Jag har lusläst internet under 1 vecka för att bilda mig en uppfattning om Speedparts steg 1 trim. och det verkar som ingen kan säga om det är bra eller dåligt.. hälften verkar säga att det är BSR trim och hälften säger att det är deras egna..
alla skriver att dom ska ringa och fråga , men det verkar bara glömmas bort eller så postar dom inget efter dom har ringt och frågat..
Jag har själv kört med "fultrim" ifrån en privatperson på min gamla Saab 9-5 2.0t i 4 år (200hk-330nm) .. funkade klockrent och är därför sugen på att steg 1:a min nya saab 9-5 2.3t biopower vector griffin (11.500km) . Men denna gång så tänkte jag använda mig av speedparts eller nordic pga av konstnaden..
Speedparts. ~1800kr + 1000kr om man vill ha kvar sin orginalbox. så 2800kr totalt .
Nordic. 2500kr . Men då laddar dom över programmet och man har ingen orginalbox kvar. Kan iof kanske köpa en beggad på skroten och ta med upp till falun ..
Det jag sitter och funderar på och känner är att det skulle vara bra med en orginalbox iaf det händer något eller om jag ska sälja vid ett senare tillfälle.. fast det kanske bara är nån fix-idé jag har?
Vad säger folket? Speedparts har ju riktigt bra pris , men supporten kanske är bättre ifrån Nordic OM det skulle bli problem .. och sedan skillnad mellan deras chip? Det måste ju finnas speedparts saabar här ute? någon som kan säga nånting om dem..
en sista fråga är också om man chippar bilen får man alltid med "opensid" i programvaran?