Tänkte kolla om laddet är begränsat på 1an 2an? För mätaren (som dock mäter luft?) går inte hela vägen till det röda på 1o 2 men på 3 4 5 går den dit och stannar så länge man gasar fullt.
Tänkte kolla om laddet är begränsat på 1an 2an? För mätaren (som dock mäter luft?) går inte hela vägen till det röda på 1o 2 men på 3 4 5 går den dit och stannar så länge man gasar fullt.
Japp vridmomentbegränsad på dom växlarna..
2008 9-3 2.0t SC Vector Aut BioPower, eSID2, Maptun steg 4+.
2005 9-3 2.0t SS Vector Aut.
1998 Yamaha YZF 600R.
Så det är normalt att mätaren inte går hela vägen 2 första växlarna? Trodde de tog bort begränsningen när man chippade bilen, har varken CE eller felkoder så borde ju inte va något läckage iaf?
Ja, det är normalt. Värdena på momentbegränsningarna kan vara lite olika beroende på vem som ligger bakom trimningen. Vissa tar bort dem helt, men det skulle jag inte rekommendera. Det slutar oftast med hjulspinn och haverier i drivlinan (växellåda, differential, drivknutar etc...)
Tackar då slipper jag tänka på det
Uppdaterar lite mätaren går fullt ut på 1an o 2 också det var esp som gick in under tidigare försök.
Förutom 2,8T Aero 2WD, kan jag inte tänka mig att originalbilarna har momentbegränsning på 2:ans växel. De 4-cylindriga motorerna har inte det vridmoment som krävs för att riva loss 2:an på torr asfalt. Vet inte utväxlingen för den 6-växlade som rimligen kan ha en ngt lägre 2:a än 5-växlade, men jag skulle gissa att upp till 350 Nm borde den hålla tag i gatan.
Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.