Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vart hittar jag läder till stolar?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    212

    Vart hittar jag läder till stolar?

    Jag har letat på bildelsbasen och googlat runt. Jag behöver byta det perforerade lädret för min framstolar med ventilation. De jag har går inte att reparera. Jag har färg osv. så bara lädret räcker för mig. Men vart tusan kan jag hitta det?!?

    Om någon har (gärna grå-vita eller beiga) så köper jag gärna.

    (Vill inte lägga under "köpes" för jag hoppas någon läderfirma kanske kan ha)
    Bor på Cypern och kör <<SAAB 9-5 SE '98 • automat • högerstyrd • steg 1 220bhp • TD04 turbo >> & <<SAAB 9-5 Vector '06 • automat • 2.3l motor • TD04 turbo • högerstyrd • steg 1 270bhp, 420Nm>> (Och frugan tjatar om en cab)

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    502
    Framstolarna slits ju mest, dessutom är skinnstolarna i Saab poppis för husbilsbyggare eller andra ombyggen av skåpbilar och liknande. Mina framstolar åkte på två dagar då jag annonserade, baksätet fick jag nästan ge bort. Kan du inte gå till en tapetserare, en som klär om möbler alltså, och fråga om de kan sy ett nytt läderöverdrag åt dig baserat på din gamla trasiga sits? Dock blir det nog svårt att få till lufthålen för fläkten.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    212
    Citat Ursprungligen postat av Taxweiler Visa inlägg
    Framstolarna slits ju mest, dessutom är skinnstolarna i Saab poppis för husbilsbyggare eller andra ombyggen av skåpbilar och liknande. Mina framstolar åkte på två dagar då jag annonserade, baksätet fick jag nästan ge bort. Kan du inte gå till en tapetserare, en som klär om möbler alltså, och fråga om de kan sy ett nytt läderöverdrag åt dig baserat på din gamla trasiga sits? Dock blir det nog svårt att få till lufthålen för fläkten.
    Jag har redan en kille som syr och målar Men att få tag på det perforerade går inte som sagt.
    Bor på Cypern och kör <<SAAB 9-5 SE '98 • automat • högerstyrd • steg 1 220bhp • TD04 turbo >> & <<SAAB 9-5 Vector '06 • automat • 2.3l motor • TD04 turbo • högerstyrd • steg 1 270bhp, 420Nm>> (Och frugan tjatar om en cab)

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    154
    Medlem#
    7319
    Nevotex eller Elmo leather kan jag rekommendera om du vill ha material.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stora Skedvi,Södra Dalarna
    Inlägg
    358
    Medlem#
    3421
    Ett par förslag.
    http://www.topntrim.nu/
    http://www.tjaderlader.se/
    Lycka till!

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003
    Jag vet inte om S-klädsel har en perforeringsmaskin men det skulle förvåna mig om dom inte vet var du hittar en.

    http://www.s-kladsel.se/website.html
    Fredrik J

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    212
    Tack för alla bra förslag. Jag har kontaktat alla. Jag hittade ett bra företag i Tyskland med. Verkligen trevliga, och de ska skicka prover. http://ring-perforating.de

    Priserna verkar mycket bra:

    "The costs for this pattern (MK6) would be 4 € / sqm + 80 € Tool-set-up fee (once per order) there is also a possiblilty for the pattern MK5 (also pictured in the catalogue. For this pattern the set up fee is not necessary, the price per sqm is the same."

    Så låt hoppas att MK5 funkar Vill någon ha katalogen kan jag skicka.
    Bor på Cypern och kör <<SAAB 9-5 SE '98 • automat • högerstyrd • steg 1 220bhp • TD04 turbo >> & <<SAAB 9-5 Vector '06 • automat • 2.3l motor • TD04 turbo • högerstyrd • steg 1 270bhp, 420Nm>> (Och frugan tjatar om en cab)

Liknande ämnen

  1. Vart hittar jag kjolpaket till 9000 cse?
    Av MicEE i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 16:32
  2. Vart hittar man STYLING till 900/9-3
    Av OLIN i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-09-07, 23:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •