procedomani i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-05-03, 02:16
  3. P3 om Facebook
    Av Unique87 i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 20:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •