Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Speedparts på julledigt?

  1. #1
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 363
    Medlem#
    6413

    Speedparts på julledigt?

    Jag köpte lite prylar för två veckor sedan som fanns i lager. Fick bekräftelsemail direkt men sedan har jag inte hört någonting trots två skickade mail. Provade även att ringa idag men en automatiserad röst sa att jag skulle maila istället.
    Någon som vet status på Speedparts? Konkurs i sikte?
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    11937
    Det har varit mycket gnäll på speedparts senaste året om att de inte går att få tag på... Men de verkar ändå köra verksamheten och leverera grejer.

    Det finns ett par trådar på temat, t.ex. denna:
    http://forum.saabturboclub.com/showt...ponsor-service

  3. #3
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 363
    Medlem#
    6413
    Oj där ser man, tack. Då kan denna tråd tas bort om så önskas.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2015
    Ort
    Gefle
    Inlägg
    13
    Medlem#
    -
    Helt skamligt, ett under att dom överlever. Som i stort sett leva på en webshop som fungerar på detta sett lär vara allmänt svårt. En fungerande webshop oavsett bransch överlever/vinner på en bra kundservice och snabba leveranser. Och att döma av folk som handlar där verkar det inte fungera hundra. Och detta är väl ingen nyhet heller. Och speedparts lär väl ändå märka av den stora skalan av missnöjda kunder. Även om det finns helt klart en radda nöjda med. Jag vill inte svartmåla dom utan bara undrar hur det blivit såhär. Tycker Saabintresset bara växer, och bilar blir äldre och behöver nya delar. Detta lär ju inte minskat deras orderinfall. Däremot sämre rykte. Gillar dess utbud annars och har varit nära att beställa en hel del......

    Har själv endast handlat av deras stora konkurrent, beställde en måndag fm, på em fick jag meddelande att delarna var på väg.

  5. #5
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Grejen är att här ser vi naturligtvis en mycket större andel av dom missnöjda kunderna än av dom nöjda. Det gör ju att det ser ut att vara väldigt stor andel missnöjda kunder. Men på varje missnöjd kund går det säkert massor av nöjda kunder som inte syns här. Så dom har säkert tillräckligt med nöjda kunder för att leva vidare i all välmåga.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  6. #6
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 200
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Bob Visa inlägg
    Oj där ser man, tack. Då kan denna tråd tas bort om så önskas.
    Fast tråden du refererar till har nu låsts av web-ansvarig. Såg det när jag skulle uppdatera/informera mina tidigare rapporterade erfarenheter av SP. iofs blev den gamla tråden ganska bred (spårade ur tyckte säkert någon).

    Men en levande seriös tråd per leverantör tycker jag har ett värde.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2015
    Ort
    Gefle
    Inlägg
    13
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Vfr Visa inlägg
    Grejen är att här ser vi naturligtvis en mycket större andel av dom missnöjda kunderna än av dom nöjda. Det gör ju att det ser ut att vara väldigt stor andel missnöjda kunder. Men på varje missnöjd kund går det säkert massor av nöjda kunder som inte syns här. Så dom har säkert tillräckligt med nöjda kunder för att leva vidare i all välmåga.
    Säkerligen. Men ändå en för står skara missnöjda, även om vi är något partiska. Vi ser ju bara ena sidan.
    Vill inte tro att dom skiter i dessa, utan att det beror på något annat. Annars vore det taskig inställning.
    För min del var det skitsamma. Men....

Liknande ämnen

  1. speedparts st 2
    Av tune i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 21:28
  2. speedparts apc ?
    Av 1985t16 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 21:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •