Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Vart finns det verkstäder där man kan få radion utbytt mot nyare?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2016
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -

    Vart finns det verkstäder där man kan få radion utbytt mot nyare?

    Vet någon vart det finns någon verkstad i Örebro län eller Karlstad län, där de kan fixa ljudet åt en?

    Jag har noll koll på detta, men då stereon ( med GPS ) ej tar emot AUX eller USB så vill jag gärna byta detta mot en annan radio, t.ex https://www.netonnet.se/art/ljudbild...n/200955.9088/.

    Läst runt en del, och som jag har uppfattat det så krävs det mer för att byta radion, och jag har verkligen noll koll. Sedan är min bil i sådant fint skick, att jag vill att allt ska göras mot kvitto - bilen har jättefin historik, och vill gärna fortsätta detta. Vill inte pilla i onödan.

    Vet inte om bilens info är nödvändig, men har en Saab 9-5, 2,3t, 2007 med Kardon och Harmon ljudsystem ( tror det kallades så ).

    Så, vet någon vart man kan köra och få detta gjort?

    M.v.h.
    Senast redigerat av Glidaren den 2016-01-31 klockan 02:26.

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 139
    Medlem#
    8758
    Om du har stereomodellen som medföljde som original i bilen går att extrautrusta med ett AUX-uttag. Eller har du en eftermarknadsstereo monterad nu?

    Om du har original och du byter till den du länkar till så är det dels en hel del arbete, men också en avsevärd kostnad att matcha det ljudet du redan har i bilen, Harman Kardon-ljudet kostade c:a 20k som option på bilen ny. Notera också att den stereon du länkar inte kommer att stödja rattknapparna. Om du byter stereo bör du nog försöka behålla slutsteg och högtalare som de är (under förutsättning att de är felfria, förstås), finns en del om inkoppling: http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml#amplifier
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2016
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -
    Jag har originalstereon. Vart köper man detta, vad kostar det och hur svårt är det att installera?

    Tänkte behålla ljudsystemet, bra ljud så låter de gärna förbli orörda - det enda jag är ute efter ( om inte allt för omständligt och dyrt ) är att byta stereon till något modernare. Rattknapparna gör inget, använder de knappt.

Liknande ämnen

  1. Vart finns Färgkoden på 93 SS -03 ?
    Av sjoebom i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 16:52
  2. Vart Finns Plexiglas???
    Av Aero_7 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 21:47
  3. Vart finns maptun?
    Av bargis i forum Allmänt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 13:50
  4. Vart få tag på nyare nyckel?
    Av Hultman i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 03:12
  5. vart finns lamphållare??
    Av djuppe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-08, 21:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •