Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: angående AS2/AS3 stereon

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23

    angående AS2/AS3 stereon

    Har läst att när man vill kolla vilken man har så har tex AS2 7högtalare och AS3 9 (2st. subbar i hatthyllan) min fråga är om det alltid sitter nätgrillar i hatthyllan oavsett om det finns högtalare i dem eller inte? Eller om det finns grillnät är det då säkert att det sitter AS3??

    samt var kan man köpa de där lilla dosan som gör att man kan få ut lågnivåutgång till ett eget slutsteg men samtidigt behålla det vanliga inkoplat och låta alla andra högtalare vara som dem är orginal men sätta i en 12" * 2 baslåda?
    9-3 SS 2003 2,2TiD

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 335
    Sitter alltid nätgrill i hatthyllan, men om det är ett original HK AS3 i bilen så sitter det små harman/kardon märken på grillarna.
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101

    Re: angående AS2/AS3 stereon

    Citat Ursprungligen postat av demo1
    var kan man köpa de där lilla dosan som gör att man kan få ut lågnivåutgång till ett eget slutsteg men samtidigt behålla det vanliga inkoplat och låta alla andra högtalare vara som dem är orginal men sätta i en 12" * 2 baslåda?
    http://www.backesljudbygg.se/home.htm
    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Höör / Skåne
    Inlägg
    1 070

    Re: angående AS2/AS3 stereon

    Citat Ursprungligen postat av Tjonge
    Citat Ursprungligen postat av demo1
    var kan man köpa de där lilla dosan som gör att man kan få ut lågnivåutgång till ett eget slutsteg men samtidigt behålla det vanliga inkoplat och låta alla andra högtalare vara som dem är orginal men sätta i en 12" * 2 baslåda?
    http://www.backesljudbygg.se/home.htm
    Den som heter "SAAB2" ska du ha isåfall, fick hem min idag så det ska bli spännande och se hur de funkar!

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    88
    demo1 Skrivet: mån nov 08, 2004 19:45 Ämne: angående AS2/AS3 stereon

    --------------------------------------------------------------------------------

    Har läst att när man vill kolla vilken man har så har tex AS2 7högtalare och AS3 9 (2st. subbar i hatthyllan) min fråga är om det alltid sitter nätgrillar i hatthyllan oavsett om det finns högtalare i dem eller inte? Eller om det finns grillnät är det då säkert att det sitter AS3??
    hMM....jag som har en cabbe då? 900-98 med orig.växlare bak.
    Jag har ju ingen hatthylla direkt...
    VAR sitter de 7 eller 9 högtalarna?
    Be BIG or die....

    Min bil:SAAB 900 SE 2,0T CAB-98 med viggenpkt o lite smått o gott!.

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 335
    9-5an:

    as1 - 4 högtalare
    as2 - 7 högtalare
    as3 - 9 högtalare

    900/og9-3
    as2 - 4 högtalare
    as3 - 6 högtalare
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  7. #7
    Ny Saab ägare så ni får ursäkta om det är en liten dum och patetisk fråga: exakt var sitter dessa 9 högtalare? Vad är skillnaden mellan AS2 och AS3 (förutom antalet högtalare)?
    När jag köpte min 9-5 (Vector 2.3t Kombi -03), så sa säljaren det att man kunde se om det var en AS3 i bilen beroende på vart högtalarna i dörren satt. I mitt fall så skulle det vara en AS3 pga att högtalarna satt "nertill - långt fram" på dörren!! Kan detta påstående stämma?
    Tack!!

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 126
    Citat Ursprungligen postat av GreenTurtle
    Ny Saab ägare så ni får ursäkta om det är en liten dum och patetisk fråga: exakt var sitter dessa 9 högtalare? Vad är skillnaden mellan AS2 och AS3 (förutom antalet högtalare)?
    När jag köpte min 9-5 (Vector 2.3t Kombi -03), så sa säljaren det att man kunde se om det var en AS3 i bilen beroende på vart högtalarna i dörren satt. I mitt fall så skulle det vara en AS3 pga att högtalarna satt "nertill - långt fram" på dörren!! Kan detta påstående stämma?
    Tack!!
    Hej inga frågor är för dumma

    Om du har AS3 så sitter det

    2st ute i kanter på instrument panel plus 1 i mitten
    2st i framdörrar
    2st i bakdörrar
    2st 6x9 i hatthyllan ompå sedan och i din kombi ska det ligga en SUB i bagaget.

    I kombi är det mao "bara" 8 högtalare om man ska vara petig.

    Synliga skillnader på AS2 och AS3 är bara bak vad jag vet. Placering av högtalare i framdörrar tror jag inte det är någon skillnad på. Dock så är det många skillnader på AS2 och AS3 som inte är synliga. Det mesta skiljer på AS2 och AS3, försträrkare, Harman kardon högtalare istället för Pioneer, kablage osv.

    Här kan du läsa allt du behöver veta om Saabs ljud i 9-5, inkls skillnaderna mellan AS2 och AS3
    http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml

    Mvh

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    2 630
    Citat Ursprungligen postat av storfredda
    demo1 Skrivet: mån nov 08, 2004 19:45 Ämne: angående AS2/AS3 stereon

    --------------------------------------------------------------------------------

    Har läst att när man vill kolla vilken man har så har tex AS2 7högtalare och AS3 9 (2st. subbar i hatthyllan) min fråga är om det alltid sitter nätgrillar i hatthyllan oavsett om det finns högtalare i dem eller inte? Eller om det finns grillnät är det då säkert att det sitter AS3??
    hMM....jag som har en cabbe då? 900-98 med orig.växlare bak.
    Jag har ju ingen hatthylla direkt...
    VAR sitter de 7 eller 9 högtalarna?
    Det är 9-5 som det snackas om här.. As3 i 900/9-3 är som står i inlägget ovan en helt annan sak, inget HK system. Skillnaden är ett extra slutsteg samt högtalare i framdörrarna på AS3. As2 har högtalarna i instrumentpanelen samt i "dörr" sidan i baksättet på din cabb. Vanliga med plåttak har högtalarna vid hatthyllan.

    /N
    Ng900 Turbo Sasse Edition
    9-3 CV Dubai Edition <Såld
    9-5 Aero Sport combi -02

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Niklas 185
    Citat Ursprungligen postat av storfredda
    demo1 Skrivet: mån nov 08, 2004 19:45 Ämne: angående AS2/AS3 stereon

    --------------------------------------------------------------------------------

    ..... Skillnaden är ett extra slutsteg samt högtalare i framdörrarna på AS3. As2 har högtalarna i instrumentpanelen samt i "dörr" sidan i baksättet på din cabb. Vanliga med plåttak har högtalarna vid hatthyllan.

    /N
    Så med andra ord, om jag har högtalare i mina framdörrar så har jag en AS3!!! Kan nämligen inte kolla om det är högtalare i hatthyllan för jag har inte fått hem den än Dock så vet jag att det är högt. i framdörren ....

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 126
    Citat Ursprungligen postat av GreenTurtle
    Citat Ursprungligen postat av Niklas 185
    Citat Ursprungligen postat av storfredda
    demo1 Skrivet: mån nov 08, 2004 19:45 Ämne: angående AS2/AS3 stereon

    --------------------------------------------------------------------------------

    ..... Skillnaden är ett extra slutsteg samt högtalare i framdörrarna på AS3. As2 har högtalarna i instrumentpanelen samt i "dörr" sidan i baksättet på din cabb. Vanliga med plåttak har högtalarna vid hatthyllan.

    /N
    Så med andra ord, om jag har högtalare i mina framdörrar så har jag en AS3!!! Kan nämligen inte kolla om det är högtalare i hatthyllan för jag har inte fått hem den än Dock så vet jag att det är högt. i framdörren ....
    Det snackas 9-3 nu alltså ? Antog att det var 9-5 men jag måste läst fel.

  12. #12
    Redbull: vet inte om det har misstolkats men det är 9-5 kombi vi pratar nu !!! Så du har helt rätt ....

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    846
    Citat Ursprungligen postat av GreenTurtle
    Redbull: vet inte om det har misstolkats men det är 9-5 kombi vi pratar nu !!! Så du har helt rätt ....
    Eftersom du har en 9-5 kombi så är det högtalare i framdörrarna på både AS2 och AS3, men om du har en AS3 så finns det en sub i bak. se http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml#as_diff
    Kör 9-5 SC -07 2.3t Biopower och NG9-5 -10 TID4

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    61
    ledsen att behöva dra upp en gammal tråd men det kändes bättre än att starta en ny...

    Kör en 9-5:a med ryggsäck och AS2. Efter att ha åkt i baksätet lite måste jag säga att stereon är en grym besvikelse....
    Knappt hörbart att ljudet kommer från dörrarnas högtalare. Använt "faden" lite för att kompenser men de ända som njuter av ljudet är min anklar.
    Skall det vara såhär? Verkar ju inte så genomtänkt...
    9-5 vector med ryggsäck samt flygarpaket...

Liknande ämnen

  1. Stereon död på og9-3
    Av Rikardm i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-12-05, 09:37
  2. Hur får jag ut stereon?
    Av Sundance Kid i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-10, 21:03
  3. få ur stereon ur en 9-3 04??
    Av m-icke i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 23:49
  4. gps i stereon
    Av Johannes80 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 10:28
  5. Få ur stereon ur 9-3SS?
    Av snalle i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 14:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •