Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Byta kylare NG900 turbo

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    458

    Byta kylare NG900 turbo

    Byte kylare Saab 900ng Turbo då min har börjat läcka mer eller mindre som ett såll i nedre kant. Är det svårt o byta den själv och vad behövs för verktyg och vad skall demonteras för att få bort kylaren? Lite tips o hjälp kan vara bra veta innan man börjar så man inte står där handfallen rätt som det är....

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Jag vill minnas att det är plättlätt! Vilka verktyg jag använde minns jag dock inte,men en slangklammermejsel och nån ring/lednyckel samt en vanlig mejsel. Det man "normalt" har hemma borde räcka,glöm inte nya slangklammer. Det var ca 12 år sedan jag gjorde detta så minnet vill inte vara med riktigt...
    /M
    Akta skinnet!

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    458
    Okej blev lite orolig då jag läste nånstans att man skulle demontera hela fronten och viss del av intercoolern för att kunna baxa ur kylaren frammåt ja mot grillen så att säga för att få upp den. Jag hoppas bara på attd et skulle vara att skruva bort fläkten me dess plast och sen 4 skruvar som håller kylaren o rycka 2 kylarslangar juh. Nån annan som kommer ihåg om det var så bökigt som jag läst nånstans?

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    LÄttast att ta den inåt,fläkten sitter bara ikilad i botten vet jag och när den är borta finns rätt mycket plats om jag minns rätt. Att ta den framåt ut ur grillen ser jag som väldigt onödigt arbete.
    7M
    Akta skinnet!

Liknande ämnen

  1. Byta kylare OG9-5 Automat
    Av Thomas20160203 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2023-06-04, 14:38
  2. Helt ny Kylare ng900
    Av NicklasO i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-04-22, 11:53
  3. Byta kylare på OG9-5 B308
    Av Anders_SAAB i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-07-12, 18:39
  4. Byta turbo på en NG900
    Av Nojapshit i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-26, 23:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •