Sidan 84 av 85 FörstaFörsta ... 347482838485 SistaSista
Resultat 1 661 till 1 680 av 1693

Ämne: 9000 T16 -91 & lite 9-3 Griffin -12

  1. #1661
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 532
    Medlem#
    5254
    Vad ska man välja för märke om man ska inhandla sänkfjädrar nu förtiden? Tanken är väl ett kit till griffin, kikat på h&r och maptun xt.

    Är det värt nästa en lusentapp extra för h&r? 30mm eller 45mm sänkning?
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12

  2. #1662
    Kollar du ifrån Tyskland?

    Eibach lr H&R brukar jag köra köpte för ng9-5 eibach för runt 1800kr med 40mm sänk

    1 användare gillar detta inlägg



    Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
    6 växlad Automat
    Projekttråd: Nico's Sista Saab'
    MVP - Modern work, Har ni M365 frågor så är de bara pinga!

  3. #1663
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 532
    Medlem#
    5254
    Jag kollade på trodo, där fanns det eibach för 3600…
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12

  4. #1664

    1 användare gillar detta inlägg



    Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
    6 växlad Automat
    Projekttråd: Nico's Sista Saab'
    MVP - Modern work, Har ni M365 frågor så är de bara pinga!

  5. #1665
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    12 996
    Medlem#
    2555
    Vad har du för växellåda?
    Har en sats från Maptun i källaren som suttit på i ca 500mil.
    Kan kolla vad det står på dom om det är intressant.

    1 användare gillar detta inlägg


    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  6. #1666
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 532
    Medlem#
    5254
    Oh! Det är en sedan med 6växlad automat och ja det är intressant, är det dom tidigare "gråa" fjädrarna eller dom nyare "XT" serien?
    Senast redigerat av Slave_joe den 2024-11-15 klockan 11:33.
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12

  7. #1667
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    12 996
    Medlem#
    2555
    Kollar upp detta under nästa vecka, låg i ett annat förråd när jag tittade förut.

    1 användare gillar detta inlägg


    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  8. #1668
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 532
    Medlem#
    5254
    Inte hänt så mycket här, har bytt fjädrar på griffin. Blev sänkfjädrar från Maptun köpta av RZ, dock till kombi men det blev kanon.

    9000 står utomhus så länge och fryser, tanken är väl att jag ska försöka ta tag i trionic konverteringen och få den besiktad till våren.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    5 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Slave_joe den 2024-12-12 klockan 23:28.
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12

  9. #1669
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 532
    Medlem#
    5254
    Drog en provkörning igår när det ändå va 9 plus ute. Bilen känns överlag väldigt stum och bra, detta är troligtvis sista gången den stånkas igång med LH systemet.

    Kopplade stereo och steg med mera, har fått generatorstörningar från satan själv. Kollar som vanligt och sista utvägen är att byta avstörningsfiltret på generatorn..
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    3 användare gillar detta inlägg


    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12

  10. #1670
    T5 konventera!

    Eller T7! Har hänt så sjukt mycket på T7 sidan när de kommer till mjukvara!

    1 användare gillar detta inlägg



    Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
    6 växlad Automat
    Projekttråd: Nico's Sista Saab'
    MVP - Modern work, Har ni M365 frågor så är de bara pinga!

  11. #1671
    Helt original wille61s avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    725
    Medlem#
    10483
    Ser arg ut!

    1 användare gillar detta inlägg



  12. #1672
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 532
    Medlem#
    5254
    T7 låter som mer omständigt, bara T5 är ju stort lyft jämfört med LH.

    Men jag gillar ideen, hur mucket merjobb blir det med T7? Känns spontant som mer saker som ska lira med varandra, eller funkar det som ”standalone” som T5?
    Senast redigerat av Slave_joe den 2024-12-31 klockan 01:58.
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12

  13. #1673
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2023
    Ort
    Malax
    Inlägg
    599
    Medlem#
    -
    T7 låter intressant, vad jag vet ska man då behöva ett elektroniskt spjällhus till bilen.

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 900 T16 -1990

  14. #1674
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 340
    Medlem#
    8758
    Du får en annan karaktär med T7 eftersom den filtrerar gaspedalen.

    Och personligen gillar jag den mekaniska gasresponsen på T5 med mekaniskt spjäll mycket bättre än T7. Ju halare väglag, desto tydligare skillnad, men ESP på 9-5:an gör dock behovet för precis kontroll mycket mindre.

    Man kan faktiskt jämföra A-B-testa skillnaden mellan mekanisk och elektrisk gas på en 9-5:a eftersom man kan köra en 9-5:a med mekanisk gas om man sätter gasspjället i limp-home, den kommer att fungera ungefär som T5 då.

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Långmilare den 2024-12-31 klockan 15:37.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  15. #1675
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 497
    Medlem#
    6973
    Att montera ett T7 spjällhus på en äldre Saabmotor är inte direkt bolt on. Men det går säkert att fräsa fram en adapter. Och så får man hitta på någon lösning för vajern.

    2 användare gillar detta inlägg


    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  16. #1676
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2023
    Ort
    Malax
    Inlägg
    599
    Medlem#
    -
    Det som mest talar för T7 är väl biopower, ganska smidigt att kunna tanka E85 eller bensin utan att behöva göra några ändringar i mjukvaran.

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 900 T16 -1990

  17. #1677
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 340
    Medlem#
    8758
    Det finns en BioPower-hack för T5, men den bygger på en extern etanolsensor där man skickar in blandningsförhållandet på en oanvänd AD-ingång och använder det för att interpolera mellan två mappar.

    1 användare gillar detta inlägg


    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  18. #1678
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 532
    Medlem#
    5254
    Citat Ursprungligen postat av Långmilare Visa inlägg
    Det finns en BioPower-hack för T5, men den bygger på en extern etanolsensor där man skickar in blandningsförhållandet på en oanvänd AD-ingång och använder det för att interpolera mellan två mappar.
    Det där lät mer intressant.
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12

  19. #1679
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 615
    Jag hade lutat mer åt T7 idag med E10 bensin och fåtal kvarvarande T5 delar.

    Ang gasvajjer och T7 så verkar det ju inte vara nått krav med vajjer mellan spjäll och pedal. kräver en ombyggd pedal dock.

    1 användare gillar detta inlägg



  20. #1680
    Med EU0D mjukvaran så tycker jag att man ska köra på T7 när man kan, speciellt en bil som är byggd för trim

    1 användare gillar detta inlägg



    Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
    6 växlad Automat
    Projekttråd: Nico's Sista Saab'
    MVP - Modern work, Har ni M365 frågor så är de bara pinga!

Liknande ämnen

  1. Saab 900 Turbo 16V Cabriolet
    Av flaset i forum Projekt
    Svar: 221
    Senaste inlägg: 2024-10-16, 19:08
  2. Saab 9-3 Cabriolet, kan den importeras?
    Av johehd i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2021-03-02, 11:44
  3. Projekt: SAAB 9-3 2.3i Cabriolet
    Av Delarium i forum Projekt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-04-21, 22:34
  4. WELiN - Saab 9-3 2.0T Cabriolet
    Av WELiN i forum Projekt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 10:43
  5. Saab 93 og cabriolet, på vintern?
    Av 9000rsT i forum Allmänt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 22:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •