Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Hajfena atrapp

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    205
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941 Visa inlägg
    Den här funderar jag på att köpa hem för att se om den passar över min 9-5 -2003 hajfena med GPS.

    "Hollow Dummy Black SAAB Style Shark Fin Aerial Antenna 9-3 9-5 93 95 Aero"
    http://www.gntools.co.uk/hollow-dumm...aero-290-p.asp
    Verkar perfekt, frågan är om den följer takets radie eller om den är helt rak i underkant, man kanske kan fråga dem detta. Meddela gärna här, om du köper, hur det passade.
    Saab 9-3, 2.0t, 2005

  2. #22

  3. #23
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    205
    Jo, jag köpte en men den var för trång för att passa över den gamla, man ska nog se upp för de som heter "dummy", de är nog tänkta att just ersätta en dummy. Ledtiderna med Postnord är ju enorma nu på paket från Asien så om man hittar en svensk/europeisk leverantör vore det bra.
    Saab 9-3, 2.0t, 2005

  4. #24
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 624
    Medlem#
    10853
    Jag behöver åtgärda antennen på en av mina bilar också, det är med navi men utan telefon. Och ärligt talat funderar jag på att plocka bort navigationen, använder den aldrig och kartorna är både fula, dåligt uppdaterade och jobbiga att fippla med.

    Återkoppla med kvalitet/monteringssvårighet om du slår till Fredrik, för det är ju helt klart värt att köpa 2-3 såna där och ha i lager om det visar sig att det går att byta skalet istället för hela antennen. Iofs behöver man väl inte antennfunktionen om man plockar bort navi... hmm.
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  5. #25
    Sist jag bytte så köpte jag en original atrapp och flyttade över innanmätet med GPS/Telefon. Den lackerades även i bilens kulör för att förhindra att den "ruttnar"...

Liknande ämnen

  1. Antenn/hajfena atrapp
    Av Brollan72 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-10-19, 13:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •