Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Diffuser Saab 9-3 SS

  1. #1

    Diffuser Saab 9-3 SS

    Har funderat lite. Vad är det om skiljer på gamla bakdelen och nya (03-07 gentemot 08-). Tänkte mer specifikt på diffusern, om det gick att modda på tex en hirsch diffuser från den nya bakdelen på den gamla. Antar att den är för hög för gamla bakdelen, men tänkte om man kunde få lite klarare svar.

    Tack på förhand
    Senast redigerat av raketfarfar den 2015-09-22 klockan 16:29.

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Nu blir jag lite förvirrad. Du pratar blandat om bakdel och front. Hur ska det vara?

    Den största skillnaden, förutom lite i formerna, är att dom gamla har lös nederdel på både fram och bakspoilern men ingen lös diffusor. Den nya modellen har fast del längst ner som hänger ihop med spoilern, men däremot en lös diffusor bak. Sedan har dom nya spoilerna inga midjelister, varken fram eller bak.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Menar givetvis bara bakdelen. Fixade till det. Jo jag vet skillnaderna mellan bakdelarna men jag var lite otydlig. Tänkte om man kunde modda på en nyare diffuser på den gamla bakdelen. Det jag ville veta var hur och om de skiljde sig i bl.a. storlek (nya o gamla alltså) ? Anledningen är att jag inte vill ha den nya bakdelen.

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Jag tror det är tveksamt. Eller rättare sagt mycket jobb för att få det bra.
    Senast redigerat av Vfr den 2015-09-22 klockan 21:14. Anledning: Stavning
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071
    Med den nya diffusern blir det ju som en ny bakdel. Tror det blir svårt då det är andra infästningar. Håller just på med byte.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  6. #6
    Jo fast jag tycker inte de blir snyggt när man har lister på dörrar och front men inte på bakdel. Därav att jag frågade om det var möjligt o modda dit utan större smärta. Men troligen som Vfr skrev så är det nog för mycket jobb för att vara värt de.

Liknande ämnen

  1. Hirsch Diffuser bak 9-3 -10
    Av Teequee i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2015-05-26, 19:55
  2. 9-5 rear diffuser
    Av Tubefreak i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-10, 14:35
  3. 9-3 V6-diffuser
    Av i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-20, 13:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •