Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Spørsmål vedrørend montering, av Powerflex foringer.

  1. #1
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886

    Spørsmål vedrørend montering, av Powerflex foringer.

    Hei

    Da jeg vurderer og montere inn powerflex foringer, i understellet. Lurte jeg på, om noen har erfaring, med hvordan bilen blir og kjøre med. Blir den gokart aktig. alså mer eller mindre så stiv. Og vil jeg få noe mer støy, ved kjørning. Og ellers andre ting, som oppstår?

    Tenkte da og bytte ut alt av foringer. Slikt som avbildet. Inkl. til styrningen. Skal også montere stagene fra SAS.


  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Jag har bytt rubbet på min -05 till Powerflex Lila utom nr 11 och 3 som blev Powerflex BlackSeries liksom bussningarna mellan styrväxeln och subframe och då nr 21 som är gul.
    Samtidigt monterades nya Bilstein B8 och Maptun sänkfjädersats och nya stöd- och axiallager fram samt alla nya bussningar i bakvagnen utöver PowerFlex (8st) + Maptuns fjäderbensstag ( och 235/40-1.
    Bilen blev fast och kanske lite åt GoKart hållet (eftersom vi har så dåliga vägar i Sverige) men absolut inte hård och stötig.
    Min -07 har samma fjädrar och dämpare och skall få Powerflex och övriga bussningar men de är inte montyerade ännu och den har inte den fasta GoKart känslan.

    Det är väl som med rumpan på ens fruntimmer, vissa vill ha slim och fast och andra lite mjukare gung i "chassit"

    Har du vägarna förbi kan du få provköra min vagn.



    Men kort så tror jag den blir hårdare men inte stötig utan helt acceptabel för en gubbe i vår ålder
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hei igjen Herman.

    Takk for din tilbakemelling. Har kun erfaring med powerflex foringer i en eldre Bmw. Og det var kun i nedre bærearmer. Men godt og høre at du er fornøyd. Og ut i fra hva du skriver. Er det riktig og bytte ut alt av foringer. Liker jo at bilen er slim og fast Har selv Bilstein B8 dempere, med eibach fjører. Men hvordan er det med støy. Blir den markant høyere?

    Godt at vi kun har fine veier i Norge. Hehe, det var en dårlig spøk Uansett må man jo fokusere noe ekstra, siden bilen er så lav, og har body kit. Så da er det godt at jeg har førerkort klasse 2. Hvor man lærte, og planlegge kjøringa

    Takk for tilbudet, med og prøve ut din bil. Men da jeg ikke skal i den retningen, med det først. Blir nok det litt vanskelig.

    Huff for en tittulering, med Gubbe. Min sønn har nok fått en dårlig oppdragelse, for han kaller meg gammern. (gubbe på svensk)


    En annen ting, Herman. Også hørt at det kan være en god ide, og bytte ut foringen til feste for girkasse. Det blir vel denne.



  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2015
    Inlägg
    33
    Medlem#
    -
    Vilka bussningar kan ni rekommendera för att få lite bättre egenskaper men inte kompromissar på komforten för mycket? Vill inte lägga ut så mycket pengar på bussningar. Har iallafall tänkt byta bussningar på krägningshämmaren när jag uppgraderar de. Krängningshämmare och länkarmar?

  5. #5
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Men hvordan er det med støy. Blir den markant høyere?
    Nej det skulle jag inte säga, fastare chassi gör såklart att ljuden kommer in mer i bilen men skillnaden upplever jag som liten, det mesta ljudet orsakas av asfalten och däcken, på ny asfalt blir det väldigt tyst (E18 Genom Västerås har ny asfalt på västra sidan)

    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    En annen ting, Herman. Også hørt at det kan være en god ide, og bytte ut foringen til feste for girkasse. Det blir vel denne.
    Den rektangulära bussningen verkar att passerat bäst före för länge sedan, så det är hög tid för byte om det är ditt stag på bilden.

    Se så fint det kan bli
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  6. #6
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da eksosen også romler, noe mere enn standard. Er det ikke sikkert at jeg hører så mye utover eksos lyden. Det blir til at jeg bytter ut samtlige foringer, som nevnt tidligere. Har fått svar på spørsmålene mine. Og takker bla.a deg for det, Herman Så får du ha takk for tipset, vedrørende venstre fil i Vesterås. Da vet jeg hvor jeg skal kjøre, når jeg er på de trakter.

    Nei delen du reffererer til, sitter ikke på min bil. Delene som vist, er noe jeg har anskaffet meg, for og gjøre byttet så raskt som mulig. Med at det kun er og ta ned det gamle, og motere opp de delene som er vist på bildet. Men når det kommer til bærebruene og kulene. Blir det vel til at jeg kjøper dette nytt. Vi får se.

Liknande ämnen

  1. powerflex
    Av hammaren70 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-10-13, 15:13
  2. Hjälp montering av Powerflex på OG900
    Av bixprotman i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-24, 22:28
  3. Turbo spørsmål
    Av vegvill i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 03:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •