Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 33

Ämne: Tack för mig

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Halland
    Inlägg
    81

    Tack för mig

    Hej nu lämnar jag Saab träsket, så moderatorn kan ta bort mig från forumet "mssaab"
    Senast redigerat av mssaab den 2016-01-23 klockan 11:49.

  2. #2
    Varför då?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Halland
    Inlägg
    81
    Ska sälja bilen. Börja med ett nytt bilmärke men med Turbo så Saab känslan kanske infinner sig i den vem vet. Jag byter bil efter 2-3år men det finns inga nya saabar så man får testa annat märke. Jag tror att ni klarar er utan mig.

  4. #4
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555
    Är det inte dumt att göra sig av med den fina bilen? Vet vilken det är.

    Eller har den kostat för mycket sista tiden?

    Blir det någon stor fet BMW?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Halland
    Inlägg
    81
    Man gör mycket dumt har blivit idiotförklarat förr men så är det kommer troligtvis ångra mig men livet går vidare trots allt det är ju bara en saab, enligt många så är det en skitbil när man ska sälja den. 9-3X kommer troligtvis fortsätta sina mil i Danmark. Har mycket negativt att skriva om bilförsäljare "inbyte" och eventuella köpare. men det håller jag för mig själva tyvärr. Slut diskuterat här och nu.

  6. #6
    Varför måste du byta efter 2-3 år? Bara nyfiken, var kommer detta krav ifrån? Har du företag?

    (stor fet BMW, fniss! Köpt en pizzeria och ska ha tjänstebil??)

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Halland
    Inlägg
    81
    Man lever en gång man vill ha så många bilar som möjligt. får tillägga att 9-3X är den bästa bilen som jag har haft. trots strulet med Haldex XWD.
    Men den är för dyr i skatt 3200kr och bensin 12,0 den nya kostar i skatt 380kr dricker 5,8 så det är för stor skillnad. ska ha kvar min 99a och begravas iden är målet men det får man inte.

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 486
    Konstigt att alla pratar om bränsleförbrukning men ingen pratar om vad värdeminskningen kostar per mil

    2 användare gillar detta inlägg



  9. #9
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Hej mssab


    Jag ser egentligen ingen anledning till att radera dig som användare och du kan självfallet fortsätta att besöka oss på Motor- och trafikrelaterat
    Du är ju redan inne och diskuterar dessa ämnen :-)
    Att du inte kommer att äga en Saab betyder ju inte att du måste lämna oss.
    Jag låter dig leva en tid till
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  10. #10
    Wow. 380. Men det är väl knappast en bil? Motorcykel? Lycka till med den nya! :-)

    Citat Ursprungligen postat av mssaab Visa inlägg
    Man lever en gång man vill ha så många bilar som möjligt. får tillägga att 9-3X är den bästa bilen som jag har haft. trots strulet med Haldex XWD.
    Men den är för dyr i skatt 3200kr och bensin 12,0 den nya kostar i skatt 380kr dricker 5,8 så det är för stor skillnad. ska ha kvar min 99a och begravas iden är målet men det får man inte.

  11. #11
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Miljöbil, det där är lägsta tänkbara skatt.
    Jag tänker _väldigt_ mycket på värdeminskningen, det är därför jag mestadels kör gamla bilar. Man skall dock vara medveten om att det är en väldigt fin gräns mellan värdeminskning och reparationskostnad, i vissa lägen är det till och med så att båda inverkar kraftigt på bilkostnaderna och just i den åldern är bilen extremt dyr att ha (typ 5-7 år ungefär, beroende på mil/år).

  12. #12
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Pratar man pengar för att transportera sin kropp är det väl alltid totalkostnaden/förflyttningslängd som är nyckeltalet?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Halland
    Inlägg
    81
    Om vi ska prata kostnad att ha en 9-3X så kan ni få mina utgifter här.
    Har haft bilen 2,5år ca 4000mil
    Skatt 8 000kr
    Bränsle 61 000kr
    Repkostnad/Däck 10000kr
    Värde minskning 25 000kr
    Kan man spara på driften så tjänar man en hel del.

    "Ingen miljöbil hade då skatten varigt 0kr i 5år"
    Senast redigerat av mssaab den 2016-01-23 klockan 14:22.

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    758
    Väldigt FÅ saker i livet behöver bli "jaha-upplevelser" om man har koll från början.

    /Lufto

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-03-11 klockan 17:20. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  15. #15
    Ordvitsare
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Arjeplog at the polar circle
    Inlägg
    1 688
    Spontant verkar värdeminskningen ganska bra, beroende på hur långt man kör per år så är en gammal lågmilad saab ett bra ekonomialternativ. Man klarar servicen själv, billiga slitagedelar mm, nu finns både 900 och 9000 i skattebefriade versioner som grädde på moset

  16. #16
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Halland
    Inlägg
    81
    Jag har koll på att det kostar att vara ägare av en Saab 9-3X aut.
    Det är inte ekonomin som gör att jag avyttrar den. så tro inget annat 9-3x är en härlig bil på alla sätt "men livsfarlig i vinter trafik glömmer att det vita på vägen är is märker inte det när man drar iväg" man ska också stanna.

  17. #17
    Vad ska du ha istället som är bättre än 9-3X? Eftersom ekonomin inte spelar någon roll! Bara nyfiken.

  18. #18
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av mssaab Visa inlägg
    Hej nu lämnar jag Saab träsket, så moderatorn kan ta bort mig från forumet "mssaab"
    Även om man lämnar ett träsk så sitter lukten i länge.

    Nu behåller du ju en Saab, så helt utan verkar du ändå inte bli. Och även om du skulle blivit utan så tycker jag det hade varit tråkigt om du ville att din historik här skulle försvinna. Om inte annat så skulle några trådar börja halta om inlägg plötsligt försvann. Hoppas du blir nöjd med framtida bil vad det än blir.

    1 användare gillar detta inlägg


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  19. #19
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Halland
    Inlägg
    81
    Alla bila som man har ägt och sedan sålt/skrotat saknar man men man kan ej behålla allt. det får man leva med, men som jag har sagt så byter jag bilar ca2-3 år oavsett vad som händer med bilarna det är bara en princip som jag lever efter vet ej varför men så är det. kommer att meddela senare vilken bil det blir, ingen BMW, Audi, MB, VW, Volvo eller GM smittade bilar.

  20. #20
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Halland
    Inlägg
    81
    Hej Alla
    Ni kan gå in på http://www.garaget.org/odfalk se min bil park.

Liknande ämnen

  1. Tack! Ett stort Tack!
    Av LasseH i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-21, 11:33
  2. Tack för mig.
    Av Blue Spirit i forum Off Topic
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2010-12-04, 19:25
  3. Tack för mig!
    Av Canada2000 i forum Off Topic
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 00:27
  4. Tack
    Av rbA i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 09:41
  5. tack
    Av SaabAri i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-05-28, 19:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •