Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 69

Ämne: Liten utseendeförändring

  1. #41
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear Visa inlägg
    Liiiite fascinerande att denna relativt lilla sak kan väcka så pass mkt tyckande och engagemang eg. :-)

    Inget illa menat bara en reflektion. Keep up the work Bollman!
    För stordelen av medlemmarna så är forumet klubben. Det är ansiktet utåt, det är vår enda kommunikationskanal, och det är var vi spenderar all tid, det är här vi umgås och träffar andra medlemmar.
    Att man då vill ha ett väl fungerande och lättanvänt forum är inte alls särskilt konstigt.

    Man måste ha i åtanke att allt på ett forum fördubblas tusenfalt. Tar det en sekund extra att utföra något pga en idiotisk designmiss, så blir det med tusen sidvisningar per dag 1000 sekunder per dag som kastas bort. Vad som kan uppfattas som små detaljer blir i längden enorma problem, och även små detaljer retar användarna och får dom att gå någon annanstans.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  2. #42
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Jag funderar på en sak:
    Jag har fått klartecken en gång innan på att faktiskt köpa ett skin till forumet. Om jag skulle aktualisera det igen, vad är då våra viktigaste punkter?

    * Utrymme på skärmen?
    * Hastighet?
    * Utseende?
    * Funktioner?

    Kanske kan man bara köpa ett skin och applicera, det finns ju också möjlighet att ha flera olika att välja på om man till exempel föredrar enklare utseende med avkall på viss funktionalitet osv.

    Jag skall också titta på detta med gilla-funktionen, man borde kunna flytta in den delen i själva inlägget (alltså listan över vilka som gillat) då skulle mindre plats behövas, deluxe.

  3. #43
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Jag funderar på en sak:
    Jag har fått klartecken en gång innan på att faktiskt köpa ett skin till forumet. Om jag skulle aktualisera det igen, vad är då våra viktigaste punkter?

    * Utrymme på skärmen?
    * Hastighet?
    * Utseende?
    * Funktioner?
    Varför välja? En bra design uppfyller samtliga kriterier, det är liksom definition av att vara 'bra'.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  4. #44
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 194
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Jag funderar på en sak:
    Jag har fått klartecken en gång innan på att faktiskt köpa ett skin till forumet. Om jag skulle aktualisera det igen, vad är då våra viktigaste punkter?

    * Utrymme på skärmen?
    * Hastighet?
    * Utseende?
    * Funktioner?

    Kanske kan man bara köpa ett skin och applicera, det finns ju också möjlighet att ha flera olika att välja på om man till exempel föredrar enklare utseende med avkall på viss funktionalitet osv.

    Jag skall också titta på detta med gilla-funktionen, man borde kunna flytta in den delen i själva inlägget (alltså listan över vilka som gillat) då skulle mindre plats behövas, deluxe.
    Jag tror att du har god koll på detta själv. Speciellt med alla fina förslag här. Men den övergripande funktionen är nummer 1. Den har vi nog ganska bra redan.
    Så frågan är vad skall man förbättra? utrymme, funktioner, utseende utan inbördes ordning. Hastigheten duger för mig.

    Utan att veta vad du funderar på för skin är det svårt att vara mer konkret.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  5. #45
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Här är ju ett extremt avskalat skin (visserligen kör de annan programvara, men tänk på looken):
    http://www.businessclass.se/forum/

  6. #46
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Usch!
    Inte i min smak.


    Om nåt skall bytas så speca innan
    - Syfte, vad vill man uppnå med ett byte


    Funktion, tydlighet och läsbarhet uppskattar jag personligen.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  7. #47
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 194
    Medlem#
    ja

    döda länkar

    Det generellt mest irriterande i detta forum är alla döda länkar. Till trådar/inlägg och bilder. Jag skulle gärna se det fixat, men begriper att det är jättejobbigt. Som jag ser det finns det vissa länkar som extremt få saknar och andra länkar som flera blir irriterade över om och om igen. Kan tänka mig det gäller bilder i FAQ och instruktioner, samt länkar till "*BRA* instruktioner"/ "*BÄSTA* svar" som svar på frågor. Jag skulle tro att det inte är speciellt jobbigt att fixa en eller ett par av dessa döda länkar. Men det gäller att prioritera.

    Kan man ha en ny funktion för att markera dessa döda länkar (ev hela inlägget) man vill få fixade med "död länk", lite i stil med "gilla"-funktionen?
    Då skulle man bygga upp en lista med vad folk saknar mest, så att den som kan/vill reparera vet vad de flesta tycker. Det är en hjälp att prioritera.

    Kan man göra detta redan nu?
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  8. #48
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Man kan tänka sig använda anmäl-funktionen till det, men det finns på ingalunda vis personal som skulle kunna ta sig an jobbet att försöka fixa det. Det är ju _extremt_ svårt att veta vilken tråd det hänvisades till. En äckligt ful lösning skulle ju vara att jag "återuppliva" det gamla forumet så man kunde klicka på länkarna och hamna i en "död" sandlåda men på rätt tråd. Utifrån det skulle man sen kanske kunna söka fram rätt tråd i nya forumet. Problemet är ju att det finns _tusentals_ såna länkar att försöka lista ut...

  9. #49
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 194
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Här är ju ett extremt avskalat skin (visserligen kör de annan programvara, men tänk på looken):
    http://www.businessclass.se/forum/
    Saknar antal ämnen, antal inlägg i översikterna. Annars verkar det ganska OK. Inte en massa onödigt icke-informationsbärande grafik.
    Fast inte bra nog att byta till.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  10. #50
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 194
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Man kan tänka sig använda anmäl-funktionen till det, men det finns på ingalunda vis personal som skulle kunna ta sig an jobbet att försöka fixa det. Det är ju _extremt_ svårt att veta vilken tråd det hänvisades till. En äckligt ful lösning skulle ju vara att jag "återuppliva" det gamla forumet så man kunde klicka på länkarna och hamna i en "död" sandlåda men på rätt tråd. Utifrån det skulle man sen kanske kunna söka fram rätt tråd i nya forumet. Problemet är ju att det finns _tusentals_ såna länkar att försöka lista ut...
    Inser allt det.

    Anmäl innebär väl att det blir jobb för moderatorer. En "gilla"-variant innebär ju inget som behöver kollas upp på samma sätt.

    Men om man har en önskelista vet vi vilka av de _tusentals_ folk vill se fixade. Då kanske någon skulle kunna fixa en numera obegriplig FAQ. Någon annan fixa något annat. Tillgång till gamla vågade jag inte fråga om. Men bra att det finns möjlighet. Kanske finns det nån som vill leka forum forensiker eller vad det kan heta. Om jag visste att flera var intresserade av resultatet skulle jag säkert överväga det själv. När det gäller det jag oxo vill ha koll på.

    Min tanke i nuläget är att försöka veta vad folk här vill och skapa möjligheten att veta vad som skulle vara bra att fixa.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  11. #51
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Hör och häpna, jag kan vara en universell lösning på spåren!!! Jag jobbar som en iller...

  12. #52
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 194
    Medlem#
    ja
    Kom just på att jag tycker om illrar
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  13. #53
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    DRA ÅT HELVETE, JAG LYCKADES!

    Nu skall man automatiskt redirectas till rätt tråd när man klickar på en gammal sur länk från phpBB-tiden!

    SUG PÅ DEN!

    2 användare gillar detta inlägg



  14. #54
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt
    Snyggt illrat!

    Zlatan var kungen, men sedan 22:38 igår så är detta historia. Länge leve vår nye konung, kung bollman den förste!

    Nu drar jag mig till varmare breddgrader på kungens order...
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  15. #55
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Lysande Patrik

    Provade i en gammal post från 2007 som länkar till en ännu äldre tråd och nu funkar det, Amen!!
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    ...
    Symptomen är ju väldigt lika t.ex. Limpan85 eller JAS-95 i denna tråd.
    ....

    Fixar du de tappade bilderna från geting så rankar vi om dig från kung till gud



    En annan fråga relaterat till utseendet och utrymmet som används
    Ibland snubblar man över trådar där förmodligen icke aktiva användare har "meterhöga" signaturer som t.ex. i denna post.
    Skall man rapportera inlägget och moderator/admin redigerar signaturen eller?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  16. #56
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Ja! Rapportera inlägget och så fixar moderatorerna signaturen. Problemet uppstod vid forumflytten då phpBB och vBulletin tolkade storleksförändringar tvärtom :-/

  17. #57
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Att få tillbaka bilderna från geting torde vara i nivå med att lösa världsfred
    Skämt å sido, är det någon som känner han/den/hen som ägde geting? Kanske finns någon gammal backup att hämta?

  18. #58

  19. #59
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Redbull var det ja. Hm, han verkar aktiv fortfarande, men det är snart 5 år sen han släppte geting, jag betvivlar att han sparat någon backup sen dess...

  20. #60
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Att få tillbaka bilderna från geting torde vara i nivå med att lösa världsfred
    Skämt å sido, är det någon som känner han/den/hen som ägde geting? Kanske finns någon gammal backup att hämta?

    Det var ju någon som hängde på forumet som drev geting men som senare sålde siten och allt försvann.
    Frågar är om det ens finns en backup.
    Gick det att lösa skulle värdet av gamla trådar öka drastiskt.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Liknande ämnen

  1. Liten,bra småbil!?
    Av Magnus84 i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-06-08, 13:41
  2. Liten fråga!
    Av Silver AERO i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 10:29
  3. En liten fundering?
    Av Lars.S i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 21:50
  4. En liten idé på en gammal 95:a
    Av Humvee i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-08-20, 01:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •