Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 52

Ämne: Chip funkar inte 9-3 -99

  1. #21
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Mätte upp båda MV nu. Rätt ohm. Båda spolar öppnar och stänger sig, man hör klicken, på båda MV . Så antar då att drivstegen är ok?

  2. #22
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Ronneby/Johannishus
    Inlägg
    672
    Medlem#
    7641
    Citat Ursprungligen postat av bighabba Visa inlägg
    Mätte upp båda MV nu. Rätt ohm. Båda spolar öppnar och stänger sig, man hör klicken, på båda MV . Så antar då att drivstegen är ok?
    Du skall ha 12V in till MV stift2, den Kommer från säkring 5 och matas sedan via spolarna i MV till boxen.
    Denna spänning är matningsspänning till boxens slutsteg.
    Cosmic Blue: 9-3 2,8T Aero cab steg 2

  3. #23
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186
    Kontakta programmeraren och be denne dubbelkolla filens inställningar för "Boost regulation" i Trionic settings.
    ///Mackanized
    Tillbaka

  4. #24
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Mackan Visa inlägg
    Kontakta programmeraren och be denne dubbelkolla filens inställningar för "Boost regulation" i Trionic settings.
    Gjorde det, och inget fel i programmet enligt dem.

    Kan AC ha något med detta att göra? Då den är bortkopplad ifrån både motor och stiftet i säkringshållaren. Allt brukar ju hålla ihop på något vänster.

    Läste något om någon bromssensor, samt farthållaren som kan ställa till det, men kikade upp och inget fel där.

    Jag blir bet

    - - - Uppdaterad - - -

    Inget runt om i Dalsland/Värmland som vill tjäna en slant? Fixa biljäkeln

  5. #25
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Ronneby/Johannishus
    Inlägg
    672
    Medlem#
    7641
    Citat Ursprungligen postat av bighabba Visa inlägg
    Gjorde det, och inget fel i programmet enligt dem.

    Kan AC ha något med detta att göra? Då den är bortkopplad ifrån både motor och stiftet i säkringshållaren. Allt brukar ju hålla ihop på något vänster.

    Läste något om någon bromssensor, samt farthållaren som kan ställa till det, men kikade upp och inget fel där.

    Jag blir bet

    - - - Uppdaterad - - -

    Inget runt om i Dalsland/Värmland som vill tjäna en slant? Fixa biljäkeln
    Ac har inget med detta att göra såvida inte den matas via säkring 5.

    Farthållaren kan påverka så du får GLT, kan vara felaktiga glödlampor för bromsljus,
    hastighetsmätaren måste även fungera.
    Cosmic Blue: 9-3 2,8T Aero cab steg 2

  6. #26
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Farthållaren har vi kikat, inga problem där. Glödlampor funkar ju men vet inte om de är korrekta. Hastighetsmätaren funkar också

  7. #27
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Ronneby/Johannishus
    Inlägg
    672
    Medlem#
    7641
    Citat Ursprungligen postat av bighabba Visa inlägg
    Farthållaren har vi kikat, inga problem där. Glödlampor funkar ju men vet inte om de är korrekta. Hastighetsmätaren funkar också
    Kolla då upp att du har rätt glödlampor, för ligger bromsljuset till ger boxen GLT.
    Cosmic Blue: 9-3 2,8T Aero cab steg 2

  8. #28
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    En grej till. Har ju eldrivna säten på min, och passagerare sidan har slutat fungera. Var efter ja satte i boxen.

  9. #29
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 851
    Medlem#
    4458
    Inte för att jag vet vad det skulle ha med saken att göra, men det låter ju ändå misstänkt när du skriver att det problemet började när du satte i den boxen.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  10. #30
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Skrev ju att ja tyckte det luktade bränt en gång när vi fick det att funka. Kanske har något med saken att göra.

    Kan även tillägga att mina backspeglar inte funkar. Elen funkar inte, men så har de varit sedan ja köpte den

  11. #31
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av bighabba Visa inlägg
    En grej till. Har ju eldrivna säten på min, och passagerare sidan har slutat fungera. Var efter ja satte i boxen.
    Här kan du prova med att lyfta batteripolen, ett relä någonstans kan ha hängt sig.

    Hände på våran 9-5 i år efter att vi fått en NY ACC inprogrammerad, då försvann minnet på förarstolen...
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  12. #32
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av RZ Visa inlägg
    Här kan du prova med att lyfta batteripolen, ett relä någonstans kan ha hängt sig.

    Hände på våran 9-5 i år efter att vi fått en NY ACC inprogrammerad, då försvann minnet på förarstolen...
    Det funkade inte. Men, det drabbar ju inte mig så det är ju inte hela världen

  13. #33
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186
    Citat Ursprungligen postat av Mackan Visa inlägg
    Kontakta programmeraren och be denne dubbelkolla filens inställningar för "Boost regulation" i Trionic settings.
    Då var det konstaterat att så var fallet...
    Citat Ursprungligen postat av bighabba Visa inlägg
    De som chippade säger att det inte är fel på programvaran, utan felet ligger i bilen.
    Hälsa "de" att du har en säker källa på att programmet är felaktigt
    ///Mackanized
    Tillbaka

  14. #34
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Jag tackar för hjälpen. Och har kontaktat dem, får väl en gratis chip som det verkar nu.

    Citat Ursprungligen postat av Mackan Visa inlägg
    Då var det konstaterat att så var fallet...


    Hälsa "de" att du har en säker källa på att programmet är felaktigt

  15. #35
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Jag fick ingenting. Eller, fick ett erbjudande om att de skulle fixa sina fel. Bad om steg 1, fick steg 3 som de kallade ett stark steg 1.

    Får väl varna andra för dessa iallafall.

  16. #36
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    882
    Vad var det för max laddtryck satt med deras starka steg 1?

  17. #37
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Det får Mackan svara på. Han fixade till problemet, så han vet hur programmet var

  18. #38
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Citat Ursprungligen postat av bighabba Visa inlägg
    Jag fick ingenting. Eller, fick ett erbjudande om att de skulle fixa sina fel. Bad om steg 1, fick steg 3 som de kallade ett stark steg 1.

    Får väl varna andra för dessa iallafall.
    KLockrent fall av reklamation,lämna tillbaka boxen och be om ditt originalprogram OCH pengar tillbaka. Tid och pengar för all felsökning kommer du dock aldrig få betalt för.
    Dom har ju gjort fel och det är 100% konstaterat.

    /M
    Akta skinnet!

  19. #39
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 127
    Vänta nu. Skulle de ge dig ett _annat_ program, inte alls anpassat för din hårdvara, som ersättning för ett program anpassat för din hårdvara men med en kryssruta glömd? Som om det vore någon form av "kompensation" att man skulle få möjligheten att skicka sin motor till skroten ännu enklare... Nä, se till att få tebax pengarna säger jag, det finns massor av folk som kan göra det rätt, och billigare...

  20. #40
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Tar allt från början.
    Bad om steg 1. Han skickade hem en box, (har fortfarande kvar min original box). Stod på boxen, steg 1 ++. Frågade då vad + står för. Det är steg 1 med några extra hästar fick jag som svar. Ok.
    Funkade ju inte som ni vet, han sa det absolut inte var fel på programvaran, utan felet låg i bilen. Vid ett tillfälle sa han faktiskt att jag skulle skicka min original box, så kunde han modda den, men gjorde aldrig det.

    Mackan här på forumet erbjöd sin hjälp att kolla igenom boxen för att se så det stämde. Men ikke. Laddtrycksstyrningen var inte påslagen. Samt det var steg 3 i boxen. Min bil är i övrigt original så hade nog gått illa om det funkade.
    Frågade snällt om pengar tillbaka men han kunde inte förstå varför, gick inte att få tillbaka pengar för felaktig programvara.

    Skrev att det var ju en produkt som inte funkar han givit mig. Enda han erbjöd sig var att ja skulle skicka tillbaka boxen så han kunde fixa felen.

    Aldrig!

    Får ta denna smäll med en läxa.
    Samtidigt tacka alla för tips och hjälp

Liknande ämnen

  1. AC funkar inte og9-3, ny magnetkoppling hjälper inte
    Av Dallleee i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 17:30
  2. funkar det med ett chip
    Av Abbster i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 13:11
  3. [LÖST] Varför funkar inte signalhornet när SIDen inte är inkopplad? OG9-5/OG9-3
    Av sportsedan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-13, 10:14
  4. vilket bränsle chip funkar bra till OG900?
    Av Edin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-08, 18:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •