Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Ett svagp poff och så gick bilen knappt alls OG9-5 B235R

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2015
    Inlägg
    47

    Ett svagp poff och så gick bilen knappt alls OG9-5 B235R

    Provade köra bilen med r-slangen pluggad och vipps så laddade den ca:1 bar. upp från 0,55. Den gick märkbart bättre.
    Efter att ha kört ca 2 mil och skulle köra hem igen. Drog ur bilen på 3an och något sa poff lite dovt inte skithögt och efter det började den gå skitdåligt. tokrycka för att sedan lägga av.
    Satte tillbaka r-slangen igen men så fort jag startar så lägger den av igen. Startade med 2an i så jag kunde hoppa och studsa hem sista milen.
    Motorlampan lyser, men inga missljud och inga andra larm. Va 17 blev det för fel? OM ic skulle pajjat så borde den väl inte rycka som den gör nu utan mer bara gå dåligt?
    Har kollat alla vakuumslangar som dessutom är nya och ingen verkar ha hoppat av.
    Är i STORT behov a bilen i morgon så om någon kan hjälpa mig vore jag tacksam..
    Kör: Saab 9-5 Aero -02 | Volvo S-70 Glt -97 | Volvo V-40 T4 | Yamaha Wildstar custom -03 |
    Dock inte samtidigt.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    153
    Jag har inget givet svar. Hade något sagt poff i min bil hade jag kollat om det gått hål på något eller om något hade hoppat av på grund av tryck i något rör, slang eller liknande, i och med att bilen plötsligt gick sämre.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    17
    Kolla så inte slangen till turbon hoppat av. För då går bilen inte speciellt bra.

  4. #4
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt
    Slangar till/från intercooler kollade?
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  5. #5
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Det är därför man inte skall dubbelposta frågor 8-}
    Problemet verkar hittat
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2015
    Inlägg
    47
    Jag vet att jag bröt mot forumets regler i och med min dubbel post men jag dubbelpostade för att jag kände paniken komma farande och ville försäkra mig om att någon skulle se mitt inlägg så fort som möjligt. Men som Herman skriver, Felet är åtgärdat och uppföljningen finns i min projekt tråd. Där jag för övrigt tagit upp ett annat problem som uppstått. -->
    http://forum.saabturboclub.com/showt...s-projekttråd
    Kör: Saab 9-5 Aero -02 | Volvo S-70 Glt -97 | Volvo V-40 T4 | Yamaha Wildstar custom -03 |
    Dock inte samtidigt.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Slö och knappt inget ladd OG9-5 B235R
    Av Inf3cted i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2015-12-04, 20:37
  2. [LÖST] Knappt någon blås alls i kupéfläkten OG9-5
    Av Natrep i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-07-19, 15:03
  3. Bilen startar knappt...
    Av regicide i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-22, 11:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •