Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Exportera bilen?

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512

    Exportera bilen?

    Hej!
    Jag har min "gamla" 9-5:a till salu. den Hirschutrustade som ligger på köp/sälj.
    Nu är det en svensk i Canada som eventuellt vill importera den,tydligen ska det gå för min bil är tillverkad innan 2001,alltså mer än 15 år gammal.

    Mailen känns inte som spam,om inte annat så är det snygga spam! Personen heter Gustav och har firman Nordicspeed.

    Ska man orka gå vidare? Jag får ut några tusen till "bara" mot det högsta budet jag har hitills.

    /Magnus
    Akta skinnet!

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 260
    Undvik strul och sälj den här i Sverige....keep it simple.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 466
    Jag har sålt två bilar på export (en till Ryssland via Finland och en till Polen) och det man bör tänka på är att helst inte skicka med den svenska regplåten och att klicka i "export" på ägarbyteslappen.
    Låter dock knepigt att någon skulle kosta på den dyra frakten över havet på en sådan bil.
    Saab 9-5 SC 2,0t -04 *SÅLD* Saab 9-5 SC 2,0t Biopower -05 *SÅLD*
    Saab 9-5 SC 2,2TID -03 *SÅLD*
    9-5 SC 2,3t Biopower Vector -07

  4. #4
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 264
    Medlem#
    6770
    Helt osannolikt. Glöm det för såna affärer existerar inte. Självklart trovärdiga mejl.... Hur ska man annars kunna lura folk

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Att exportera har jag slått ur hågen. Även om det skulle vara seriöst så blir det för mycket jobb. Nu är bilen nästan såld i sverige.
    Däremot googlade jag firmanamnet och även personens namn som kontaktade mig,och firman finns och han jobbar där.
    /M

    Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
    Akta skinnet!

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 466
    Jag har sålt två bilar på export (en till Ryssland via Finland och en till Polen) och det man bör tänka på är att helst inte skicka med den svenska regplåten och att klicka i "export" på ägarbyteslappen.
    Låter dock knepigt att någon skulle kosta på den dyra frakten över havet på en sådan bil.
    Saab 9-5 SC 2,0t -04 *SÅLD* Saab 9-5 SC 2,0t Biopower -05 *SÅLD*
    Saab 9-5 SC 2,2TID -03 *SÅLD*
    9-5 SC 2,3t Biopower Vector -07

  7. #7
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 264
    Medlem#
    6770
    Jodå, nog ser de till att såna saker stämmer som namn etc så offren blir lugna. Men de personerna/företagen har inget med lurendrejeriet att göra. Bra att du kunnat göra en god affär utan att bli lurad.

  8. #8
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 922
    Citat Ursprungligen postat av sOFFe Visa inlägg
    Jag har sålt två bilar på export (en till Ryssland via Finland och en till Polen) och det man bör tänka på är att helst inte skicka med den svenska regplåten och att klicka i "export" på ägarbyteslappen.
    Låter dock knepigt att någon skulle kosta på den dyra frakten över havet på en sådan bil.
    tyvärr är det inte "bara" att kryssa i export. Blir det problem så är det du som ska bevisa att den lämnat landet. Har du då bara kryssat i det och lagt lappen på lådan och köparen dragit iväg och kanske inte alls exporterat nånting så sitter du där med en identitet och ingen bil. Bilar till norge är ju en klassiker, tillräckligt glada och pratsamma för att man ska lita på dem och sen kör de in bara och skiter i att tulla den och använder bilen till nån norsk identitet.

Liknande ämnen

  1. Exportera filtrerad data i Sqlite Maestro?!
    Av niohundra i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-09, 19:04
  2. Exportera bil??
    Av gbg i forum Allmänt
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 12:37
  3. Exportera bil??
    Av Botte i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 23:53
  4. Exportera till danmark? Funkar det?
    Av i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-06, 02:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •