Rutramen är riktigt fräsch, vindrutan som satt följde med lös men tejpad på bilen vid frakt hem. Jag har slipat rent och penslat med CA primer, kanske borde räcka?
Rutramen är riktigt fräsch, vindrutan som satt följde med lös men tejpad på bilen vid frakt hem. Jag har slipat rent och penslat med CA primer, kanske borde räcka?
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12
Länka gärna till vilken list som ska funka.
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död
Vad jag har hört och läst och luskat mig fram till så är det den som är struken på bilden, kan även va den nedanför som är 19mm…
Finns att beställa hos Sekurit bilglas återförsäljare
Senast redigerat av Slave_joe den 2024-10-05 klockan 21:36.
Projekttråd
Här har det grejats i tystnad, måttat, testat, printat distanser för enkelt montage…
Rutan är limmad och på plats!
Artnr på listen. 9202522020 Från sekurit, 19mm med butyl.
Egenritade distanser, printade för att få rutan på rätt ställe utan att behöva tejpasäkra.
Bilderna får tala för sig själva..
Projekttråd
Snyggt gjort!
Skickat från min Nokia X20 via Tapatalk
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Kanon!
9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
Tack! Känns nästan som att det är en liten chans att få den besiktad iår
Projekttråd
Fått dit lite mer plast, målade upp torkararmarna oxå. Ska införskaffa nya torkarblad med.
Förra ägaren verkar ju dessutom sparat varenda skruv och clips som är demonterats för ca 20 år sen. Sånt gillas.
Projekttråd
Det blir ju som nytt! Magiskt!
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Såg bra ut det där. Blev distanserna kvar eller togs bort?
Dom sitter kvar. Är printade i ”flex” material så är 45shore hårdhet på, så dom är lite mjukare än limfogen som håller rutan.
Projekttråd
Riktigt smart med distanserna, well done! Besiktning känna inte långt borta
'69 Earlybay
'74 99 X7 Turbo RWD -indisk gul @ 360whp/480wNm
'91 900 Turbo & ’01 9-5 Aero
@schwrtzwrks - Garaget
jaa, ska "bara" ta tag i antilock lampan som envist lyser. misstänker att jag vet varför, den "nya" bromsservon jag har hade ett grått kontaktsycke och vad jag tror är det en sån som sitter på tcs modellen. Jag fick dock med rätt mycket saker till bilen när den köptes, tex komplett system för tcs och automatlåda då föregående ägaren tänkte montera det på början av 2000 talet.
det bör väl gå att montera den kompletta kabelmattan till abs servo systemet? fick ju med styrenheter tillomed.
Projekttråd
Var det med bromsvätskebehållare? Om det är TCS så brukar det stå det på den behållaren. Ja den kan tas bort eller försvinna, men kan ju finnas en chans att den sitter kvar.
Min bil på garaget.org
Själva behållaren och servon ser ju likadan ut som den gamla, bara att det är en grå kontakt istället för svart. Den svart passar ju inte på den gråa och vice versa. Kan har suttit en etikett som det stod tcs på..
Misstänker att det är nån funktion extra på denna som inte kommer användas
Projekttråd
Nu har jag faktiskt gjort ett break på -91an och tagit mig tid till att byta spridare på Griffin.. fy bövelen så inloppet såg ut. 3 flarror bromsrengöring och manuellt putsande så blev det faktiskt riktigt bra. Efter bytet så blev bilen grymt svårstartad och svarade inte på gas..
Tydligen så måste man ta bort alla papperstussar som jag stoppade i alla öppningar för att inte nåt skulle ramla ner, speciellt den som jag av nån anledning stoppade i spjällhuset.
Jag har en bit papper som satt i utloppet på turbon som efter start sitter i intercoolern, får riva fronten och kolla lite i alla slangar, men nu är den däremot (när den har fria andningvägar) riktigt lättstartad. Så bytet och rengöringen gjorde nog gott.
Ja just, har en teori ang misständningarna. Min motorvärmarkropp satt löst, den sitter mellan 2 st knacksensorer. Inte så bra. Motorvärmarkroppen har även nästan eldat upp bilen nån gång, enligt bild så verkar det brunnit i skummet som täcker spridarbryggan. Hur somhelst, den är nu åtdragen och urkopplad. Jag har ingen lust att det ska brinna i nya skummet.
Den sista bilden visar vilka verktyg jag hade när jag gjorde rent inloppen i toppen, har även en sug för att suga ur vätskan ur toppen men den fick inte va med på bild
Projekttråd
Min bil på garaget.org
Har provkört griffin, lättstartad och jämnare gång är det första jag märkte direkt. Tycker även att själva motorn är lite tystare vid gång, har alltid haft ett högre tickande ljud men det är borta nu.
Tog ju bort fronten för att kolla intercooler efter papperstussar, passade då på att återmontera ledrampen infälld bakom nedre gallret i fronten. Blev riktigt diskret och snyggt. Gallret verkar inte störa ljusbilden så mycket som jag trodde..
Har även upptäckt att höger framfjäder är av, alltid ska det va nåt
Projekttråd
Snygg placering av LEDrampen.
Du får göra som på operation räkna kompresser(papperstussar) före och efter
Tack!
Ja ibland så kanske man ska ta det lite lugnt ovh tänka efter före…
Projekttråd