Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Vibrationer från motor i kupén

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    2 800

    Vibrationer från motor i kupén

    Var ute och körde en sväng (hyfsat hårt) och plötsligt efter att jag kört lugnt en stund märker jag att det vibrerar ganska bra i både växelspak och gaspedal. Vid vissa varvtal kommer något resonansljud fram också.

    Vad kan det vara för nåt? Ger totalslut motorkuddar sådana vibrationer? Bilen har gått 21400 mil så de behöver väl bytas men jag tycker samtidigt inte att motorn rör sig mer just nu än vad den gjort den senaste tiden.

    Inte ser det ut som att motorn vibrerar mer än vad den gjort innan heller men däremot ser det ut som vibrationerna sprider sig till allt annat i motorrummet mer än vad det gjort förut. Vilket också tyder på motorfästen?

    Läste att nån hade haft problem med att balansaxelkedjan hade hoppat över ett kugg på ett drev så att de skapade mer obalans istället för tvärtom. Hur vanligt är det?


    Ska lyfta upp bilen lite senare i kväll när den svalnat lite å inspektera motorkuddarna men det vore intressant å höra om nån har lite idéer om vad det kan vara som vibrerar.
    Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
    Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
    BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
    BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    150
    Min gissning är också motorkuddar och motorfästen.Snarare dåliga motorfästen.
    Pilot igen....
    Saab og 9-3 Steg 2

Liknande ämnen

  1. Gnisselljud från kupén
    Av håna i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 07:42
  2. Vibrationer motor
    Av Saabturbopower i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 19:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •