Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Hund, har ni det? Ras, bild kanske lite story?

  1. #1
    Steg 1 daspunners avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    1 331

    Cool Hund, har ni det? Ras, bild kanske lite story?

    Har ni hund? Vad för ras isf? Själv har vi pittbull/amerikansk bulldox mix vid namn Bullet. Övertogs från sambons dotters kompis då hon inte hade tid med hunden. Livet blir lätt hektisk i tonåren tydligen till vår stora glädje då vi fick ta bort våran gamla dam i somras då hon inte orkade mer. Tindra hette hon och var en Dogo Argentino. (Frid över hennes själ). Saknaden var överraskande stor och när vi fick möjligheten att överta "Bullet" tog vi chansen direkt. Vi hade träffat henne redan innan vi tog bort Dogo:n och förälskade oss ganska omgående. Lugn, fin o pålitligare hund ser man sällan. Tendenser till rymmning finns när det vädras kanin, rådjur eller annat vilt. :-)

    Fast vi kanske är för tuffa gubbar (de flesta av oss iaf) som leker med bilar och kanske inte kan prata om små söta djur?
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av daspunner den 2015-12-22 klockan 01:42.

  2. #2
    Ordvitsare
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Arjeplog at the polar circle
    Inlägg
    1 693
    Keeshond , det är grejer det, hon gillar att åka nercabbat!

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2015
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -
    Labrador, den perfekta familjehunden.

    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

  4. #4
    Hund här också, en korsning shäfer/belgisk vallhund (malinois). Max heter han! :-) Helnöjd med sin 9-5 aero som har jeppegrindar :-D Vill gärna valla och vakta mycket...


  5. #5
    Har en tik av märket dobermann/vit herdehund blandning som traskar runt här hemma.
    Fick henne av exet när vi separerade för några år sedan.
    Älskar att åka bil och trivs lika bra i saaben som i min 500E
    PC300031.jpg

    1 användare gillar detta inlägg



  6. #6
    Steg 1 daspunners avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    1 331
    Den var fin!

  7. #7
    Steg 1 Purexs avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    1 719
    Medlem#
    6850
    lagom små hundar som med lätthet åker med till campingar och lever husvagnsliv.

    Blandras Shi-tzu/phalene ( phalene är en papillon fast med hängande öron) Siri heter hon är nu 2år i maj.
    Smilla - blandras , bichon frise/lasa apso/dvärg pudel, 10år och tar dagen som den kommer.
    Pelle - blandras tax/ Yorkshire terrier , 17år ung och börjat bli till åren så att säga, gör inte mer än han behöver.

    Edit: På sensommaren sa Pelle upp sig, han orkade helt enkelt inte mer.
    Efter 17års jobb på behandlingshem som han både vaktat ytterdörren och tröstat ungdomarna så valde Pelle att skriva på sitt avsked.
    Tack Pelle för de 17år du gett oss!
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Purex den 2016-10-24 klockan 07:52.
    Seat Tarraco 2.0T -19,Saab 9000 A50 2.3T 98a SQR, Robin Hood(Super 7) Saab 2.0T5, Saab OG9-3 Aero, XT1200ZE, Flipper 620, Hobby 720kfu.
    Medlem #6850

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2015
    Ort
    Nässjö kommun
    Inlägg
    4
    Medlem#
    9835
    image.jpgimage.jpgHar en sprollie.
    Hane med mycket apport och vaktinstinkter, han hatar allt och alla, så han är konsekvent

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Karlastrid den 2016-03-11 klockan 22:26.

  9. #9
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 104
    Jag har haft en Bedlington Terrier, Lisa. Tyvärr fick hon lymfom och fick somna in för ett par år sen. Tyvärr tillåter inte mitt jobb längre att ha hund med på jobbet, annars hade jag köpt en ny genast. Trevligare hundar är nog svårt att hitta. Många tycker de är fula, fåniga, men det är svårt att inte älska dem, för trevligare hundar är fan svårt att hitta.
    12802794_10153991209729712_7063025740359180699_n.jpg
    Min Lisa till vänster.

    1 användare gillar detta inlägg



  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    393
    Har 2 den äldsta är en blandning mellean bouvier och bernen sennen och den yngre en renrasig Leonberger... ska fixa bild..
    9-5 2,3t sedan -99 170hkr + 9-5 2,3T Aero SC -02 250hkr(under bearbetning)
    Stock is enoughPOWERto kill anybody"

  11. #11
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 104
    Grannen har en Berner Sennen, Ture. Skön typ, hundar i den storleken tar lätt på livet

    1 användare gillar detta inlägg



  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    393
    Leonbergern har dock haft/har det tufft.. 2 nya knän och -1 öga.. men hon är go och rar och förstår inte att hon väger 60+..
    vill gärna sitta i knä och försöka komma upp i sängen..
    Båda hundarna är hur goa som hellst , skäller endast om någon kommer in på tomten utan att husse eller matte sett det.

    - - - Uppdaterad - - -

    Man kan väl säga att dom inte kräver raska långpromenader... duger med runt hörnet typ... bara dom för vila efteråt, samt äta då...
    1 kilo rått och 300gr torrfoder...
    9-5 2,3t sedan -99 170hkr + 9-5 2,3T Aero SC -02 250hkr(under bearbetning)
    Stock is enoughPOWERto kill anybody"

  13. #13
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 140
    Har haft hund men har det inte nu men hundgården finns kvar, lite sugen på en strävhårig Vorsteh eller en Riesenschnauzer
    Riktigt trevliga och inte så mjäkiga!
    Med min senaste hund blev det en hel del dressyr och lite tävlande i just det.
    Nån måste man ju få bestämma över när ungarna börjar göra som dom vill...


    1 användare gillar detta inlägg



  14. #14
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 056
    Jag är uppvuxen med hundar, Först Hovawart, Humlan, och en Beagle, Jerri, sen Mellanschnauzer, Eifel. Min första egna hund var en Amstaff-terrier, Inca, (döpt efter fälgen givetvis )tyvärr hade hon aortastenos, så hon dog bara 15månader gammal.
    I samband med detta så börjae jag plugga, så valp var uteslutet, men saknaden efter hund var stor, och jag pluggade inom (och idag jobbar) försvaret. så jag började kolla upp möjligheten att skaffa en omplaceringshund från försvaret. tillslut blev det så. Försvarsmaktens Famla, hon kom till mig 15månader gammal, och full av dumheter och ofog ><, (ouppfostrad) hon hade inte klarat de mentala testerna för att bli tjänstehund, och de som varit fodervärdar ville inte ha henne kvar. Idag är hon drygt 6år och helt underbar (men med ganska många dåliga vanor, men det får vara så, vi har tävlat Lydnadsklass1 med gott resultat. Hon älskar barn och hatar katter.

    //Konrad S.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  15. #15
    Sugmotor JohannesT7s avatar
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    21
    Medlem#
    -
    image.jpegChevy papillon på sex år, ett litet stolpskott i hans kull så jag fick förbarma mig över honom
    9-5SC 2007,2.0t BioPower

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    393
    Min Leonberger fick se sig besegrad av brister i september ***R.I.P ZERA***

    Familjen och vår andra hund genom gick en sorge ravin.. den som tog det hårdast var dock JAZZ vår blandis, hon började vägra gå ut ibland även att äta.
    När hon tappat 5 kg från 47 kg. Tog vi beslutet att hon behöver en kamrat.

    Vi hittade då Feye som kommer från Irland och tagen till Sverige an organisationen Hundar utan hem. Feye är en Border Collie som var 4 månader när vi hämtade henne.
    Hon var uppstressad åt jord och sten... nja allt egentligen. vilket gjorde henne kass i magen. Rumsren var hon bara om man va i skogen och hon vägde endast 5 kg.
    Vi har haft henne nu i 7veckor.
    Magen funkar, hon är rumsren hon kommer på inkallning, klarar sitt ligg och vacker tass. Hon är även en fena på spårning. Har kommit upp i 150m spår som hon klarar galant.
    Så Border Collies har väldigt lätt för att lära (ska erkänna att jag och min regering lägger mycket tid på hundarna)
    försöker lägga in en bild på hennes först långa tupplur (längre än 15 min)
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    2 användare gillar detta inlägg


    9-5 2,3t sedan -99 170hkr + 9-5 2,3T Aero SC -02 250hkr(under bearbetning)
    Stock is enoughPOWERto kill anybody"

Liknande ämnen

  1. Hund och barnvagn i en 9-5:a?
    Av TFK i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 17:05
  2. Hund i 9-3 SC
    Av mariagbg i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-09, 18:19
  3. Ni med 9-3ss och hund, hur har ni löst det?
    Av -Konrad- i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 20:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •