- Bilmodell - SAAB 9-5 2,3T ca 220 hk
- Årsmodell - 2004
- Modifikationer på bilen - inga kända
- Miltal - 14000 mil
- Hur yttrar sig felet?
Bilen fick åka bärgare efter att den lagt av med typiska tändkassettsympom (hostade, mm) och startade inte sen. Verkstaden konstaterade att det var just tändkassetten och bytte den. På väg hem märkte jag att bilen kändes trött samt att laddtrycksmäteren inte ens gick in på det oranga. Högst upp på det gröna men ine längre. Bilen gick annars bra men det kändes som om att den saknade ca 100- 150 hk.
- Är felet permanent eller intermittent?
Felet är permanent och uppkom efter att tändkassetten bytts. Innan fungerade laddtrycksmätaren och turbon fint.
- Vilken felsökning har redan gjorts?
Lös med ficklampan i motorn men kunde snabbt konstatera att jag inte ens vet vart turbon sitter.
Om turbon är paj borde då laddtrycksmätaren ens röra på sig? Någon som har nån ide på vad som kan vara fel?