Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Videoströmmen från årsmötet är nu aktiv

  1. #1
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118

    Videoströmmen från årsmötet är nu aktiv

    Länk finns på årsmötessidan på hemsidan.

  2. #2
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Räknade jag rätt så var det 34st (?) som deltog via video.

    Tack för möjligheten.

  3. #3
    Grundladd Falcons avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Sjuntorp
    Inlägg
    174
    Medlem#
    5538
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941 Visa inlägg
    Tack för möjligheten.
    Martin Olander
    9-5 Aero -07
    9-3 Aero Hirsch -14

  4. #4
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Jättebra att så många kunde titta! Men tyvärr funkade det inte hos mig. Om den är sparad skulle det vara bra om ni lägger upp den på hemsidan.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  5. #5
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Nej, tyvärr sparade vi inte strömmen, vi körde bara "live". Vad var det som inte funkade för dig (nyfiken, samt feedback till de som driver själva strömningstjänsten är uppskattat!).
    Kul att ni tittade, som mest räknade jag till att det var runt 30 som deltog via länk och vi var 16 på plats. Tyvärr är ju 45-50 personer av en klubb på 1300 ett rätt mediokert utfall, man hade ju hoppats att lite fler hade engagerat sig.

  6. #6
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Ja det är ett lågt deltagande. Speciellt nu när det gnällts över var i landet mötena rent fysiskt hålls & svårigheten att närvara. Trodde nog att videomötet skulle generera mer än vad det blev. 34st inkl. Bollman var det precis innan mötet avslutades enligt den lista som visades hos mig.

    Men jag är mycket tacksam för denna möjlighet & hoppas den kommer fortsätta framöver.

    Jag körde i Chrome på en Win10 med WiFi över 8Mbit telia ADSL. Fungerade strålande.

  7. #7
    Steg 1 Arne 2226s avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    ABC-län
    Inlägg
    1 234
    Medlem#
    2226
    Chrome på en gammal core2duo laptop med XP och 8Mbit ADSL - inga problem ens i fullskärmsläge.

    Exemplarisk teknik Bollman
    /arne 2226
    95 2.3t SC bio -08|95 2.0t|9-3 2.0t-99|9-3 2.0t-00|Brenderup LV1000B|Säker H -72
    Tidigare: 95 2.3t bio -07|V40 T4 |9000 CSE 2.3t|9000 CS 2.0i |95 2.0t |9000 CDE 2.3i |900S | Granada Combi |Granada Coupe 2.6 |99 dubbelförgasare |99 dubbelförgasare

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Sävsjö
    Inlägg
    373
    Följde årsmötet hemifrån , funkade kanonbra för mig. Bra ide med video strömmen
    Saab 9-5 Turbo 4 BioPower 2011
    Saab 9-3 2.0t Hirsch -06 Sommarbilen

  9. #9
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 334
    Medlem#
    8644
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Nej, tyvärr sparade vi inte strömmen, vi körde bara "live". Vad var det som inte funkade för dig (nyfiken, samt feedback till de som driver själva strömningstjänsten är uppskattat!).
    Kul att ni tittade, som mest räknade jag till att det var runt 30 som deltog via länk och vi var 16 på plats. Tyvärr är ju 45-50 personer av en klubb på 1300 ett rätt mediokert utfall, man hade ju hoppats att lite fler hade engagerat sig.
    Ja det var ganska dålig uppslutning, hade hoppats på fler personer på videosändningen...! Vad som dock är än mer oroande är att det varken fanns några motioner eller föranmälda diskussionsfrågor med tanke på allt väsen om hur arbetet sköts i klubben, så det förvånade mig också en hel del. Det går ju inte att tolka på annat sätt än att medlemmarna i stora drag är nöjda och inte har något enormt behov av radikala förändringar av arbetssättet!

    Men det som var bra var ju själva sändningen. Bra kvalité (både ljud och bild) och bra presenterat med Powerpointen i fokus samt mötets ordförande infälld. När jag pysslat med möten över videolänk har vi även haft den bra funktionen att kameran går att styra och på så vis även filma den bland mötesdeltagarna som pratar, men det är ju främst när man får lite diskussion på mötet (och där verkar vi inte vara idag på gott och ont).

    Men för att summera så tycker jag att du/ni lyckades bra med tekniken, och jag hoppas detta blir något vi kan fortsätta med!

    1 användare gillar detta inlägg



    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  10. #10
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Det går absolut att styra kameran, det finns 2 förvalda lägen: föreläsare närbild och föreläsare helfigur. Sen kan man programmera in 2 förval till. Jag gjorde dock inga sådana, det hade jag, så här i efterhand, kunnat göra för att till exempel kunnat få med revisorn i bild. Om vi verkligen gillar detta så kan vi ta den lite finare salen nästa gång, där finns kontrollrum så man kan styra kameran kontinuerligt, denna sal är i första hand tänk för att vara så automatiserad som möjligt, föreläsaren styr allt från pulpeten, väldigt smidigt.

    Vad gäller motioner och deltagande så är det nog tyvärr så att alldeles för många medlemmar ser sitt förhållande till klubben som ett förhållande till ett företag: man har ingen annan möjlighet att påverka än med fötterna. Gillar man inte hur klubben sköts eller hanterar dem som "kund" så röstar man med fötterna och går ur, att man skulle engagera sig och göra saker bättre verkar inte finnas på kartan.

  11. #11
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 334
    Medlem#
    8644
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Det går absolut att styra kameran, det finns 2 förvalda lägen: föreläsare närbild och föreläsare helfigur. Sen kan man programmera in 2 förval till. Jag gjorde dock inga sådana, det hade jag, så här i efterhand, kunnat göra för att till exempel kunnat få med revisorn i bild. Om vi verkligen gillar detta så kan vi ta den lite finare salen nästa gång, där finns kontrollrum så man kan styra kameran kontinuerligt, denna sal är i första hand tänk för att vara så automatiserad som möjligt, föreläsaren styr allt från pulpeten, väldigt smidigt.

    Vad gäller motioner och deltagande så är det nog tyvärr så att alldeles för många medlemmar ser sitt förhållande till klubben som ett förhållande till ett företag: man har ingen annan möjlighet att påverka än med fötterna. Gillar man inte hur klubben sköts eller hanterar dem som "kund" så röstar man med fötterna och går ur, att man skulle engagera sig och göra saker bättre verkar inte finnas på kartan.

    Ja troligtvis är det så det ligger till... Jag är bara så förvånad iom att jag har andra erfarenheter från andra föreningar, men då har det ju dels varit en annan verksamhet och dels att medlemmarna deltar i föreningsaktiviteterna flera gånger i veckan = blir mer påtagligt när något inte riktigt funkar

    Ang det där med kameran så låter det ju som att det finns en hel del potential bara vi vill utnyttja systemet fullt ut. Hur som haver så tycker jag detta är något som vi skall fortsätta med. Även om deltagande var lågt så ökade antalet "mötesdeltagare" med typ 200 % tack vare videolänk. Så även om antalet är lågt och att vi på videolänk (ännu) inte kan delta i voteringar så är detta en viktig del för att få ut vad som sker vid mötet, speciellt om något förslag eller tidigare verksamhet diskuteras

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  12. #12
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Största problemet är nog inte vad som inte funkar utan att avståndet mellan klubb och medlem är väldigt stort, både imaginärt och reellt, de flesta har nog inga ansikten på klubben alls utan ser det lite som ett företagsförhållande...

    1 användare gillar detta inlägg



  13. #13
    Grundladd AeroMackans avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    260
    Medlem#
    9053
    Funkade riktigt bra att kolla via mobilen också :
    Saab 9000 Aero Taklucka -95, Saab 9-3 Viggen -99, Saab 9-5 Aero -05, Saab 9-5 2,3T kombi Biopower -06, Saab 9-5 2,3T kombi biopower -08.
    http://www.garaget.org/AeroMackan

  14. #14
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Hej alla!

    Som jag skrev i denna tråd:
    http://forum.saabturboclub.com/showt...m%C3%B6te-2015

    är vi väldigt tacksamma för att du Patrik Sonestad ordnat med lokalen och möjligheten till webbsändningen av årsmötet.

    Som vi har tolkat tidigare årsmöten, med få deltagare och inga motioner, är att verksamhetsåret har varit bra och att det inte finns något större att klaga på.

    Det årsmötet som innehållit mest deltagare var när medlemshanteringen för många år sedan inte alls fungerade har jag fått förklarat för mig.

    För att få fler deltagare till årsmötet 2014 bjöd vi in Per Eklund.
    Då var vi 52 personer som ni såg i presentationen under dagens årsmöte.

    Mvh Michael

Liknande ämnen

  1. Snabb handledning till videoströmmen från årsmötet 2015
    Av bollman i forum Styrelsen informerar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-11-22, 14:39
  2. Eftersnack och bilder från årsmötet - 2014-11-23
    Av tornros i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-12-06, 22:47
  3. årsmötet iår när?
    Av racersmurfen i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-10-29, 19:24
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-13, 17:33
  5. När är årsmötet??
    Av HP i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 18:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •