Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: spelrattar?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    61

    spelrattar?

    Tjänare, tänkte bara höra med er som spelar bilspel. Vad använder ni er av för spelrattar? Jag själv körde mycket med g25 innan och även g27an.

    Så vad spelar ni med för några och vad skulle ni vilja köra med om ni fick drömma lite?
    Seat leon Cupra r-11 265hk/350Nm

  2. #2
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 083
    Medlem#
    7289
    g25'an och g27'an är väl dom bästa rattarna på marknaden enligt mig. Iaf senast jag kollade. Har en g25 själv med stativ så man kan sitta i racingställning framför teven. Dock ett par år sedan jag spelade nu.

  3. #3
    Helt original Dunkens avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Gefle
    Inlägg
    595
    Medlem#
    5788
    Kör med Logitech MOMO den röda, finns en snikigare variant också..

    Lite svår att få tag i, har nog haft den i 15 år och still going strong..(ratten alltså)
    //Dunken
    Projekt Secret ..

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    61
    sedär ja jag är lite inne på att skaffa mig en thrustmaster t500rs med en t8a. Inte haft en ratt på säkert 6-7 år nu. så jag var mest intresserad av att höra vad ni körde med

    vad spelar ni för spel då? när jag var aktiv var det mestadels Lfs.
    Seat leon Cupra r-11 265hk/350Nm

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2015
    Inlägg
    7
    Medlem#
    -
    Har själv nyligen köpt en G27 till det nya Dirt. Grymt bra känsla när man slingar runt en RS200 på blött grus. Ratten är väldigt prisvärd begagnad och det enda jag har moddat är att sätta en ny växelknopp i alu på växellådan.
    2007 Saab 9-3 AERO 2.8t - Himmelsblauu

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    61
    riktigt fett, fått höra att g29an ska vara rätt så vass för sitt pris. jag tänkte om man får drömma lite, är att modda till en "hydralisk'' handbroms. Blir nog lite mer känsla om man gör en sånn istället för knapp. har en vän i katrineholm som gjort en egen, och han vart riktigt nöjd.

    kör ni mestadels rally eller lite allt möjligt? jag själv är mest intresserad av drifting
    Seat leon Cupra r-11 265hk/350Nm

  7. #7
    Helt original wille61s avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    669
    Medlem#
    10483
    Thrustmaster T500rs är väsentligt mycket vassare än allt Logitech har att erbjuda, osar kvalité lång väg. Har du pengarna så är det inget att snacka om, T500RS!

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    61
    Gott att höra, det är den jag är mest intresserad av med en th8a. Så den blir det nog
    Seat leon Cupra r-11 265hk/350Nm

  9. #9
    Helt original A.Chrs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    564
    Medlem#
    8876
    Kört med Logitech Driving Force GT tidigare, när Gran Turismo 5 var aktuellt. Fungerade bra, men det får bli något vassare till nästa del i GT-serien, men har ett tag på mig att fundera på vad jag ska välja.
    Kör rally och banracing för det mesta, får inte till driftingen med ratt i den virtuella världen.

  10. #10
    STCS Kassör Sportavgasrörs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    148
    Medlem#
    8518
    Kör en Logitech G27:a, kört mestadels STCC, GTR Evolution och en mindre del NFS med den. Mycket nöjd, Force Feedbacken är trevlig och känslan är mycket bra i hela paketet.
    Saab 9-5 2.3T -02
    Saab 9-5 Aero -03
    Mer känd som "Turbo CD" på banträffarna http://www.garaget.org/TurboCD

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2016
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Jag har en Thrustmaster T500 RS till min PS3 är otroligt nöjd, bra känsla i den.
    - If I hadn't been a determined person I wouldn't have succeeded in life - Om jag inte satsat hade jag inte vart rik -

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •