Har en helt ny tryckklocka men bilen fortfarande svajjar i 3-4-5:ans växel nåt mer som kan vara fel
Ny magnetventil & tryckklocka
Har en helt ny tryckklocka men bilen fortfarande svajjar i 3-4-5:ans växel nåt mer som kan vara fel
Ny magnetventil & tryckklocka
Har du nollat styrboxen och kört några fullgaskörningar på trean efter bytet?Ursprungligen postat av ventus
///Mackanized
Tillbaka
Bilen var igår hos Maptun så det där borde dom väl ha gjort
Fredrik hade inga tips?
///Mackanized
Tillbaka
Han ändrade lite i varv registret bara,förut svajjade trycket mellan 100km/h & 120km/h nu svajjar den mellan 120km/h & 140km/hUrsprungligen postat av Mackan
Jag gissar på något knas med programvaran
Men så får man väl inte säga om Maptun
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
Nja det är nog inget fel på programvaran från maptun. Hade svajande laddtryck på min gamla trimbox +en original box 200hkUrsprungligen postat av Urban 1041
Felet är nog att tryckklockan måste justeras lite...
Rätt glt?
Medlem #3851 - Ronny Olofsson
9000 Aero -96 600 hk
Kolla grundladdtrycket. Det skall ligga på ca. 0,4 bar på din bil.
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Kolla grundladdtryck och att slangar till och från magnetventilen inte läcker nånstans. Om du hade svajet även med orginalprog så kan vi nog utesluta fel på nya programmet.
Har du bytt till den starkare tryckdosan som ska ha grundladd på 0.6 (tror jag) bar?
Jag vet inte om DI-kasetten kan ge liknande symptom. Du kan ju alltid prova att byta stift också.
9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1
Precis,,antagligen felinställt grundtryck..
Men eftersom den betedde sig olika mellan programmen så kanske nått Fredde missat i laddmapp/gräns..
?
Testat något annat prog för att säkerställa fel.?
/R
Ja,det är den starkare tryckklockan. Den måste nog justeras lite,återkommer med svaret..Ursprungligen postat av -big kahuna-
Hej!
Av någon anledning funkar det inte, laddet svajar, vad det beror på skall vi kolla vidare på tisdag.
/Fredrik
Maptun
9-3SS Aero -05 415 Hp @ 450 Nm
Opel insignia OPC 2012
Lyfter en smula. Blev det klarhet i laddtrycksproblemen?
/jn
Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje
Problemet är kvar Ingen som har nån idé vad det kan vara? Alla slangar är hela,ny magneventil,tändstift,di-kasett,förstärkt tryckklocka,bypassventil. Svajar fortfarande mellan 2500 & 3200 men går bra efter 3200varv Grundladdtrycket är kollad också,ligger på 0.6 med den här nya trycklockan.Ursprungligen postat av cedete
Kollat så inte avgassystemet är lite tätt eller läcker?Ursprungligen postat av ventus
///Mackanized
Tillbaka
Vad svajar det mellan för värden då? Det är inte en översläng för att laddtrycket byggs upp för fort?Ursprungligen postat av ventus
På mitt steg 3 program som Maptun hade gjort som också hade förstärkt tryckdosa la Fredrik maxladdet 1,4 bar vid 4500 rpm för att inte få för snabb uppbyggnad av trycket och riskera överslängar (tryckvaakten ligger ju vid 1,5 bar ca)
bara en tanke
mvh
Fredrik
9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1