Såg en mattgrå Maserati i Sthlm idag. Vill-ha-faktorn var hög...
Såg en mattgrå Maserati i Sthlm idag. Vill-ha-faktorn var hög...
96 DE LUXE -61, Volvo V60 T6 -11
Vem vill ha en bil med massa-rat-i?......
ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad
Jag kör utöver Saab , VW sharan.
Inte vackrast,bäst men den fraktar familjen säkert och drar vagnen.
Men vad jag egentligen skulle vilja ha , det är det fortfarande ett ? På.
Är lite sugen på en Cabbe, funderar på NG900 med "viggen" optik eller OG93aero. NG93 är lite bättre på vägen men jag gillar inte utseendet lika mycket som OG93.
En OG900 aero Cab hade varit grymt och en bättre investering, fast de är för dyra för mig.
Annars dras jag med min 29k mil 9000 Classic b234r, som behöver sig nya kedjor samt ringar o lager egentligen samt allmän kärlek , men tiden finns inte, så den samlar tyvärr bara damm
Gillar bilen annars...
Tittar mycket på OG95 aero 06- som andra bil också, men vi får se.
Saab är de enda bilarna hittills jag testat som jag inte får ont i ryggen av att åka långt i!
Seat Tarraco 2.0T -19,Saab 9000 A50 2.3T 98a SQR, Robin Hood(Super 7) Saab 2.0T5, Saab OG9-3 Aero, XT1200ZE, Flipper 620, Hobby 720kfu.
Medlem #6850
Jag har en soft-spot för Jaguar XF Sportbrake, vem vet, kanske blir en sån nån gång? Eller en Alfa? Eller BMW. Har faktiskt varit å kollat på nya Mondeo, helt ok bil, men kanske inte så spännande...
Glöm Ford, det är en riktig skitbil som rostar som en japan.
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
När man väl erkänt att man är gubbe så är det ju bara Mecedes....
Då det fick bli dags för förmånsbil och det inte finns några saabar så tänkte jag varför inte passa på att åka en såndär skitbil jag aldrig skulle vågat äga själv. Så det fick bli en Focus RS. redan efter andra månaden fick det bli en total rostskyddsbehandling. Inga problem än så länge peppar peppar... men det kommer väl.
Mvh
Anders
Vore inte en fabriksny Lada Niva Classic 2121 coolt att ha
http://www.ladasverige.se/2121.html
Eller en lätt moderniserad version, Lada Niva Urban
http://www.ladasverige.se/urban.html
Back to basic
Den är lite kool faktiskt. Farsan provkörde en sån när jag var grabb. Måste väl varit en av de första årsmodellerna. Limegrön och tuff. Fulball.
Jag har för mig de brukar säga att det är meningslöst att installera en stereo i Niva, bättre att lägga pengarna på ett par Peltor-lurar med inbyggd radio på grund av allt oljud...
Det skulle ju bara göra intrycket man gjorde än mer space'igt Headsetmick till så alla i bilen kan kommunicera.
Strupmick!
Lada niva är hemska att köra, folk som hyllar dom har sällan kört nån ..men visst, ska man korsa sibirien är det nog förstavalet.
Att ersätta min 9-5 aero som familjebil är inte lätt, kanske hamnar en mercedes närmast, men efter att ha kört mercedes tidigare så gillar jag varken deras så kallade kvalitet eller deras höga reservdelspriser, japanerna håller ihop bra men är oftast tråkiga att köra, det finns undantag, men de roliga bilarna (Den som inte tror japanerna kan göra roliga bilar kan ju provköra en toyota GT86 exempelvis) är sällan praktiska, nä, ska man ha en vettigt motoriserad familjekombi med komfort är det bara svenskt eller tyskt som gäller typ, visst, det går säkert att hosta fram en alfa också, men då är ju kvaliteten verkligen nere på botten (men körglädjen och finishen på topp), och mercedes går ju bort, VW och Audi måste ju vara de mest överskattade bilarna på marknaden, dom ska dock ha en eloge för att man kan pussla ihop motor+drivning som man vill ha det på typ varenda modell, men tyvärr..
BMW då, tja, de mindre bilarna är inget hit, och 5-serien blir dyr både i inköp och framförallt i drift, ha inag illusioner om tysk kvalitet där, det är väl ungefär som en saab, fast allt är dyrare och krångligare. ..Sen finns förstås porsche, som faktiskt tillverkar bilar av hyfsad kvalitet och som är roliga att köra, men driftskostnaderna är INTE att leka med, dessutom är det väl mest panamera som kommer på tal då, och dom är dyra fortfarande.,. cayenne förstås, tokbilliga begagnade, körglada och med mycket komfort.. och så kostar dom multum att äga sen..
Nä, jag säger nog Lexus i alla fall, tyvärr är begpriserna på vettiga modeller höga, men det har man kanske igen när man byter nästa gång.. vad som är värre är ju att dom i princip alltid är automat, i alla fall lite större modeller (IS-serien kan vara manuell), och det är ju tämligen tråkigt.
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Jag köpte en V70 och fick lite extra skjuts med Polestar, saknar inte min förra 9-3 alls, däremot en 9-5 Aero 2004 med steg1+... ska jag nog leta upp som hobbybil när plats finns för det.
F.d Jetblack SAAB 9-3 Aero SC B207R XWD. Numera V70 2.5FT 2011 R-design Polestar.
Skulle jag byta ut og9-5 aero 2005an mot en ny kombi blir det Jaguar XF 2.2D alternativt en bensinare. Beror på hur långa sträckor jag kan tänkas köra..
Apropå dyrt ägande, jag såg en äldre Kia Sorento till salu som kostade över 9.000:- per år i skatt. Vilka personbilar ligger högst? Om vi bortser från rena sportbilar med 700 hästkrafter då Så för att omformulera, vilka "normala" personbilar ligger högst?
För övrigt är det väl ingen som på allvar ansett att Lada Niva vore grejen
En röd Koenigsegg CCR kostar 1985 kr/år i skatt, så den kan vi bortse från när det gäller dyr skatt för personbilar, "rena sportbilar med 700 hk" eller ej.
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
Touareg V10 TDI: 11887
Vinner man något om man har så hög skatt som möjligt på en personbil? Kvalar man in med flera olika bilar?