Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: elproblem förardörr turbox

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Dalby en bit från Lund
    Inlägg
    140

    elproblem förardörr turbox

    Hej. Har problem med det eletriska i förardörren på min turbo x.. vet inte om det har med varandra o göra.
    Sidospeglen vinklar ner sig själv. Prövat och slå om knappen till ställa in till högerdörren o slått av den automatiska avbländningen utan resultat, har även problem med autofunktionen på fönsterhissen inte fungerar.. provat dra säkringen o lära om den men får ingen bekräftelseton och det funkar ej. Någon som kan ge mig lite tips...

  2. #2
    Steg 1 Norrbagges avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Tromsø
    Inlägg
    1 890
    Hei.

    Jeg har nok ingen gode tips som hjelper for begge disse to problemene, men én sak som kan forhindre autofunksjonen OG innlæring av klembeskyttelse er at rutene på bakdørene ikke er heist opp maksimalt, samt at disse dørene må være lukket. Senk rutene og kjør de helt opp igjen for å se om noe kan ha hengt seg opp her.

    Jeg antar at det er sikring #5 i instrumentpanelet du drog for nullstilling av dørmodulen(e).

    For om mulig få noen idéer er det av interesse å vite om alt annet fungerer når det gjelder denne dørmodulen, slik som låsing/opplåsing med fjernkontroll, manuell innstilling av speilet, (manuell) styring av vindusheiser på alle dører (fra denne modulen), innfellbar speilfunksjon (om du har dette) etc.

    Jeg går ut ifra at det er speil med minnefunksjon dette gjelder?
    Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut. 2009. eSID2

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3 TurboX elproblem (kamaxellägesgivare)
    Av Pudde89 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-11, 22:56
  2. elproblem saab 9-3-06
    Av matte77 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-02-16, 18:13
  3. Elproblem
    Av napahlm i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 09:01
  4. Elproblem
    Av NnR i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 10:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •