Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Radiobyte 9-3 '99

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2015
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    Radiobyte 9-3 '99

    Jag har bytt radio i min 9-3 från '99 och har det inte helt ovanliga problemet med att minnesfunktionen är felkopplad så att alla inställningar försvinner när jag vrider av tändningen. Jag har läst mig till att pinnarna med nummer 4 och 7 på bilens gråa kontakt ska byta plats för att det ska funka. Nu är mitt problem att jag inte för mitt liv får bort pinnarna från kontakten (något som inte nämnts i någon av de trådarna jag läst vilket får mig att tro att jag kanske är en smula korkad...). Jag har försökt att använda gem att trycka in ovanför/under (sett till bilden nedan) pinnen från utsidan för att få klackarna att släppa, utan resultat. Efter att ha granskat kontakterna lite närmare så får jag för mig att det kanske snarare är till höger/vänster om pinnarna som klackarna sitter, men då har jag svårt att få tillräcklig kraft utan att det smala gemet viker sig.

    Så ja, är någon av metoderna ens rätt eller gör jag helt fel? Finns det några andra verktyg eller fullösningar som fungerar bättre för ändamålet? Om det bara behövs mer våld så skulle det i alla fall vara skönt att veta att man gör rätt.

    700123002_1.jpg

  2. #2
    Jag bytte nyligen till en din2 och gjorde som så att jag bytte plats på nya stereons kablar istället för bilens och funkar perfekt. Skiftade stereons röda med gula med sockerbit.

    Skickat från min MotoG3 via Tapatalk

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2015
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Haha, att jag inte tänkte på det... Behövde inte använda några sockerbitar ens utan det var bara att skifta kablarna i kontakten precis som jag tänkt göra på bilens kontakt, med den skillnaden att det var busenkelt att få loss dom. Tack för tipset, nu funkar det finfint.

    1 användare gillar detta inlägg



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •