Sidan 14 av 14 FörstaFörsta ... 4121314
Resultat 261 till 277 av 277

Ämne: Forumets framtid

  1. #261
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Att OT kan tillåta högt i tak borde inte vara ett problem så länge man har lite allmän hyfs. Att man är oense är ju förutsättningen för en livlig diskussion.
    Bara strikt fakta blir snabbt skittråkigt.
    Att vi fått chatboxen i Aktivitetsflödet kanske fungerar för snabba korta frågor, fast det kräver ju att folk även bidrar med svar

    Jag saknar själv förnyelse i den underbara tråden För oss som gillar roliga historier!

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  2. #262
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 564
    Medlem#
    8163
    Är osäker på om detta förtjänar en egen tråd eller hör hit, men börjar här iaf...
    Vad är tanken med chatboxen? Jag ser att det börjar bli problemlösning i den, och är osäker på om detta är önskvärt? Jag ser gärna att frågor och lösningsförslag även framöver struktureras på ett förståeligt sätt samt är sökbara för framtiden, jag är orolig att det bara blir ett ogenomträngligt sammelsurium i chatboxen
    /Johan

    1 användare gillar detta inlägg



  3. #263
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Chattboxen försvinner igen efter nyår. Det är en lite kul funktion som vi slår på när man kan tänka sig att man vill slänga lite käft till exempel runt jul och nyår, men det är inte tänkt att den skall finnas där jämnt. Dessutom är det ju inte tänkt att den skall användas för felsökning. Inläggen där försvinner efter 24 timmar så man kan ju inte räkna med att få någon bestående hjälp där.

    2 användare gillar detta inlägg



  4. #264
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 934
    Medlem#
    12120
    Hade inte sett denna tråden, mest för att jag inte var speciellt aktiv (om alls) när den skapades.

    Eftersom jag deltar på ett antal bil och MC-forum så tycker jag nog ändå att det är relativt hög aktivitet här, kanske inte som det en gång var man ändå, jämfört med andra forum så är det inte så illa.

    Även jag tycker att 15k/år låter extremt dyrt, även om det är en alltiett-lösning, men nu var det ju uppenbarligen inte det som var problemet.

    Angående facebook vete sjutton, facebook är ju extremt dåligt lämpat när man vill söka information, man får aldrig den här "arkivfunktionen" man får i ett forum, ska man vara elak kan man ju säga att facebook är mer för folk som vill skryta med bilder på sina prylar, det är ju ett flöde som folk läser, men det är väldigt flyktigt och kortsiktigt, när flödet slutar uppdateras dör ämnet och försvinner -trist.

    PERSONLIGEN tycker jag att folk som föredrar facebook kan man lika gärna slippa, då dom oftast utgör den kategorin ovan, och då menar jag inte bara här utan i största allmänhet, varje gång jag tvingas använda skräpet blir jag irriterad.

    6 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av GlennB den 2016-12-29 klockan 23:26. Anledning: stavfel..
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  5. #265
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310
    Jag också varit mindre aktiv några år. Jag var tyvärr aldrig inne särskilt mycket i OT-tråden när jag en gång en reggade mig. Det var värsta småbarnsåldern och trådarna med biltips räckte mer än nog men jag minns den enorma spännvidden. Det kunde vara trådar om samboliv eller tekniktrådar och annat. Sånt kan vara viktigt för att "kitta" ( som i kitt) forummedlemmar.

    Tror ändå Facebook har en stor "skuld". Folk orkar inte alltid vara sociala på två ställen. Är med på två andra forum som glödde av aktivitet. Båda håller på att somna in. Det ena skulle släckas ned av ägaren men en forummedlem tog över driften nu vid jul. Tror många av dessa häckar Facebook istället i specialgrupper

    Saknar den lite trubbige admininstratören L-M ( han har nog inget men en eventuell nedgång att göra ). Kunde vara lite tvär och besvärlig fast samtidigt underhållande. Är övertygad om dagens adm passar de flesta mkt bättre
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  6. #266
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 171
    Tyvärr, eller kanske bra nog, har min aktivitet minskat, delvis för att jag numera har hus, två barn, fyra bilar av varav bara en är en SAAB (cab) och den har gått väldigt få mil senaste året. Jag tycker facebook suger totalt på att hitta saker (eller suger jag på att söka) och även om jag har få facebook kontakter så tror jag ingen av dem skulle vara intresserad om mina inlägg (som är otroligt få) handlade om reparationer av SAABar. För min del är nog tyvärr SAAB som vardagsbil över, om vi inte behöver en andrabil även på vintern. Jag hoppas att jag kommer ha saab iallafall till och från än i många år, jag har aldrig haft nån 9-5 och skulle gärna ha en tidig sedan, helst aero med automat. Skulle även vilja ha en og900 CAB, en OG9-3 CAB och gärna en 9000. Men max en åt gången, och just nu, om jag skulle sälja cabben, så skulle det inte få komma in nån ny saab, så forumaktivitet och bilinnehav förblir nog som nu ett tag till... Jag hoppas ni eldsjälar håller forumet vid liv, jag tittar in då och då, och när det blir ny saab nån gång framöver så blir jag säkert mera aktiv. Eller om jag börjar bruxa cabben lite mera sommartid...
    Äger fn. ingen SAAB.
    Tidigare bilar: 900 EMS 1979, 900i 1985, 9000 2.3i 1990, 99 GLE Automatic 1976, OG9-3 2002 (BioPower), SAAB 9000 CSE 1998, SAAB NG9-3 CAB
    Tech2 och CombiAdapter
    Annat bilinnehav: Renault Zoe -19, Volvo V70 -05, BMW Z3 -99, VW 1957, VW Karmann Ghia 1960. Tidigare bilar: VW 1302S 1972, VW 1950, 1962, Golf SC 2014,-16,-17,-19, Passat GTE- 20

  7. #267
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310
    Känner igen tankarna om en tidig 9-5 Inte heller haft någon. En 02:a kanske. Livet går i faser och olika intressen växlar och skulle man sedan helt plötsligt stå utan Saab jag då blir det ju något helt annat. Personligen har jag troligen många år kvar på forumet
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  8. #268
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    296
    Medlem#
    9620
    STCS's Styrelse samt Övriga "Arbetare"

    Jag vill bara uttrycka mitt Stora Tack.
    Så härligt att Det här Forumet och Ni Finns!
    ”Natutvis” tycker jag att medlemsavgiften är ”skitpengar” i sammanhanget. De pengarna har jag redan tjänat in flera gånger om, samtidigt som jag haft Stor Nytta och Glädje över att vara en del av Gemenskapen.
    All Kunskap som här finns samlad gör att vi kan hålla Våra Kära SAABar igång så länge som möjligt, och faktiskt mycket längre än så. Dessutom kan de av oss som önskar utveckla/trimma/tuna SAABarna, få en massa bra tipps.
    Några av De Härliga Forummedlemmarna utmärker Sig för en Extra Stor Sakkunskap och en Välvillighet att Dela med Sig. Ingen nämnd och Ingen Glömd.
    De Flesta är också överseende med det som kan kallas ”dumheter” och jag är övertygad om att Alla känner att De kan ”Komma Tillbaka”.

    Keep up The Good Work!!
    //LasseH

    PS FB kan Aldrig ersätta Det Här Forumet DS

    8 användare gillar detta inlägg



  9. #269
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310
    Måste säga att jag blir glad varje gång jag går in på forumet. Så många duktiga och så många bra inlägg. En enorm kunskapsbank dessutom.

    9 användare gillar detta inlägg


    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  10. #270
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2015
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    59
    Medlem#
    10724
    Jag uppskattar verkligen detta forum och det skulle vara en stor förlust om det lades ner. Kanske kan man fundera på en avgiftshöjning för medlemskapet för att behålla det?
    Man kanske förlorar några medlemmar men de inbitna och engagerade stannar nog kvar

    Hur illa är det i dagsläget? Om man ser till forumets framtid menar jag
    Sitter ju och blir orolig här hemma
    SAAB 9-5sc 2.3T Aero -04 *Espresso black*
    SAAB 9-5sc 2.3T "ex polis" -04 *Polar white*
    SAAB 9-3 2.0T SE Coupé -98 *Imola red*
    SAAB 9000 2.3t A50 -97

  11. #271
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Sett över de senaste 2 åren har vi tappat en tredjedel av användarna. Dessutom, i år saknas helt den användartopp som våren brukar ge. Runt början av maj så brukar det bli väldigt många fler som besöker forumet, men det utgick helt i år.
    Vi har ju utökat annonseringen på forumet lite, men jag tror inte det märks så mycket, ingen har ju klagat och det gör att vi får in lite mer pengar än innan så i nuläget går forumet faktiskt runt, ekonomiskt.

    Det jobbigaste är ju att hitta duktigt folk som är beredda att engagera sig. Forumet börjar bli i behov av en teknisk uppryckning, inte mycket har hänt sen nystarten i december 2014. Jag har inte haft tid, det skall vara om sommaren fortsätter att vara så här usel så kanske jag kan lägga lite tid på uppdateringar

    1 användare gillar detta inlägg



  12. #272
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    5129
    Ja trist att det blir färre och färre användare men det är väl egentligen inte så konstigt.

    Hoppas att det i alla fall finns kvar så pass många användare och de som är kunniga på den tekniska biten så att
    forumet lever vidare.

    Vid kommande uppdateringar så hoppas jag att tidigare länkar går att behålla.

    >Bollman, inte så att jag hoppas på en dålig sommar, men... ;-)
    Till mitt garage: Garaget

  13. #273
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Det som står på tur är att uppdatera från vBulletin 4 till version 5. När vi bytte till vBulletin så var 5an inte så vanlig och det saknades mycket plug-ins. Nu är det tvärtom där 4an inte längre får några uppdateringar och den börjar nu bli så gammal att man saknar mycket av den nya teknik som 5an har.

    3 användare gillar detta inlägg



  14. #274
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    ... som stöd för https får man anta, det är väl det som står högst upp på önskelistan eller?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  15. #275
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Nja, https har inte direkt något med forumprogramvaran att göra, det handlar ju om webbservern.
    Jag har faktiskt kollat lite på det, men jag tycker det är lite dyrt för de fördelar det ger.

  16. #276
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Fast det är väl avsaknaden av https som ger vissa nackdelar, jag ser dock gärna uppdatering på båda punkter som viktiga

    /via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  17. #277
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Jag antar att tapatalk-hinten är det som det gäller

Liknande ämnen

  1. Diskutera forumets sökfunktion här
    Av bollman i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2017-11-10, 13:52
  2. Debatten om saabs framtid
    Av NP i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 14:25
  3. Artikel om Saabs framtid i E24
    Av darude i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 14:12
  4. Artikel om SAAB´s framtid i GP
    Av Anders-1500 i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 11:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •