Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Elmanövrerad stol i NG900

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    111

    Elmanövrerad stol i NG900

    Hej!
    Undrar om det finns fördragen el/kontakter i en ng900 -95 för att sätta i en elmanövrerad viggen stol?

    MVH Christian

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 738

    Re: Elmanövrerad stol

    Citat Ursprungligen postat av Chrisha
    Hej!
    Undrar om det finns fördragen el/kontakter i en ng900 -95 för att sätta i en elmanövrerad viggen stol?

    MVH Christian
    Nupp, men det finns dom som har hämtat elen ifrån andra ställen.
    Kolla med "Snobben" här på forumet. Han har gjort en sådan operation.


    Mvh

  3. #3
    Steg 4
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    4 188
    Medlem#
    4714
    Jag och Rickard hämtade elen från elhissarna i min bil och det funkar klockrent. Nu var det ju ett tag sen vi gjorde operationen så tyvärr minns jag inte vilka kablar du ska koppla in i elen på men det syns om du fixar ett kopplingsschema från saab. Be om kopplingsschemat för styrningen av elstolarna och för inkoppling av stolsvärmen. Ett tips är att fixa en avklippt kontakt från en 9-3 så du slipper hålla på o stifta i ett kontakthus, får du inte tag på några så har jag iaf kontakthusen... Det som är lite klurigt är att man får ta bort ett relä och brygga förbi det för att det ska fungera o vilket det var det kommer jag inte ihåg... Lycka till

    Angående stolsfästena har jag gjort som så att jag behöll skenorna som sitter i golvet och tog bara bort själva stolen om du förstår vad jag menar? Sen gäller det att montera stolen så nära mittkonsollen det bara går. Jag borrade nya hål i stolsskenan närmast mitten och använde original skruvhål i skenan i bilen. Den yttre skenan får man bredda utåt. Vi svetsade på 2st 5mm plattjärn och borrade och gängade hål. Plattjärnen svetsade vi i samma höjd som skenan för att stolen inte skulle hamna ännu högre. Sen får man banka ner dom uppstickande pliggarna på skenan också. Fan vad jag är bra på att förklara känner jag... Är det någon som förstår?

    Men det viktigaste är att du får stolen så nära mittkonsollen som bara går och resten tror jag löser sig med kopplingsschema och att sno strömmen från elhissarna är ju lätt fixat.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 687
    Tänk bara på att om ni tar ett helt kontaktstycke så är kablarna för airbagen oxå avklippta. Peta då ut HELA det kontaktstycket ur "det andra kontaktstycket". Är ni med på vad jag menar?
    Airbagstycket sitter nämligen löst i det andra. Annars är inte airbagen kortsluten och risken för att det händer något tråkigt ökar.

    Alternativt så tvinnar man bara ihop dom.
    Man lär så länge man lever.

  5. #5
    Steg 4
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    4 188
    Medlem#
    4714
    Hedis pratar alltså om det gula kontaktstycket...

Liknande ämnen

  1. Hur få bort plast på stol ng900?
    Av pitejohan i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-02, 01:02
  2. 9000 aero pilot stol i ng900?
    Av saabaaero i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 13:28
  3. [LÖST] Fönsterhiss elmanövrerad hamnar snett 9000
    Av jontebus i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 00:04
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 22:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •