Snyggt!
Ska ju vara hqalvmatt där. jag la plastidip, blev nästan perfekt likt originalet.
men fy sate vilka rosthål :|
Snyggt!
Ska ju vara hqalvmatt där. jag la plastidip, blev nästan perfekt likt originalet.
men fy sate vilka rosthål :|
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Yes, men hela bakluckan är lackad i blanksvart från början. Sen har man lagt på skyddfilm därefter. Så om jag nu vill ha mattsvart någon gång så lägger jag på de då. Men tror jag behåller de i blanksvart, ser snyggare ut tycker jag.
Ja rostat fint där under, vetat om de ett bra tag men inte orkat brytt mig då de varken har läckt in vatten eller varit synligt. Men kände att de var dax att fixa de nu
SAAB så länge det är möjligt...
STCS 9217
SSK 6771
Jag tycker det gör sig med halvmatt på min iaf, men då har jag gummi stötfångare som matchar nästan 100% med mot plastidipen.
osäker hur det skulle vara på nyare, men det blir lätt "för mycket av samma sak" med blanksvart överallt.
my 2 cents.
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Jag tycker iallafall det blev snyggare med blanksvart ner till. Sen om de är "fel" kvittar för mig
SAAB så länge det är möjligt...
STCS 9217
SSK 6771
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Nu vill vi gärna se lite progress då jag har köpt mig en likadan 900i.. Impad av din nogrannhet på den gamle trotjänaren'
Önskar att jag hade en uppdatering på G men så är inte fallet. Åker ner till Gotland och jobbar nu på Söndag. När jag kommit igång med jobbet ska de fixas lite i ladan/garaget så man kan mecka där inne. Men efter de ska motor ur, motorutrymmet blästras, svetsas, och allt möjligt bytas i framvagn så du får nog hålla dig till dess
SAAB så länge det är möjligt...
STCS 9217
SSK 6771
Nu var de en litet tag sedan senaste uppdateringen. Har nu mera förflyttat mig från Sundsvall ner till Gotland. Dock har jag inge garage här nere så ladan på en av gårdarna fick bli lösningen. Var enbart en vägg innan, så byggde ihop en bänk, diverse hyllor och lådor till något slags garage & förvarnings utrymme. är en del kvar som att dra in trefas och lampor i taket. Men verktyg och liknade är inköpt så nu går de att meka här nere Så bilen in körd för 2 veckor sedan men har inte kunnat gjort något pga jobbet och då inte alla verktyg har varit investerade. Men i slutet av förra veckan så börjar jah skruva lite. såg betydligt bättre ut än vad jag hade tänkt mig vilket är skönt. Har även fått hem en Blästertank idag och lite andra verktyg men blästertanken var de jag väntade med spänning över. Skruvade ihop den lite snabbt ner med R35 och prov blästrade lite snabbt. Hade inga skyddsglasögon eller annat vettigt på mig så blev en snabb vända med halvstängda ögon. och måste säga att den fungerade RIKTIGT BRA. Tänkte lägga upp en video på de hela men får inte till de..
Aja allt för nu, återkommer när motorn är ur
SAAB så länge det är möjligt...
STCS 9217
SSK 6771
Å herregud den där sprinten kan vara ett riktigt mörker att få ur, jag har alltid plockat växellänkaget i andra änden efter att ha bråkat med sprintar förr i tiden, tar ungefär 2-3minuter att justera in växlarna medans sprinten kan ta evigheter.
Härligt att se att du är på gång, ska bli skoj att se vart detta leder!
SAAB 9000cc 1987 B234L Trionic 5.5
Lite fortsatt arbete i verkstaden. Var och köpte mig en talja för att kunna lyft ur motorn, främst för att en motorlyft tar så förbannat mycket plats medan en talja inte tar någon plats alls i princip.
Dock tog de två dagar med krypolja, hammarande med dorn även majselhammare innan jag fick ur sprinten till växelföraren. Var fast bestämd att få ut sprinten bara för att jag ville slippa att ställa växellägena sedan. Kommer bli lite rostlagande också, i motorutrymmet men även i skärmarna. . Imorgon blir det fortsatt demontering, bland annat att styrväxeln mm
SAAB så länge det är möjligt...
STCS 9217
SSK 6771
SAAB så länge det är möjligt...
STCS 9217
SSK 6771
förra gången jag losade en sprint knackade jag till den och den FLÖG iväg.. hittade den aldrig. irriterande.
men då var det inte ens ett år sedan den var monterad och då smörjd med motorolja :P
jag byter/plockar isär lådor för ofta >.<
Senast redigerat av M.Broberg den 2017-04-17 klockan 10:36.
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Övning ger färdigt jobb
Verkar vara svetsjobb grand luxe på gång
Grymt jobb!!! Jag har läst ikapp sedan årsskiftet och det är mycket trevlig läsning Förstår vad du håller på med under huven och det är helt rätt!
Två tummar upp och jag hoppas på mer läsning framöver!
PS: Du har den "nya" bussningen till växelföraren, den kan man skruva isär om man lossar de två bultarna till gummit.
Då slipper man man slipper jävlas med sprinten under bilen och man förstör inte justeringen, bara att skruva ihop igen efteråt
/Anton
9000 2.3T A50
SAAB så länge det är möjligt...
STCS 9217
SSK 6771
Det är oftast rätt många som läser, men det är få som skriver. Se det som en dagbok som du kan gå tillbaka i och se vad och när du gjorde saker.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Jag lovar, det är många som läser men få som skriver. Det är kul att se dina framsteg med bilen.
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
Jag läser, skriver oftast nånting när jag har något bra och tilläga projekttrådar går i vågor, der är ju det negativa med "gilla"knappen att man går in, läser, trycker på gilla och glömmer kommentera
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12