Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hjälp med turboköp

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    428

    Hjälp med turboköp

    Jag har en saab 9000cs 2,3 turbo sport -92
    Den har 3" hela vägen, borrad luftburk med sportluftfilter, sport cat och mappad av Mats Johansson.
    Nu har min T25 börjat att bli sliten och jag funderade på att byta den till en lite större. Jag har planer på att få den runt 280 Hk ungefär.
    Funderade på att lämna in min turbo och göra en t25/28 av den.
    Eller kanske köpa en begagnad td04hl15t,
    td04-18t-6,
    t28bb,
    GT30R,
    TD04HL18........
    Jag blir så virrig. Dom senare snurrorna lär jag köpa begagnat om det går att få tag på någon bra. Jag har max 6000kr till en snurra.
    Kan någon tippsa mig om vilken snurra som kan vara bra för min bil och som inte är så dyr. Om det är någon som vet av en bra snurra som är till salu blir jag också glad
    SAAB 9-5 Sportkombi -06, SAAB 9-5 Turbo Sportkombi Vector 03, SAAB 9-5 Turbo Sportkombi Vector 06, Pontiac Trans Am -75, Kawasaki ZX10 Ninja -90

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 190
    Hej,

    Ett 15T #6 blir alldeles utmärkt till dina effektmål. Går att hitta originalrör så den blir helt bolt-on också. Bra och driftsäker turbo.

    Glöm stora kullagrade aggregat...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 746
    Instämmer med KK, ett 15T 6# blir lagom och bra på din bil, dessutom passar den utan större krångel.
    Väljer du 18T finns risken att du börjar få problem med att den "klipper" p.g.a LMM:n och det är mindre trevligt kan jag säga....

Liknande ämnen

  1. Ännu ett turboköp
    Av putte65 i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-30, 00:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •