Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: kontrollera stöldlarm???

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Kustens pärla Helsingborg
    Inlägg
    42

    kontrollera stöldlarm???

    Hej, har en 9-5 99:a som när man startar säger som rubriken lyder...sen ibland kommer nästa steg= Byt ut fjärrkontrollens batteri...vilket jag har gjort...har provat att stänga alla dörrar och luckor "hårt" och har skiftat mellan fjärkontrollerna...samma resultat...sen ibland när bilen startas och "checking" lyser så är allt okej...min fråga är då...vad kollar bilen i stöldväg när den startas..
    Mvh Anders

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Öland
    Inlägg
    247

    Re: kontrollera stöldlarm???

    Citat Ursprungligen postat av Androw
    Hej, har en 9-5 99:a som när man startar säger som rubriken lyder...sen ibland kommer nästa steg= Byt ut fjärrkontrollens batteri...vilket jag har gjort...har provat att stänga alla dörrar och luckor "hårt" och har skiftat mellan fjärkontrollerna...samma resultat...sen ibland när bilen startas och "checking" lyser så är allt okej...min fråga är då...vad kollar bilen i stöldväg när den startas..
    Mvh Anders

    Hej.

    Det låter som den säger två saker, varav den första måste kontrolleras med Tech2. Jag skulle kunna sätta en tjuga på att felkoden är att batteriet i sirenen behöver bytas. Finns info om detta om du söker, det kan skilja 1000-lappar beroende på vilket sätt du väljer att åtgärda detta.

    Det andra meddelandet innebär ju helt enkelt att du ska byta batteri i fjärrkontrollen, vilket du skriver att du har gjort. Men meddelandet försvinner inte? Bytt i båda kontrollerna?

    "har provat att stänga alla dörrar och luckor "hårt" och har skiftat mellan fjärkontrollerna...samma resultat..."

    Förstår inte den meningen riktigt. Men det bästa vore nog att läsa ut felkoden med hjälp av Tech2. Har du inte tillgång till någon kan du kanske kolla med någon saabverkstad, kan räcka med lite fikabröd som betalning

    Fråga igen om du inte förstår eller undrar något nytt!

    Samt återkom med resultat

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Kustens pärla Helsingborg
    Inlägg
    42
    tackar...ska kolla backupp batteriet...jag har skiftat batteri i bägge fjärissarna....

Liknande ämnen

  1. Stöldlarm
    Av regicide i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-21, 23:38
  2. stöldlarm
    Av Robert E i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 19:38
  3. stöldlarm
    Av areot16 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-30, 20:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •