Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Musikhjälpen STCS

Hybridvisning

  1. #1
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 221
    Medlem#
    8541

    Lightbulb Musikhjälpen STCS

    Det pågår en insamling för musikhjälpen i STCS namn, så för de som vill skänka så använd gärna denna bössa/länk;
    http://bossan.musikhjalpen.se/insaml...club-of-sweden

    Just nu ligger vi ganska högt upp på topplistan (i skrivande stund 28:e största insamlingen).
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 493
    Medlem#
    6973
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Linköping/Varberg
    Inlägg
    173
    Medlem#
    1556
    Härligt initiativ, jag har lämnat ett bidrag och just nu ligger vi på 23:e plats. Når vi topp 20?
    SAAB 9-3 Aero cab -05
    AUDI A4 g-tron -19 "Biogas is the shit!"

  4. #4
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 221
    Medlem#
    8541
    20:e plats, förvisso är fortfarande insamlingarna aktiva men Musikhjälpen har avslutats och bidragen verkar inte komma in i större mängder längre.

    27900kr insamlade i STCS namn, det är inte fy skam! Detta sedan i onsdags kl 16 ungefär då Samuel skapade bössan och länkade till den i våran Facebook-grupp.

    Vad man kunde se så var det ingen bilrelaterad insamling som var i närheten av oss, det var de där "Turbojugend" som några oroade sig över i början då de låg bra till, men det visade sig vara fancluben till musikerna TurboNegro
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  5. #5
    Inte helt original !!
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    1 121
    Hade väl gett bättre resultat på klimatet om vi hade parkerat våra bilar i några veckor....

    Hörde för några dagar sedan en skogsarbetare som utmanade lastbilschafförerna (på MH) att jobba över och skänka sin övertid till MH. Det blir ju knappt några utsläpp alls?!?!?!? För att inte tala om vilotidsreglerna.

    Hyckleri kallas det väl. Vi betalara ju bilskatt där en viss del av pengarna ska gå till detta. Men ändå ska vi lägga till själv?

    Nja, kalla mig sur bitter gubbjävel men 30 mille hade vi ju kunnat gjort något bättre för. Det går bra att skänka pengar till sånt här spektakel men Gud j-vlar vad det gnälls när det blir ökning på skatten (som ska gå till barn, skola och gamla).

    Over and out...
    ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad

  6. #6
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 221
    Medlem#
    8541
    Det verkar vara en vanlig uppfattning att det bara handlar om utsläpp hit och dit och att vi borde låta bilen stå istället för att skänka pengar, men det handlar ju om så mycket mer.

    Till exempel så finns det platser i världen där det bor folk där man haft problem med klimatet så pass länge att det är svårt att skylla på människans påverkan i form av utsläpp.
    Bangladesh är ett sådant (som jag nämner då jag har personlig anknytning och därför snabbt för mig att använda som exempel, men det finns ju fler minst lika bra exempel förmodligen) där de har drabbats av översvämningar i snart 200 år (dokumenterat stora översvämningar).
    Vid översvämningar behövs det delvis en viss kunskap hos folk (drick inte vatten som stått stilla i en pöl i några veckor t.ex.), dels infrastruktur som klarar av översvämningarna etc etc.

    "För varje krona som läggs på katastrofbered*skap sparas minst fyra kronor i katastrofhjälp. Varje krona hjälper till att rädda människoliv och minska mänskligt lidande."

    Den som vill läsa mer kan ta en koll på
    http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3946&grupp=22423&artikel= 6271146

    Därtill bör vi givetvis sikta på att minska våra utsläpp, personligen gör jag det genom att köra bil förhållandevis lite då jag jobbar hemifrån mycket. Äter väldigt mycket vegetarisk kost, och det kött jag äter är i huvudsak närproducerat och ekologiskt.

    Man får vara en sur bitter gubbjävel om man vill, men att kalla det för hyckleri att investera pengar i att minska människor lidande tycker jag är fel.
    Att låta bilen stå i några veckor kommer inte ge en omedelbar påverkan på klimatet, även om vi minskar våra utsläpp NU så kommer de positiva effekterna inte att märkas direkt, fram tills dess kommer det behövas katastrofhjälp och katastrofförberedande hjälp som dessa pengarna som nu samlats in ska gå till.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  7. #7
    Ordvitsare
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Arjeplog at the polar circle
    Inlägg
    1 688
    Håller med procedomani
    Många av "de fina" som skriver och gapar mest om hur andra måste göra , gör minst själva.
    Hur mycket utsläpp blev det från Parismötets deltagare?
    Sänk skatterna och låt vanligt folk leva ett bra liv under eget ansvar.
    Sveriges stollar kan inte leka världssamvete, och framför allt inte för mina skattepengar. Sveriges utsläpp är promillesmå i det stora sammanhanget.

    1 användare gillar detta inlägg



  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 487
    Tyvärr så är det väldigt många stollar som leker värdssamvete med våra skattepengar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •