Sidan 49 av 50 FörstaFörsta ... 3947484950 SistaSista
Resultat 961 till 980 av 985

Ämne: Saab 900s & 9-5 AERO

  1. #961
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 022
    Medlem#
    5254
    Det var en slang som följde med, köpte grejerna på maptun så jag hoppas verkligen den tål E85 eftersom pumpen är gjord för det:/
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projektet SAAB 900s -91
    STCS: #5254 SSK: #6777

  2. #962
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 022
    Medlem#
    5254
    Då var det julledighet! Då kan man passa på och skruva lite bromsar på 9-5an tanken är att skivor, belägg, handbromsbacksr och vajrar ska bytas, demontering av sakerna var ju inget större problem så när jag satte mig ner och tittade i hjulhuset så passade jag på och ta bort innerskärmarna för att se hur långt rosten tagit sig. Blev faktiskt lite nöjd då det inte tagit sig så mycket och var bara ett hål där innerskärmen möter sidokjolen. Helt klart lagbart. Tog ett bild på nya utblåset som jag bytte för nån månad sen
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    1 användare gillar detta inlägg


    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projektet SAAB 900s -91
    STCS: #5254 SSK: #6777

  3. #963
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 134
    Medlem#
    7182
    Är vajrarna skadade på nått sätt? Annars kan det vara bättre och låta dem befintliga sitta.... Eftermarknadsvajrar kan va rätt dåliga ibland

    Sen är de rätt tråkigt att byta dem också

  4. #964
    Slå ett kik på bromsrören över tanken med när du ändå river så mycket. Skulle de vara halvdåliga har du gjort redan mycket jobb som krävs när du river handbromsvajrarna

    2 användare gillar detta inlägg



  5. #965
    Steg 4 Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    4 779
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av joH900 Visa inlägg
    Är vajrarna skadade på nått sätt? Annars kan det vara bättre och låta dem befintliga sitta.... Eftermarknadsvajrar kan va rätt dåliga ibland

    Sen är de rätt tråkigt att byta dem också
    Bytte mina i en smörjgrop som jag ej kan stå raklång i. Var ej så svårt. Dock så monterade jag dit fabriksnya Saab original som jag köpte från linan i fabriken. Tur man sparar på allt.

    Skickat från rymden.

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  6. #966
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 022
    Medlem#
    5254
    Ja vajrarna sitter fast, så ett byte är oundvikligt känns som att handbromsen aldrig är andvänd mestadels för att det är en automat tror jag.
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projektet SAAB 900s -91
    STCS: #5254 SSK: #6777

  7. #967
    Steg 1 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 622
    jag drog handbromsen en vinterdag på föräldrarnas 9-5a...

    fick kräla under bilen och klippa vajjern med avbitare och polygrip.

    sen bytte jag skiten där hemma med bakänden på pallbockar så högt en sånndär liten domkraft kan lyfta draget och fötterna utanför garaget eftersom jag inte fick plats med porten stängd. Att få plats med en liggbräda va ju bara o glömma med såklart. bygger ju nån centimeter och dom e viktiga dom...

    så på betonggolv i -5, blåst och trångt som fan


    inget e svårt när man har verktyg som lyft, smörjgrop, takhöjd eller en höglyftande domkraft...

    2 användare gillar detta inlägg



  8. #968
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 022
    Medlem#
    5254
    Bromsarna är ihop, dock inga vajrar bytta. Får fuska lite och åka till jobbet och ta det på antingen lyft eller smörjgrop sen vill man ju inte ha 900an ståendes ute i kylan

    1 användare gillar detta inlägg


    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projektet SAAB 900s -91
    STCS: #5254 SSK: #6777

  9. #969
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 022
    Medlem#
    5254
    Vajrarna är nu bytta, besiktning på torsdag. Fått hem lite ”alcantara wrap” till 900an..

    Kan man laga en sprucken instrumentpanel med nåt? Typ skära ur sprickan och sen lägga i med nåt. Om man ändå ska klä den med nåt så gör det ju inget men frågan är vad man ska fylla med
    Senast redigerat av Slave_joe den 2019-01-20 klockan 23:09.
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projektet SAAB 900s -91
    STCS: #5254 SSK: #6777

  10. #970
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 022
    Medlem#
    5254
    Äntligen grejat lite med 900a lite förhandstitt på vad som skall ske, om det blir fint eller inte är nåt som tiden får utvisa. Känns som jag blir ensam om det iaf.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    2 användare gillar detta inlägg


    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projektet SAAB 900s -91
    STCS: #5254 SSK: #6777

  11. #971
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    1 459
    Fyll sprickan med polyuretanskum och klä om den ?

  12. #972
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 022
    Medlem#
    5254
    Precis nån sån tanke jag hade, skära ur det torra. Fylla med nåt material som har lite rörlighet. Tanken är ju att den ska kläs om
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projektet SAAB 900s -91
    STCS: #5254 SSK: #6777

  13. #973
    Steg 4 Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    4 779
    Medlem#
    6234
    Kommer nog bli gôrsnyggt.

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  14. #974
    Steg 1 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 622
    laga en spricka blir svårt. fyller du i med något material som inte är exakt som det gamla kommer det spricka i kanten mellan det gamla och nya.

    det Smartaste då är att fylla i det och sen klä om med ett flexibelt material som inte spricker när det spricker under

    det du kan göra är att skrapa av allt skummet som är org och lägga dit en bit bra skum-aktig material (sån foam man lägger under klick-golv funkar utmärkt kan jag intyga) och sedan klä det.

    men det är en del jobb.

    1 användare gillar detta inlägg



  15. #975
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 022
    Medlem#
    5254
    Hmmm, det här tåls att tänkas på...
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projektet SAAB 900s -91
    STCS: #5254 SSK: #6777

  16. #976
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 022
    Medlem#
    5254
    9-5an gick genom besiktningen utan anmärkning, med ett muntligt ”bussningarna i chassit har nog sett sina bättre dagar”. Jo man tackar, 27k mil sätter ju sina spår. Blir powerflex beställning igen då

    1 användare gillar detta inlägg


    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projektet SAAB 900s -91
    STCS: #5254 SSK: #6777

  17. #977
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 022
    Medlem#
    5254
    Läget med 900an, elsanering och flytt av stereon där den ska va. Upptäckte att jag har en grymt glapp rattaxel och styrkolon. Blir att införskaffa en bättre sån.

    Och sen så har jag gjort ett försök att laga sprickorna i panelen får se hur det blir när den är klädd sen, frågan är ju vad göra med facket i panelen?
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projektet SAAB 900s -91
    STCS: #5254 SSK: #6777

  18. #978
    Steg 4 Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    4 779
    Medlem#
    6234
    Tror mina bussningar på min 9-5 också har sett sina bättre dagar, bilen har bara rullat 32xxx mil.

    Tror ditt jobb med panelen kommer att bli bra.

    Skickat från rymden.

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  19. #979
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2018
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    24
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Slave_joe Visa inlägg
    Läget med 900an, elsanering och flytt av stereon där den ska va. Upptäckte att jag har en grymt glapp rattaxel och styrkolon. Blir att införskaffa en bättre sån.

    Och sen så har jag gjort ett försök att laga sprickorna i panelen får se hur det blir när den är klädd sen, frågan är ju vad göra med facket i panelen?
    Alltid kul att få se 900-relaterade saker. Hoppas du hittar nya leder till styraxeln.
    Angående instrumentpanelen, vad sägs om att slänga in en stor touch-skärm?

  20. #980
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 022
    Medlem#
    5254
    Jo tanken har ju funnits på nåt annorlunda med panelen, men just nu lutar det åt nån diskret stereo med blåtand bara. Till en början

    Komplett styrkolon med axel är på G
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projektet SAAB 900s -91
    STCS: #5254 SSK: #6777

Liknande ämnen

  1. SAAB 900S 1992
    Av Teamforsbergracing i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-07-24, 09:51
  2. saab 900s 90a
    Av svempus i forum Projekt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-16, 20:20
  3. Saab 900s -91
    Av saab_power_900 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-25, 16:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •