Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Centrallås-problem 9k M/98

  1. #1
    Helt original Anguss avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    507

    Centrallås-problem 9k M/98

    Hallå alla, dax för lite assistans igen.

    Har fått nå task med centrallåset. När jag skulle låsa upp bilen ikväll så hände inget när jag tryckte på knappen på dosan, förutom att bilen blinkade (larmade av). Med dosan så kan jag alltså bara larma/larma av. Inget händer med centrallåset.

    Jag fick alltså låsa upp bilen med nyckel efter att ha larmat av. Upptäckte sen att centrallåset inte fungerar alls. Varken via förardörr/passagerardörr/knapp mellan stolarna.

    Så nu undrar jag, kan ni hjälpa mig med felsökningen här? Kan man utläsa om det är centrallåsmotorn i förardörren eller om det är själva styrboxen för centrallåset som havererat, genom min redogörelse?

    Mitt sunda förnuft säger mig att det borde vara styrenheten eftersom varken passagerardörren eller knappen i mittkonsollen funkar, men jag vet inte riktigt hur detta fungerar i detalj... Help!
    SAABHISTORIK • MY95 9000 2,3T > MY98 9000 2,3T Classic > MY04 9-5 Aero SC > MY09 NG9-3 SC

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 484
    har du kollat säkringen?
    Glider under sommaren SAAB 9-3 Aero cab.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    43
    tänkte just skriva en liknande fråga så ja lånar väl tråden lite...

    har samma problem på min och även farsans 9k sänkringen går på bägge... på min ha den hållt en 3 veckor nu men i förrgår va de igång igen .. och för farsan ha de hållit ett halvår och idag blev de samma på hans.. säkringen gick .. hans vänstra bakdörr låser inte upp nu heller helskumt

    det är lite surt.. de va så på min då ja köpte den och i min ilska så klämde ja dit en 20A säkring i 2 dar eller nått.. sen efter de funka de fint tills i förrgår

    ja själv undrar om de finns nått ställe man kan felsöka på som ger upphov till kortis eller liknande

  4. #4
    Helt original Anguss avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    507
    Citat Ursprungligen postat av AeroBoy
    har du kollat säkringen?

    Gissa vad det var för fel?...
    Skyller på att det var sent.... var sömnig


    Men, det (tillsammans med andras erfarenheter) skapar ju en andra fråga:
    Varför går säkringen? Detta var iofs första gången det hände mig (har haft bilen i 2 månader), och förhoppningsvis oxå sista. Men det verkar ju hända andra (Mortil) upprepade gånger. Så tråden kan väl få leva vidare medan jag drar mig tillbaka och hoppas på det bästa
    SAABHISTORIK • MY95 9000 2,3T > MY98 9000 2,3T Classic > MY04 9-5 Aero SC > MY09 NG9-3 SC

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Östhammar
    Inlägg
    1 328
    Har hört att det kan vara knas i kontakten mellan dörr å bil. nöter sönder.. = kortis.. så bara ut å rycka å slita lite. Men som sagt. dt är vad jag hört..
    Saab 9-5 SE / Aero-04 "look alike"

    http://www.garaget.org/?car=12197

Liknande ämnen

  1. Problem med centrallås! 9000
    Av ICE T8 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-08-12, 15:43
  2. Problem med centrallås...
    Av klaren i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 09:15
  3. Problem med centrallås.
    Av axeljohan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 14:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •