Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: NG9-3 Nevs DRL

  1. #1

    NG9-3 Nevs DRL

    Tja!

    Någon som har koll på om det är något nytt ljusvred i NG9-3orna ifrån Nevs som har DRL istället för dimljus? Att kunna ha "Taxi-koppling" även på <2014 hade ju varit fint.. (och snyggt!)

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2014
    Inlägg
    296
    Kanske inte svar på din fråga, för jag vet inte hur det ser ut bakom plasten där, men det liknar ett vanligt ljusvred till vilken NG9-3 som helst, men UTAN knapp för dimljus fram.
    Taxi-koppling? Är det att dimljusen fram går igång automatiskt när man vrider till positionsljus på vredet? Köp en eSID2 (om du inte redan har) så får du ju den funktionen.
    Kör nuförtiden en S(AAB)koda Octavia -20
    Tidigare: NG9-3 SC Aero -07, NG900 2.3 -96 (Åkt OG900 & 9000 i barndomen)

  3. #3
    Jag var snarare ut efter samma typ av koppling som jag har på 9-5an. Positionsljus+dimljus när vredet är längst till vänster. Dessa släcks när jag tar ur nyckeln. Läge 0 på nevsbilarna är väl positionsljus och DRL(?)

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2014
    Inlägg
    296
    Aha! Det funkar inte med eSID, för positionsljuset förblir tänt även om man tar ut nyckeln. eSIDen ser bara till att man slipper trycka på knappen för dimljus fram.
    Vet inte vilket läge 0 är på den, men den NEVS 9-3 jag körde var all belysning släckt (var dagsljus ute). Glömde tyvärr titta var ljusvredet stod.
    Kör nuförtiden en S(AAB)koda Octavia -20
    Tidigare: NG9-3 SC Aero -07, NG900 2.3 -96 (Åkt OG900 & 9000 i barndomen)

  5. #5
    På US marknaden har de ju en Auto funktion, ytterligare en sensor vid regnsensorn som ser om det är mörkt ute. Kanske NEVS 9-3an också har?

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 255
    Citat Ursprungligen postat av ime95mos Visa inlägg
    På US marknaden har de ju en Auto funktion, ytterligare en sensor vid regnsensorn som ser om det är mörkt ute. Kanske NEVS 9-3an också har?
    Det är irriterande att såna funktioner bara finns på vissa marknader.
    Jag byggde det till min 9000 och det var perfekt behövde inte vrida och vända på något ljusvred.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    enköping
    Inlägg
    492
    Medlem#
    12744
    Citat Ursprungligen postat av ime95mos Visa inlägg
    På US marknaden har de ju en Auto funktion, ytterligare en sensor vid regnsensorn som ser om det är mörkt ute. Kanske NEVS 9-3an också har?
    japp finns en sån på nevs saabarna finns mig vetligt en änsålänge som kopplat det in det dock var det en del bök med det elektriska då det häger i hop med ljus sensor och regnsensor har själv kikat på den lösningen

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av ime95mos Visa inlägg
    På US marknaden har de ju en Auto funktion, ytterligare en sensor vid regnsensorn som ser om det är mörkt ute. Kanske NEVS 9-3an också har?
    japp finns en sån på nevs saabarna finns mig vetligt en änsålänge som kopplat det in det dock var det en del bök med det elektriska då det häger i hop med ljus sensor och regnsensor har själv kikat på den lösningen
    9-5 2.0t 08 biopower

Liknande ämnen

  1. Nevs nedre mitt galler passar på en -08?
    Av tubben i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-12-02, 10:05
  2. Köpråd Nevs Saab 9-3
    Av Falcon i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-01-26, 09:53
  3. Det kryllar av NEVS-saabar?
    Av jellybear i forum Allmänt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2015-01-16, 23:44
  4. Läckt bild på NEVS kommande 9-3
    Av Mangon i forum Allmänt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-07-13, 14:14
  5. NEVS elbil
    Av janke1 i forum Allmänt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2013-04-17, 14:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •