Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Ljusinställning OG9-3

Trådad visning

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    87

    Ljusinställning OG9-3

    Godkväll!

    Är jag urkass på att googla och läsa böcker, men jag hittar absolut ingenting om detta?

    Tycker att mitt ljus är rätt kasst på bilen. Vid senaste besiktningen, strax innan sommaren fick jag ljuset justerat av den snälle besiktningsmannen, men nu när det börjat bli mörkt så verkar den justeringen vara helt borta. Fått några som blinkat trots att jag kört med halvljus bara, behöver kanske justera ner det lite. Vid helljus så känns det som att högra sidan blir onödigt mörkt, ser bättre med halljuset, medan vänstra sidan lyses upp mycket mer.

    Hur justerar jag ner lyktorna egentligen? Har inte hittat något alls om det. Provade att skruva på skruven som är väl synlig bak på lyktorna och den verkade justera horisontellt, så högra ljuset ställde jag mer åt höger och nu verkar det lysa lite bättre, men det bör även justeras ner lite tror jag.

    Bilen i signaturen. /Edit: Har bytt bil och signatur sedan detta skrevs, det gäller en OG9-3 och inget annat!
    Senast redigerat av Moderator den 2019-07-26 klockan 12:00. Anledning: Snälla skriv i inläggen vad frågorna gäller till för bilmodell
    Saab 9-3 Vector 2.0t BioPower -09

Liknande ämnen

  1. Felaktig ljusinställning NG9-3 Xenon
    Av Jossen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2022-09-02, 20:35
  2. [LÖST] Ljusinställning OG9-5 Xenon
    Av Mathias_T5-R i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2021-01-23, 10:27
  3. [LÖST] Ljusinställning/Ljuslängdsreglering ur funktion OG9-5
    Av namgniw i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-02-19, 10:33
  4. [LÖST] Ljusinställning NG900
    Av Picko1 i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 09:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •