Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Någon som vet vad detta är för kontakt som gömde sig under kåpan vid pass. stolen?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2015
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    Någon som vet vad detta är för kontakt som gömde sig under kåpan vid pass. stolen?

    Hej!

    Har funderat på olika alternativ att få AUX eller bt i min saab 9-3 SC vector 2005.
    Har förstått att det är bra meck att byta ut själva stereo enheten så det har jag släppt. Var sedan inne på att få ett AUX uttag installerat och programmerat men såg sedan en tråd i ett annat forum att man kunde koppla in en Parrot via en kontakt som hette "plug´n play"? Och detta skulle fungera om bilen var utrustad med pilotpaketet och då skulle kontakten sitta bakom kåpan till vänster om passagerar stolen, så igår plockade jag bort kåpan och där fanns kontakten inlindad i nått slags tyghölje.
    Men vad jag blev lite förundrad över var att på golvet låg även en liten kromad kontakt med vit topp (har bifogat en bild) som satt fast under en klämma.
    Är det någon som kan tala om för mig vad detta är för kontakt eller om den bara ska ligga där o göra typ ingenting :-) Som ni förstår så är jag helt okunnig när det gäller bilar :-)

    11911193_10153088981546616_1895457424_n.jpg

    Har fler bilder på kontakten om det behövs?

    Hälsningar
    Micke

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    76
    Medlem#
    9203
    Hej!
    Du har väj hajfena på taket? Det ser ut som en kontakt till yttre biltelefon-antennen, det finns handsfreehållare till äldre mobiltelefoner med anslutning för yttre antenn som drar nytta av den för bättre mottagning.

    /L.
    9-5 Aero SC -05

  3. #3
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Jo det där är en antennkontakt som är monterad på koaxialkabeln till antennen på taket som till hör TEL förberedelsen i bilen.

    Undrar just hur många av dessa antennkablar som faktiskt använts? Idag är det väl nästan ingen som har yttre antenn kopplad till mobiltelefonen?

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2015
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Ok, tack så jättemycket carlssonlennart och Fredrik :-) Då vet jag det, kan som sagt inte mycket om bilar och blev lite fundersam varför den bara låg där men nu vet jag. Och ja jag har en hajfena på taket.

    Någon som vet om det fungerar bra med en sån Parrot? såg även en annan sida som jag inte minns just nu men dom sålde ett AUX- kit som också kopplades till den där "plug´n play" kontakten och som inte behövdes Tech2 för att få o fungerar. Kostade 900 och då fick man kablar och AUX uttag, någon som vet om det funkar?

Liknande ämnen

  1. Har någon sänkt stolen på en 9000?
    Av pedera i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-10, 11:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •