Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Stereo lägger av och subben funkar ej

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2015
    Inlägg
    7
    Medlem#
    -

    Stereo lägger av och subben funkar ej

    Hej

    Ny här på forumet! Köpte min andra Saab för ett par veckor sedan. En 9-3 Vector SC 2006. Ruskigt nöjd med allt förutom stereon...Jag har ett par konstiga problem med stereon och jag har surfat runt här och på amerikanska sidor i timmar utan att hitta rätt.
    Jag har den stora stereon (300) utan nav.
    Nu till mitt dilemma....jag har en sub i bagagegolvet som bara puffar till då och då när jag spelar. Den slår igenom / poppar till, så den spelar inte om vi säger så. De bakre högtalarna i luckan spelar som de ska. Ingen bas dock men jag antar att delningen går till subben. Är det steget som har gett upp eller har det med det optiska i stereon att göra?
    Mitt andra problem är att huvudenheten lägger av ibland och då även ljudet till blinkers. Jag har läst mig till att det kan vara AMP1 som spökar? Kan den även göra så att signalen till subben lägger av?
    Jag satt idag med bilen avstängd och hörde ett mycket svagt "popp" från högtalarna när stereon var avstängd. Provade att starta men då var den helt död. Efter ett tag poppade det till igen och då startade den....
    Finns det någon här inne som kan ha en aning om vad det kan vara? Jag har skruvat en heldel bil och bilstereo tidigare men det var länge sedan plus att det optiska i bilen är helt nytt för mig.

    Tack på förhand
    //M.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2015
    Inlägg
    7
    Medlem#
    -
    Någon som kan tänkas ha en aning? Please.....

  3. #3
    Sugmotor Emericas avatar
    Reg.datum
    nov 2015
    Ort
    Skaraborg
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -
    Har inga definitiva svar till dig, men jag har liknande problem med min. Också det en SC -06, jag kan inte få igång stereon över huvud taget och verkstaden har konstaterat att det är AMP2 som är kass. De ska byta ut den om en vecka, hoppas det är det "enda" problemet...

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 498
    Medlem#
    6973
    Micoon>> När huvudenheten dör, menar du att ljudet slutar låta eller att den slocknar helt?

    I första fallet så kan man misstänka AMP1. I andra fallet tror jag mer på att själva huvudenheten är kass.

    Ang sub, så låter det som att dess förstärkare krånglar. Jag har sett AMP1or som har fungerat fint optiskt men där drivstegen till dörrhögtalarna varit trasiga, med uselt ljud som följd. Kan mycket väl vara likadant på AMP2, även om den är monterad på ett mindre utsatt ställe.

    Mvh
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2015
    Inlägg
    7
    Medlem#
    -
    Hyvens: När huvudenheten dör så slocknar displayen och den går inte att starta. Är det mörkt i bilen ser man ett mycket! svagt ljus i skärmen på huvudenheten. Trycker man på on/off ratten så kan den blinka till för att sedan slockna med ett litet "tick" från högtalarna.
    Nu har den lirat bra i tre dagar. Subben är dock fortfarande oförändrad.

Liknande ämnen

  1. Bytte stereo, högtalare funkar ej.
    Av Krillel i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-10-15, 18:31
  2. OG 9-3 AS3 -> Ny pioneer stereo funkar inte
    Av Portal i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 12:28
  3. Burrande ljud från subben (Premium 300)
    Av Tjonge i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 15:05
  4. Stereo funkar men inget ljud!!!
    Av af1 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 17:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •