Sidan 12 av 14 FörstaFörsta ... 21011121314 SistaSista
Resultat 221 till 240 av 277

Ämne: Forumets framtid

  1. #221
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 017
    Medlem#
    3471
    Hänger på fler forum än STCS exempel Sporthoj, Zatzy, bilvårsdsforum, Tesla Sverige mfl. Tycker det händer mest på STCS ändå gällande uppdatering av trådar inlägg mm.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  2. #222
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av Ode Visa inlägg
    Alltså är det ett gäng gamla stofiler som sitter och diskuterar en utdöende teknik som döms ut av kommande generation? Bara att konstatera att man är "gubbe", jag som försöker göra mitt bästa för att inte bi det.
    Gubbe har inget med ålder att göra, min bror blev kallad Gubbjävel av en 5-åring när han hade sitt första sommarjobb under högstadiet
    Men vi kan nog ses som stofiler är en yngre och mer tekniskt snabbfotad generation.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #223
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Oj, här händer det mycket. Bollmans statistik över aktiviteten här på forumet är intressant...men är det bara jag som lägger märke till att antalet besökare och besök är konstant? Det är bara sidvisningarna som minskar. http://www.sis-index.se/site-information/11439

    Sedan vad gäller FB...suck... var väldigt försiktiga med regeländringar osv. Jag deltar i en mängd internetforum och har gjort det under lång tid. Jag har sett flera välfungerande communities gå upp i rök på mycket kort varsel pga. dålig administration.

    STCS fb-grupp är inte på något sätt unik förutom antalet medlemmar. Användare är mycket lättrörliga, så var därför varsamma med regelförändringar som inskränker vad som får och inte får postas. Till exempel kom detta upp på mitt flöde ikväll:



    Om ni (jag säger ni eftersom jag inte längre är med i stcs) är sugna på att bli av med FB-sidan...se då till att den knoppas av och blir självständig och inte bara låses ned. I min mening är fb-gruppen en av de vänligaste på hela FB, vilket gång på gång kommer upp när folk får hjälp fort. En del vågar sig till och med dit för att fråga om andra märken eftersom de faktiskt får svar (till skillnad mot motsvarande dito för Volvo, VW m.fl)

    Låt mig föreslå att regel nr. 2 i fb-gruppen ("Tekniska frågor, såsom tex felsökning, oljor/vätskor/volymer samt servicefrågor hänvisas i första hand till vårt forum forum.saabturboclub.com/forum där det även finns en mycket välfylld FAQ") tas bort eller revideras så inte nya användare blir förvirrade som i bilden ovan.

    Var inte oroliga för att saab-världen blir mer diversifierad. Folk kommer söka sig till dit de vill, vare sig det är forumet, stcs FB, annan FB eller sidorna jag driver (ja, jag får mycket tech-support-frågor själv). Det finns idag många fler ställen än forumet att gå till, och det behöver inte vara dåligt. Forumet i dess nuvarande form är inte alls dött, det är massor av aktivitet här.

    2 användare gillar detta inlägg


    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  4. #224
    Grundladd Odes avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    127
    Medlem#
    9525
    Så frågan är då bara, hur kan vi få fler att supporta/ersätta Bollman?

    Skickat från min D5803 via Tapatalk
    9-5 Aero Kombi -01 för att frakta kite utrustningen:
    http://forum.saabturboclub.com/showt...v%C3%A4gsloket
    Cayman S -06 för att leka på bana:
    http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316869

  5. #225
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    bollman ska inte ersättas , honom skall vi ha kvar !!



    En sak som inte nämns alls vad jag sett är PM funktionen, vissa använder den väldigt flitigt och det är ju också en viktig funktion även om den inte riktigt syns om den används eller ej men likväl tillför den forumet ett värde.

    3 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  6. #226
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 339
    Medlem#
    8644
    Nu har det även kommit kvitto på att det nog inte bara är jag som inbillar mig att aktiviteten har tagit fart igen på forumet. Spontant känns det som att det dels skrivs en hel del fler inlägg, och tydligen verkar även antalet sidvisningarna ha tagit ett språng uppåt efter årsskiftet. Måhända att det är en positiv trend, och vanligtvis brukar ju våren innebära mer aktivitet

    http://www.sis-index.se/site-information/11439
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    3 användare gillar detta inlägg



    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  7. #227
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2014
    Inlägg
    182
    Många känner inte till det här forumet, jag kan emellanåt se en hel del SAAB- ägare ställa frågor om sin bil på vissa delforum för bilar och då brukar jag hänvisa dem till det här forumet.

    Någon var inne på att antalet ägare kommer nog inte öka snarare tvärtom men är det en anledning till att överväga strypa forumet till döden? Det jag kan tänka mig är en kostnadsfråga att driva forumet, om det är en 1 användare eller 1000 användare och det inte är speciellt dyrt att driva forumet tycker jag man ska köra på. Finns säkert många som jag kan tänka sig donera till forumet för att täcka kostnader?
    SAAB Vector 9-3 -08 Biopower

  8. #228
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Kostnaden torde inte vara ett problem för skulle det vara så att antalet besökare skulle sjunka drastiskt kan man anpassa mun efter matsäcken och hosta forumet hemma hos någon då kraven på kapacitet sjunker. Tiden från de som sköter drift och underhåll kommer dock alltid att kräva viss miniminivå och den tiden skall tas från något på fritiden och dessutom vara gratis.
    Att ställa upp gratis känns inte meningsfullt om det inte är någon som har nytta av det och bidrar till forumet så se till att sprida kännedomen om att forumet finns bland bekanta och obekanta som åker Saab av de modeller vi avhandlar här och kör man ingen Saab får man gärna titta in och delta ändå då vi har t.ex. allmänna trafikrelaterade forumgrenar.
    Men får vi Swishfunktionen att fungera är det ju en bra idé att de som får hjälp och spar in ibland ganska stora belopp donerar en tacksamhetssumma.

    2 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  9. #229
    Skulle vara förbaskat trist om det här forumet försvinner. Jag tycker det är suveränt och har hjälpt mig många gånger. Hur supportar man på bästa sätt? Är det att bli medlem i STCS? Skäms lite för att säga det, men jag är inte betalande medlem. Har väl egentligen aldrig haft intresse av banträffar, bilträffar för SAAB:ar, utan bara nyttjat möjligheten att få bra hjälp när mina saabar strulat. Nog så angeläget ändamål, i alla fall för mig.
    2 stycken SAAB 9-5 Sedan/Kombi 2,3t årsmodell 2000
    SAAB 9000 A50 2,0t årsmodell 1998
    Ford Mustang GT årsmodell 2006

  10. #230
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hej Anders!

    Att vara medlem i klubben som bekostar forumet med mera är ju tacksamt

    Mvh Michael
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-02-08 klockan 09:08. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  11. #231
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2016
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    6
    Blev idag betalande medlem och tycker det skulle va otroligt trist om det försvinner. Har inget intresse att köra på bana och heller inte speciellt bilintresserad egentligen. Men förhållandet med min Saab som blivit väldigt starkt genom åren har gjort att man då och då behöver tips och hjälp med diverse problem och då är ett sådant här forum klockrent. Finns mycket kunskap samlad och det vore trist om den kunskapen bara dör ut.

    Har haft min Saab sedan 2008 och har sedan Saab försvunnit börja brinna ännu mer för bilen.

    5 användare gillar detta inlägg



  12. #232
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Ytterligare ett litet steg för världsfreden!

  13. #233
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Tror denna tråd kan sammanfattas och låsas med följande:

    "Forumet är dött - Länge leve forumet"
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  14. #234
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    1 053
    Medlem#
    7998
    Ska få tummen ur och betala jag oxå

    1 användare gillar detta inlägg


    9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04

  15. #235
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Dagen bästa inlägg!
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  16. #236
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    enköping
    Inlägg
    492
    Medlem#
    12744
    nytjar heller inte ban träffarna spec mkt krockar alltid med jobb övriga familjeplaner ,mm men varit betalande medlem under några år självklart för forumet ska få vara kvar
    sen vist kan jag tänka mig donera en slat via swish när det kommer igång om det skulle behövas för täcka drift ,mm
    sen kan jag klart tänka mig hjälpa till personligen med om det skulle behövas sen är jag inget geni direkt på datorer och program
    Med vänlig hälsning
    magnus
    9-5 2.0t 08 biopower

  17. #237
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hej Magnus!

    Kul att höra att du varit betalande medlem i klubben bakåt i tiden.

    I dagsläget pratar vi inte behov av donationer för att hålla igång forumet.

    Det bästa är att bli betalande medlem i klubben.

    Medlemsavgiften täcker bland annat driften av forumet.
    Dessutom får man som medlem möjlighet att vara med på klubbens aktiviteter, tillgång till massa sköna medlemsförmåner, Kalender 2016 med mycket mera

    Mvh Michael
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-02-22 klockan 17:50. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  18. #238
    Helt original toorps avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    875
    Har ett par frågor.

    Har sett på vissa inlägg att det varit strul att få hem medlems kortet/numret inom en rimlig tid.
    På Speedparts kan man ange sitt klubb nummer? vad händer efter det? rea ? kortbetalning blir summan detsamma.
    Kan man bli medlem när som helst?
    Saab 9-5 Steg 1, Saab 9-5 Steg-1 51.000 mil
    9-5 2,3t EX59 T5 botten.
    9-5 02 R.I.P

  19. #239
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Den frågan hamnade lite i fel forum, det har ju inte med forumet att göra.

    Men, ja man anger klubb och medlemsnummer och får då rabatter på vissa saker
    Och ja man kan bli medlem när som helst och i år har ju inte aktiviteterna börjat än. Året löper 12månader med start 1 oktober
    Läs mer här om Speedparts

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  20. #240
    Sugmotor Zazzys avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Hidinge Sälltorp, Vintrosa
    Inlägg
    18
    Medlem#
    10034
    Det vore ju synd om forumet gick omkull...har varit smygis här sedan 2008 och fick faktiskt röva ur skottkärran förra veckan o betalade in medlemsavgiften när jag insåg att vi har en hel del rabatter på divese firmor. Som jag brukligt brukar handla av för delar till den älskade Saaben!! Så hoppas verkligen att detta fortsätter !! Saab är inte en bil det är en livstil!!

    1 användare gillar detta inlägg


    Om något fungerar felfritt, skruva genast isär det och kolla varför!!!

Liknande ämnen

  1. Diskutera forumets sökfunktion här
    Av bollman i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2017-11-10, 13:52
  2. Debatten om saabs framtid
    Av NP i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 14:25
  3. Artikel om Saabs framtid i E24
    Av darude i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 14:12
  4. Artikel om SAAB´s framtid i GP
    Av Anders-1500 i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 11:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •