Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Få styrning till externa positionsljus 9-3 2009

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2015
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -

    Få styrning till externa positionsljus 9-3 2009

    Håller på att koppla in extraljus på min 9-3a, det är från 2009 och har xenonljus. Har köpt tre stycken NBB Alpha 225 med LED list i överkant för att jag tänkte att det skulle bli snyggt med Saabens LED "ögonbryn". Nu till frågan, vart blir det enklast att hitta styrström till mina externa positionsljus? Alltså de i extraljusen... Vill ju gärna att de skall lysa tillsammans med 9-3ans LED-list, men har förstått att jag måste in i lamphuset för att få tag på en kabel till dessa. Vilket innebär att jag ska måsta plocka ner fronten, vilket känns lite väl omständigt! Så alltså, förslag på vart jag på ett mindre omständigt sätt kan få styrström till positionsljusen.. Tack på förhand!

  2. #2
    Borde ju kunna dra styrström från säkringsboxen?
    På våran 9-5 05a tog ja styrström från dimljusen så ja kan släcka positionsljusen med dimljusknappen

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2015
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Tyvärr redan provat säkringsboxen med dålig åt resultat... Finns ingen egen säkring utan det är en säkring för all belysning på vänster eller höger sida. Och som jag förstod det så låg det spänning på den även tändningen var avslagen :-/

Liknande ämnen

  1. Externa bränslepumpar?
    Av MicEE i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-02-17, 16:49
  2. USA blinker/positionsljus till 9-5 06 och nyare
    Av mkaudio i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 11:46
  3. Få in externa signaler
    Av la_tobbe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-08-30, 11:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •