Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Lampa i cigguttag och aut.växelväljare i 9-3

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    367

    Lampa i cigguttag och aut.växelväljare i 9-3

    Kanske blottar oceaner av okunskap...

    1. Jag har pillat lite för att byta lampa till ciggtändare. Jag har plockat bort askkopp med hållare och ser lampan i sin gröna hållare. Hur får jag lampan ur hållaren? Är det bara att lirka/dra eller måste jag pilla loss den gröna hållaren (det verkar som om den är fastsatt i "den lysande ringen" runt tändaren)

    2. Hur byter jag lampa i aut.växelväljaren? Alltså den lampan som sitter på väljaren och lyser upp den växel man har i.

    Går den att nå "ovanifrån" eller måste jag plocka bort panelen?

    Tacksam för svar
    9-3 aero cab - 02 ¤såld¤
    Nu med familjejaguar, X-Type 2,5 AWD

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Inlägg
    68

    Du måste ta bort panelen...

    Du måste tyvärr ta bort hela panelen runt växelspak/ciggtändare. Det är INTE möjligt att byta lampan i ciggtändaren utan panelen demonterad då tändaren sitter fast i panelen.

    När panelen är lös är det enkelt. Lampan finns på OKQ8 (12 V, 1.2W) och man får flytta över den gröna gummihättan från den gamla lampan.

    Mer instruktioner (även växelväljar-lampa) finns som svar på min fråga om samma sak på www.saabcentral.com här:

    http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=53176

    Lycka till!

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    367
    Men tack för det! Verkar inte vara en alltför omfattande operation - Lysande forum detta!
    9-3 aero cab - 02 ¤såld¤
    Nu med familjejaguar, X-Type 2,5 AWD

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Fors, Dalarna
    Inlägg
    626
    Medlem#
    5772
    Jag böt lampan i ciggtändaren bara genom att ta bort askkoppen dock i mitt fall har jag ingen askkopp bara ett litet förvarings fack och bröt bort den gröna lamphållaren som bara sitter fast tryckt på sidan av cigg kontakten. Man får dock vara försiktig jag tappade ner lamphållaren och blev tvungen att ta bort högersidan på mittkonsollen för att hitta den igen. Det är pilligt att göra det på det viset och det krävs en del tålamod men det går.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    367
    Citat Ursprungligen postat av Mr.P
    Jag böt lampan i ciggtändaren bara genom att ta bort askkoppen dock i mitt fall har jag ingen askkopp bara ett litet förvarings fack och bröt bort den gröna lamphållaren som bara sitter fast tryckt på sidan av cigg kontakten. Man får dock vara försiktig jag tappade ner lamphållaren och blev tvungen att ta bort högersidan på mittkonsollen för att hitta den igen. Det är pilligt att göra det på det viset och det krävs en del tålamod men det går.
    Precis så hade jag en tanke om att man kunde göra. Jag har plockat ut askkoppen och askkoppshållaren och ser den gröna hållaren. Är det bara att dra/lirka ut hållaren?
    9-3 aero cab - 02 ¤såld¤
    Nu med familjejaguar, X-Type 2,5 AWD

Liknande ämnen

  1. Växelväljare 9-3 V6 -06
    Av Bruno_S i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-06-09, 22:16
  2. Byta lampa bakom cigg-laddare och växelväljare på en 9-5a
    Av eddiboy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-05, 21:36
  3. Växelväljare/växelpetare, 900
    Av knug3n i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 16:26
  4. Byta lampa i Cigguttag....
    Av Piddelito i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 21:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •