Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12
Du har hittat en himla massa rost in må jag säga, men lika bra att fixa allt när man ändå är igång som du gör. Så bra jobbat där. Tänkte du lacka bagageluckan själv eller lämna in den på lack?
SAAB så länge det är möjligt...
STCS 9217
SSK 6771
Vackert!
undra om du blir nöjd emd fjädrarna, dom är ju ganska mjuka framförallt bak. ska man köra med 0 frigång så kan det bli problem.
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Tanken är att åka på dessa fjädrar över sommaren sen i vinter försöka hitta på nåt alternativ typ coilover eller nåt sånt.
Ang lacken så läggs den av mig själv framåt våren. Ska besikta först bara![]()
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12
Intressant och höra hur pass stor skillnad de gör nu när du ljudisolerar så pass mycket. Har du ljudisolerat insidan av torpedväggen?
SAAB så länge det är möjligt...
STCS 9217
SSK 6771
Ja, det lilla man kommer åt. Ska försöka klistra dit lite mer när jag drar kablar till stereo och sånt där..
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12
Hur mycket tyngre blir bilen mån tro?
Har du någon siffra att delge?
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
´Min 5D -84 har 1370 tjänstevikt med elhissar, eltaklucka, Dragkrok och AC och då 70 kilo förare full tank osv
efter att ha tagit bort AC (bytt med stor IC istället iofs) skalstolar fram och borttaget drag samt lite ljuddämpning så bantade jag den med.... 30 kilo!
dom nyare har mer ljudisolering så väger lite mer. säg 1400 med 70 kilo förare och full tank osv.
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Då lär ju min vara uppåt 1500 kg nudåmed pilotstolar och dämpning. 28 kg matta har hittills monterats
![]()
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12
Massa kilo plåt medjag e ledsen jag inte vägde min innan jag börja laga :P
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Ojoj - siktar på 40kg?!
15kg kan jag nog tänka mig att addera i racern... den lär flytta på sig ändå hihihi
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
15 kg är ju ungefär ett bulk paket med stp dämpmatta4kvm räcker det till
![]()
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12
Min og900 t16 92:a 3D med aeroplast ac (numera demonterad) skinn, 16" o mig i bilen samt full tank så väger den 1400-1410kg på bilprovningens våg.
//B
Via TT
Ska bli kul och se vad min väger sen![]()
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12
Min 2D vägde 1270kg som 900i 8V med drag.
Ombyggd till T16 med intercooler och bortplockat drag och högtalare väger den fortfarande 1270kg på bilprovningens våg
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
Specialen med T16 samt bur 1310kg. Dock har ju nåt tok tagit bort all ljuddämpning i den :O)
Saab 900 T16 3dr CC MY85
Saab 900 T16 Cabriolet MY87
Saab 9-5 Aero SC MY04
Saab 9-3 Turbo X SS MY08
Har för mig att min vinterbil (E36 316i Coupe) med utkastat baksäte och reservhjul vägde 1270KG med mig i (cirka 70KG) samt en halv tank. Skulle inte vilja köra i rejält med den plåtburken, säkerheten lär ju va därefter..
Mer siffror
3d i16 -92, omreggad med T16 och båge samt allmänt ganska tom på inredning, tjänstevikt 1285 kg.
3d T16 -91, med halvbur och tom på inredning (men automat och elhissar/speglar), tjänstevikt 1245kg.
När vi ändå är inne på ämnet.
Den gröna ng900 i racemode...(rensad och massa plast) 1183kg inkl förare och 20L.
Vägd på 4hjulsvåg på tävling.
4kvm låter lagom - det kanske går att sätta dem lite "glest" för att täcka lite mer.
Golv, tak och torped är målet i den gröna.
/J
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!