Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Felkodsläsare (inte för mobilen) o en liten ursäkt.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Hökarängen
    Inlägg
    10

    Question Felkodsläsare (inte för mobilen) o en liten ursäkt.

    Hej
    Först en ursäkt från tidigare. Ställde frågor om bromsskivor o återkopplade ej fråga jag fick. jag genomgick en stöörre operation o hade en tuff period efter det. Problemet är löst o skivor runt om o klossar bytta. Godkänt hos Svensk bilprovning.
    Kände mig som en duktig gammal kärring som gjorde jobbet själv o spara massa pengar jämfört med o lämna in bilen. Nästa projekt blir o byta multiremmen. Hittat instruktion på Platonoff för det. Finns bättre här??


    NU till min fråga. Min bil är en SAAB vector sportcombi 2.0 t från 2006 (110Kw)

    Har intermittent check engine larm. Kan släcka det med o ta bort batteri polen o sen kommer det tillbaka efter några dagar igen. Grr. Tänker inte ställa frågan vad det kan vara utan vilket protokoll gäller det gamla eller CAN buss (NMEA 2000)
    Tänkte köpa denna felkodsläsare! Så min fråga är om nån testat den. Vill inte ha nåt till mobilen! Hoppas även att den I så fall är kompatibel till Ford? Har en Mustang GT med V8 från 2007.
    Här är länken till OBD2 läsaren
    http://www.teknikproffset.se/Bil/Bil...00-MaxScan.htm

    alternativt denna
    http://www.teknikproffset.se/Bil/Bil...10-CAN-BUS.htm

    MVH Ashley-Terese

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kävlinge / Skåne
    Inlägg
    129
    Nackdelen med dessa billiga läsare e att dom läser bara just motorkoderna och inte något annat system i bilen som tex abs eller airbag mm.. Men har du tur funkar det och du får ram en P kod som du sen kan googla vidare och hitta svar på.

    Vart i landet finns du då det kanske finns ngn i din närheten som kan hjälpa dig att läsa av felkoderna till dig

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Hökarängen
    Inlägg
    10
    bor söder om Stockholm ca10 min. har felkoder redan. även Wis o där tror jag koderna finns. fast nån med en tech2 vore bra. Tyvärr nollade ja koden genom o lyfta batteripolen o nu finns ingen kod.

Liknande ämnen

  1. Headset bluetooth för mobilen.
    Av RZ i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-07, 14:40
  2. koppla in mobilen i bilen, hur ? 9-3ss
    Av victorwww i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-12-03, 01:35
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-04, 23:56
  4. Sämsta bortförklaring/ursäkt till polis
    Av 180bak i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 19:09
  5. Varför inte en liten dikt?
    Av P-O i forum Off Topic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 01:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •