Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Ny huvudenhet till Saab 9-3 2012

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    116

    Ny huvudenhet till Saab 9-3 2012

    Funderar på att byta min oem navigator till en annan som kan uppdateras och som är lite modernare. Var inställd på Parrot Asteroid smart men har läst lite om Android auto och vet inte riktigt vad som är bäst. Parrot bygger ju på en äldre mjukvara i form av 2.3 medan Android auto är lite nyare men den kräver o sin sida att man kopplar in med usb. Dessutom inte så utbyggd än men det kommer ju utvecklas vilket gör att den kanske kommer bli modernare och bättre än Parrot? Jag har inte använt Google maps så mycket vid navigering och vet inte hur det funkar, är det bättre med offline-kartor som man får med Parrot. Sen är ju frågan om vilken huvudenhet man skulle välja om man satsar på Android auto, vill inte lägga 10-15 tusen utan 5-6000 kr.
    Tankar på det?
    Tack på förhand Morgan

    Skickat från min D5503 via Tapatalk

  2. #2
    Uppdateras i vilket avseende? Kartmaterial eller? Har du gamla kartor?

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    116
    Ja kartor, det finns inga att uppbringa till modeller efter 2009 efter hård och mjukvaruändring. Men vill även ha smidig åtkomst till appar typ Spotify etc

    Skickat från min D5503 via Tapatalk

  4. #4
    Vill du behålla original-stuket så är det bästa väl att köpa en 2008-enhet som är identisk och stoppa en ny kartskiva i den. Bluetooth till 3.5mm omvandlare finns så du kan streama från mobilen.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    116
    Tack för svar men hade nog ändå tänkt att jag skulle byta enhet till nått modernare men har svårt att bestämma mig för om det blir Parrot Asteroid smart eller Android auto.

    Skickat från min D5503 via Tapatalk

  6. #6

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    116
    Tack för länk
    Mvh Morgan

    Skickat från min D5503 via Tapatalk

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    116
    Hej
    Någon som vet om följande kablage från MDS fungerar till en Delphi Grundig navigator med 300 w bose stereo på en Saab 9-3 Griffin 2012?
    http://www.mds.se/ctvsax001.html tillsammans med http://www.mds.se/hrs-bt.html
    Skulle vilja ha möjlighet att streama musik via BT men inte ha synliga kablar så helst slippa använda aux-uttaget fram på stereon.

    Allra helst vill jag även ha en videoutgång för möjlighet att koppla backkamera och kanske ett interface som möjliggör spegling av telefonen på stereons touchpanel/skärm, någon som vet om detta är möjligt och som kanske redan gjort det. Länkar till rätt grejer? Gillar OEM utseendet och nightpanelfunktionen.

    Med vänlig hälsning Morgan

  9. #9
    Vad säger MDS själva om kompatibiliteten?

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    116
    I svaret från tyckte dom att det borde fungera, så det får man iofs lita på.

    Skickat från min D5503 via Tapatalk

  11. #11
    Vad jag har hört så är bakre Aux uttaget inte aktiverat. Finns en risk att du inte får igång det och får skicka tillbaks adaptern. Har själv aldrig provat det!

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ånge
    Inlägg
    1 284
    Citat Ursprungligen postat av mojjan33 Visa inlägg
    Hej
    Någon som vet om följande kablage från MDS fungerar till en Delphi Grundig navigator med 300 w bose stereo på en Saab 9-3 Griffin 2012?
    http://www.mds.se/ctvsax001.html tillsammans med http://www.mds.se/hrs-bt.html
    Skulle vilja ha möjlighet att streama musik via BT men inte ha synliga kablar så helst slippa använda aux-uttaget fram på stereon.

    Allra helst vill jag även ha en videoutgång för möjlighet att koppla backkamera och kanske ett interface som möjliggör spegling av telefonen på stereons touchpanel/skärm, någon som vet om detta är möjligt och som kanske redan gjort det. Länkar till rätt grejer? Gillar OEM utseendet och nightpanelfunktionen.

    Med vänlig hälsning Morgan
    Jag köpte denna och drar in kabeln bakom stereon. Kommer i stort sett inte att synas.
    http://www.ebay.com/itm/301385146840...%3AMEBIDX%3AIT
    9-3 SS 2.0t Vector -03
    9-3 SC 2.0t Aero Biopower -09

  13. #13
    Jag har också köpt exakt samma! Finns en bild i en annan tråd som handlar om aux.

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    11
    Medlem#
    -
    Går att löda in sig på 3.5mm om man vill också. Fast måste modifiera kontakten lite invändigt då den är brytande och känner av om det sitter en kontakt i den. Har min blåtandsmodul liggandes bakom stereon så inga synliga kablar alls framtill. Sen om jag vill ansluta något med kabel är det bara att göra det Glömde ta bilder på då jag gjorde detta ingrepp.

Liknande ämnen

  1. Bytt huvudenhet i Saab 95
    Av Ekengoeswild i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 23:58
  2. Byta huvudenhet i en ng9-3 till DVD, Går det ??
    Av kosmos i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 16:04
  3. Byta huvudenhet Pioneer DEX-P99 till vad?
    Av Martin 2445 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 22:08
  4. Byta huvudenhet i SS, från monokrom till färgskärm?
    Av 93t i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 12:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •